• sofy

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2010-10-04 16:18:46 följande:
    Nu har trådens första bebis kommit till världen!

GRATTIS MB73 till din lille son!!!
    Ååååh! Hur vet du allt? :D Graaattis iallafall!
  • sofy

Hahah förresten, min svärmor (min mans mamma..?) berättade häromdan att hon mådde illa heeela sin första graviditet me sin dotter, o då fanns de inga mediciner o få som nu. De va 42 år sen, så då rekommenderade dom henne rödvin!! :D Undra va livsmedelsverket skulle säga om de idag.. ;)

• sofy

Åååh, har nyss pratat me mamma i telefon i 45 min. Kan man ha en bättre mamma? :D Vi pratade massor om allt, ska få "Barnaboken" av Anna wahlgren av henne, samt böcker av Lennart Nilsson som hon har, kanon! Sen blir ja o mannen bjudna på Jensens Böfhus på torsda, bara hoppas ja e piggare o mår liite bättre just då. Jag kan verkligen inte ha en bättre familj än den jag har, mina föräldrar är garanterat dom finaste jag har :) Under min uppväxt har vi nästan aldrig bråkat, haft olika åsikter + diskussioner (där jag för de mesta gick ifrån, haha) men iallafall. Dom har varit så toleranta o förstående, stöttat i alla lägen o funnits där. Vår relation är typ som vänner, så himla underbart. Dom va 17 när dom blev tillsammans, och nyss fyllda 23 när dom fick mig. Nu är dom 46 :) Vad tacksam jag är! Sån vill jag bli till vår bebis :)

• sofy
    MCT79 skrev 2010-10-04 16:42:14 följande:
    Ringde nyss till en barnmorska på barnmorskemottagningen i Kungsängen... fan vet varför... jag behövde ventilera bara. Gud vilken underbar människa. Ringde dit i Januari med i samband med mitt utomkvedes då... lika underbart bemött då...  jag känner mig sååååå luuugn nu....

Låter det knäppt att säga att jag är lugnare denna månad än förra? Vet inte varför... Har inte alls samma känsla av att nått är fel... även om jag inte vågar hoppas riktigt... Hmm..  Kanske för att man nu varit med om ett "vanligt" mf och vet hur det är.. jag vet inte...

Pancakes har du mycket symtom? Jag hade hemskt ömma tuttar men de är nästan borta.. ömheten allså, inte tuttarna..  Cool.. har däremot rätt rejäl molvärk som kommer och går..  å ett lugn... hahah-... jag är rubbad... =)
    De va exakt de lugnet jag kände direkt när jag plussade. Sen kom ju mina blödningar och paniken med dom, dock gick tiden o ja lugnade återigen ner mig allt eftersom. Om du känner så, då tror jag de är OK! :D

Mina bröst ömmade massor innan BIM, sen lugnade de ner sig o jag trodde de försvann.. men de kom tillbaka igen nångång där efter nån vecka eller så. Sen har de fortsatt, de va lugnt förra veckan men nu - JÄVLAR va ömma bröstvårtor ja har, men dom ska väl kanske växa lite nu igen, va vet jag ;) Och molvärken, jag hade en sjuuuk växtvärk i början, ibland nästan ont.

Men åh, så roligt! GRATTIS igen! :D
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-10-04 21:30:53 följande:
    Taaack.. vågar inte riktigt tro ännu... men hooooooooooppas!!!  :))
    Hoppas åt dig också! Uppdatera oss me nya test sen! :D
  • sofy
    Muffe;

Jag äter typ riskakor, dricker the, äter makaroner, dricker nypon/blåbärssoppa. De är typ de. Då ligger ja värre till än dig ;D
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-05 13:57:23 följande:
    Det är precis sån mat som jag äter när jag är sjuk. Allt annat smakar äckligt då. Skumt att kroppen vill ha just såna grejer.
    Hahahaha, ja men ja mår så illa så de där e lättast o kräkas upp! ;)

Annars e jag mest sugen på salta grejer. Absolut INTE godissugen, aldrig varit godismänniska iofs, men nä usch. Men salta grejer, typ bacon, soya, salta såser, salt mat, buljong.. Va tyder de på, tjej eller kille? ;) Sov ALLTID på högersidan innan, kunde inte sova annars. Nu kan ja inte sova annat än på vänst
  • sofy

Jävla FL!

.. Nu kan ja inte sova annat än på vänstersidan.. Asså vänster arm! De tyder tydligen på kille.

• sofy
    Pancakes skrev 2010-10-05 14:06:41 följande:
    Jag menar förstås "du", inte "utrikesdepartementet, haha.
    Hahahahahaha ;)

Japp de har ja, fick flicka. Som ALLTID. Grr! Jag hoppas på kille ;) Gjorde ett annat test också me massa frågor, då fick ja 67% kille.
    Muffe80 skrev 2010-10-05 14:03:47 följande:
    sofy- var du tvungen att skiva riskaka.... nu MÅSTE jag ju ha det och jag sitter fast på jobbet
    Haha, mm riskaka me gräddfil o lök eller vare är. Sourcream kanske. GOTT!
    Muffe80 skrev 2010-10-05 14:04:10 följande:
    Är det möjligt att det kan synas i v 11 att man är gravid. Jag har världens mage som putar ut!
    På mig syns typ INGENTING!

• sofy
    Mamma till W skrev 2010-10-05 14:27:52 följande:
    sofy: snart dags att hoppa in i magbildstråden! :)
    Hahahaha NEJ, de syns ju ingenting! Dumma mage! Alla andra har ju putande magar, och MAGAR - jag har som vanligt typ. Jääättekul. V 12.. Men men, kanske kan börja lägga ut där efter v 20! ;p
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma