Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

hej på er fullt upp här amningen får jätte bra och värsta brösten man oxå fått herregud haha trodde aldrig att det skulle gå men shit det gick..
    Får tacka sambon och odd för posetiva tankar om amningen och att man inte ska ge upp..
    Idag är elias 6 dagar gammal så imon är han 1 vecka gammal min älskling och första badet med honom idag åååh vad han njöööt haha..

påväg: härligt snart kommer bebis

hur går det för er flickor ?

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-12-12 12:13:13 följande:
    2barnsmamma: VILKEN FIN LITEN KILLE de har plockat ur dig Tycker bara han är så himla gullig. Jag och barnen brukar sitta och titta på födelseannnonserna i tidningen och det är väldigt sällan jag tycker så små barn är söta....men din herregud jag är helt betagen. Visade precis bilden i sittern för min man (sitter med laptopen och äter frukost...haha). Elias är en riktig gullbebis . Så fin.....*suck-och-trånar*

Sonen vägde ju 4600 och han påminner lite om den bilden på Elias. Antar att minnen väx till liv. Men nu blir det något annat...en flicka som kanske inte alls kommer ut så där tjock och gossig. En liten tunn fågel kanske....nä jag hoppas inte på det. På det sjukhuset jag födde lade de upp webbisar ska se om jag kan saxa bilden på sonen därifån. Fast han gör ju en himla konstig min där. Var inne och läste på din sida och jag kunde inte hitta ett enda ord om att du tycket detta kejsarsnitt var jobbigt eller hemsk. Men vad 17 gubbar var du uppe och dammsög och BAKAKADE!!!!!! 3 dagar efter kejsarsnittet!!!!! Starkt!!!!!
    gumman får tårar i ögonen tack gumman..
    din är lika fin som alla våra bebisar och du kommer bli en fin och bra mammaHjärtatiden går fort och snart har du och din man en liten ny kläckt bebis hos er{#emotions_dlg.flower}

åh ja min snitt kunde inte bli bättre o amningen kunde inte bli bättre ÄNTLIGEN får jag känna något jag aldrig trodde jag skulle få känna rena jävla lyckan

denna snittet var en snitt jag aldrig kommer att glömma danmark vet vad dom gör fy fan vad jag älskar alla på sjukhuset
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-12-14 18:51:34 följande:
    är det inte dags att hoppa in i mammatråden snart? Jag känner mig ENSAM!
    hihi jo jag kommer men måste ha koll på alla mina vänner här med
  • 3 barns mamma84

Ni som gjort snitt innan BF vet inte vem men om någon kan hjälpa mig ?
    Var nyss på toan har idag haft väääärsta värken mensvärken kommer o går ja jag har honom liggandes i sängen och ej gravid och när jag nyss var på toan kom massa brunt jag torkade vidare då det aldrig tog slut och sen kom trådiga flytningar så där egggiga slemmiga typ och sen torkade jag vidare och värsta geggan kom ut slemproppen jag bara vaaaa vad fan nu då  ja hur kan detta vara möjligt ??????

• 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-12-16 13:25:38 följande:
    Jag har aldrig blivit snittad, men som jag har förstått det så har man ju avslaget och allt det där ändå. Moderkakan lämnar ju ett stort sår efter sig som måste läka, och då spelar det ingen roll om man fött vaginalt eller med snitt.

Så jag tror att det är helt lugnt bara det inte börjar att lukta illa, då ska du nog ringa läkaren. Men så länge det inte luktar "sjukt" så är det nog bara din livmoder som läker.

*kram*
    ååh tack gumman nu e mensvärken bättre blödder ju inte längre det slutade redan för några dagar sen men nu kom det bara lite brunt och sen slemmisen eller vad det nu var.
    Men jag ska hålla koll
    ska till läkaren på måndag och ta bort mitt stift så jag slipper ha ont där nere vid magen då det lossnar för sig själv läskigt
    Men ska se vad som händer magen och musen håller på att skoja med mig hehe för gravid e jag inte ju.

Hur går det för dig kommit på något med dig med håset ?
    Åh blir spännade att se sen vad du har kommit på
    Kramis i 1000
  • 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-12-16 13:39:01 följande:
    En julklappsfrfåga, sambon önskar sig ett mjukt laptopfodral.
    Vet knappt vad han har för dator men ska kolla det ikväll men hur vet jag hur många tum han har på sin bärbara dator??
    Asg nu måste du spela dum och fråga honom typ en kväll och säg bara att en kompis undrade då hon var sugen själv på en sådan dator säge inte vem utan låt honom bara säga vad det är för tum på den
  • 3 barns mamma84

Hittade detta på Googel en som varit med om samma sak men hennes lemmis lossnade dagen efter ett akutsnitt och min idag 8 dagar efter ..

Jag menar, först förlossningen sen infektion i livmodern (tror dom) sen en hudinfektion på det. ... Det slutade iaf med akut kejsarsnitt. Men ut kom ett mirakel. ... Vid 23.00 igår kväll lossnade min slempropp..! LYCKLIG! ... Idag är jag i vecka 37 + 2dagar. Som sagt inte så långt kvar, men tiden går långsamt.

• 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-12-16 13:48:43 följande:
    3 barns mamma84.. Det kan ju vara slemmis, men tänk på att avslaget är som bruna flytningar. Först har man ju blödningen från förlossningen som senare går till avslag då livmodern läker och då är det ju brunt och slemmigt!" :)
    Jo brunt var det men detta var som genomskilningt inte brunt och inte blodigt utan bara en gegga uuurk haha
    En i samma tråd som jag december bebis 2010 hade fått samma sak slemmigt men mensvärk och henns son är 11 dagar gammal och hon födde iaf och hennes slempropp lossnade då han kom ut men min hmm ?
    Men ja det kan vara något som du säger ..

Eller en tvilling i magen hahahaha skoja
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-12-16 13:57:00 följande:
    I morgon ska jag till frisören hihi vad spännande! Får se vad jag vågar göra...har ju så långt hår och klippa allt för mycket på längden vill jag nog inte...men kanske någon lugg? Haha, iiiingen aning! Ska se vad frisören säger

Och igår förresten, då kom våran mjuklift jag köpte. Tjohoo! Den är sååååå fin! Men...haha...liiiite lite stor för våran Phil & Ted vagn! Men jag har tagit ut sidostyckerna som gör sidorna hårda (den kan ju omvandlas till åkpåse) och då passade den mycket bättre  

*kram*
    åh jösses i morgon blir det spännande men jag tror nog frisören med vad hon/han gör som pasar dig

O härligt med att mjukliften kom gumman nu börjar det ju vara dags för dig och alla här
  • 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2010-12-16 15:33:40 följande:
    Havsklippan: Skönt att höra från dig. Jag hoppas verkligen att allt ser bra ut för eran del imorgon. Vad bra med försäkringskassan, jag hade förresten inga problem med dem heller utan det tog tid innan de handledde mina ärenden men sen efter jag fått en utbetalning så har det flytit på. Hoppas det är positiva nyheter imorgon. Kram

På väg mot syskon har väl inte vart här inne idag??? Undrar om det betyder att hon ligger på förlossningen nu kanske?
    hon har varit trött o sovit ingen bebis än men snart hoppas jag
    hon har inte kunnat sova inatt då hon mått dåligt ''vinter sjuka''
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma