Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2010-09-06 22:36:03 följande:
    Ja du, det finns ju massor.... vet inte vilken typ av namn du gillar.
    Några tjejnamn:  Lily, Liv, Hanna, Emma, Stina, Sofia, Iris, Ida, Noomi, Lisa..  
    Pojknamn: Oskar/Oscar, Eli, Tom, Tim, Harry, Charles, David, Edvin, Alvin...
    Finns hur många fina som helst. Själva försöker vi undvika bokstaven J för det blir ibland svårt för engelsmän att förstå uttalet. Och så undviker vi Å, Ä och Ö.

Är ni också på jakt efter engelska namn? Har du några bra tips?
    Min man är från Australien, så vi har samma dilemma. Tjejnamn har vi ganska gott om. I topp på listan tror jag vi har Abby, Sienna, Alyssa, Ella och Mia tror jag. Det är namn som vi båda gillar. Killnamn däremot... Edvin funkar dåligt med vårt efternamn och Alvin heter syrrans son som föddes för två månader sen. Oscar skulle jag iofs kunna tänka mig. Har jag inte tänkt på.
    Annars är ju som sagt Hugo storfavorit hos mig, och skulle även kunna tänka mig Adam, Aiden eller Liam. Aiden är det väl enda av dessa som fastnat någorlunda hos mannen. Kanske ska lägga fram Oscar som förslag... Tack! :)
  • kajsalisa
    Muffe80 skrev 2010-09-07 08:28:03 följande:

Någon mer i v 7 som är sjukt trött?
    Sov från 19.30 - 21.30 i går och sen gick jag och lade mig för natten 22.30 Sov till sju och orkade knappt stiga upp... suck! Nu ska jag försöka genomlida dagen på jobbet så jag får komma hem och sova.

Får så dåligt samvete för att jag inte ens tar en promenad eller rör på mig, samt inte äter ultimat heller...
    Äter inga vitaminer, har fått för mig att det inte är så bra?!

Haha, välkommen till den "trötta perioden". Jag var sån ända fram till v 15 ca. Då försvann det lika fort som det kommit... ;)
    Min BM sa att inte ha panik över träning. Är man för trött så är man. Jag har inte börjat motionera igen förrän nu mer eller mindre, och jag är i v 24...
  • kajsalisa

Underbara nyheter Odd. Många grattiskramar!!!

• kajsalisa
    sugarrush skrev 2010-09-07 16:34:44 följande:
    Många fina namn!
    Hugo gillar jag också, men min kille säger att de skulle uttala det "you-go" i England, och det låter sådär i  mina öron. Kanske uttalar de det bättre i Australien?
    Vår storfavorit är Harry. Hade aldrig tänkt på namnet innan jag träffade sambons morfar som heter det, men nu tycker jag det är coolt. Av någon anledning tror jag det är en kille i magen... 
    Vad tror du att ni kommer att få? Kille eller tjej?
    Jag har också fått för mig att det är en kille som bor därinne. Vet inte varför egentligen, mer än att typ alla jag känner som fått barn senaste två åren har fått killar, så varför skulle vi vara annorlunda?! Förvånad
    BM sa ju på RUL att hon hade sett vad det var för kön, men vi har bestämt att vi vill vänta tills liten kommer ut med att få veta könet. För mig är det hälften av nöjet...
  • kajsalisa
    Muffe80 skrev 2010-09-07 16:37:38 följande:
    Jag skulle helst vilja ha en tjej, får man säga så? Kanske är för jag älskar allt med rosa hihi.
    Trodde att förra grav. var en kille, så detta kanske är en tjej då?

Tycker ni Elliott (Eliot) är fint? Jag tycker annars Oscar, Evelina, Elvira, Lina är fina namn...
    Klart man får säga så. Det är nog ganska naturligt att man önskar sig ett barn av samma kön som sig själv kan jag tro...
    Gillar alla dina namnförslag, möjligtvis inte Elvira. Gillar Elliott jättemycket, men har tyvärr två vänner med söner som har det namnet...
  • kajsalisa
    Muffe80 skrev 2010-09-07 16:43:17 följande:
    Elliott är ju annars ett namn som kan funka internationellt, eller hur?
    Absolut. Min väninna är ungersk och hennes man engelsk och deras son heter Elliott....
  • kajsalisa
    sofy skrev 2010-09-07 16:48:14 följande:
    Haha, jag önskar mig en kille ;)
    Där ser man. Alla tänker vi olika, och det är ju tur det... Glad
    Jag vill nog gärna ha en av varje så småningom, men det spelar mig inte så stor roll om jag får en pojke eller flicka först...
  • kajsalisa

Lycka til idag Cjes! Titta in när du är klar!

• kajsalisa
    Mamma till W skrev 2010-09-08 14:01:58 följande:
    haha tack! Jag som är så avundsjuk på så många andra i tråden, bl.a. lallans och kajsalisas.. haha. "gräset är grönare på andra sidan", är det inte så det brukar heta? :)
    Söt du e Mabaja. Jag tycker ju att du har den absolut perfekta gravidmagen. Så vill jag också se ut när jag har kommit så långt...
  • kajsalisa

Skönt att det är gjort Happiness. Jag kan absolut ingenting om sånt där, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. I mina öron låter det bra, men vad vet jag?! En kram får du i alla fall. \o/

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma