Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

färnik skrev 2010-12-05 12:11:08 följande:
    tack allihopa! En kompis som såg bilderna sa på en gång att "det går inte att missa vem som är pappan iaf", typ. Hon tyckte lilltjejen var lik sin far redan. Skrattande

Jag mår så DÅLIGT! 3:e dagen när jag bara spyr och spyr hela tiden.

Igår var vi på kalas på kvällen, och efter en halv portion fick jag springa och spy, och sedan kunde jag inte äta mer av varken mat eller senare fika utan jag satt mest och mådde dåligt. Och svårt är det att veta vad man ska säga när alla kommer med välmenande kommentarer: "det är viktigt att äta ordentligt när man ska ha barn", "prova den andra rätten istället", "är inte bebisen hungrig då?" osv. Tro mig, jag vill verkligen äta, men allt kommer ju bara upp! Gråter
    ta jogyrt då gumman och ta lite åt gången så länge du får i dig något är det bra med det.
    Hoppas du blir bättre snart har du provat tabletter mot illamående ?
    ååh hoppas du snart har det mycket bättre{#emotions_dlg.flower}
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Toksnippa:
    Stort grattis woohoooo gud vad jag e sugen och avis på dig !!

Nu börjar det rinna från näsan och jag kan andras och känner mig friskare.
    Men nu lider jag av kraftig fogglossning kan inte gå längre om jag nu går för mig själv rammlar jag bara ihop på golvet utan att benen håller mig upp
    Sambon skulle åka i väg och lämnade hans mobil nummer han e jätte orolig nu och ville ta mig till sjukhhuset.
    Nu e han hemma och var jag än ska så hjälper han mig.
    TACK först förskylning sen detta ska det blir värre nu ???

Hoppas ni alla handra har det MYCKET bättre.

• 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-12-05 21:34:50 följande:
    Yippi vann precis en overall. Vem vet det kanske är jätte kallt i mitten på mars. Är så glad, en sprillans ny Didriksson overall i storlek 60. Tradera är suveränt. Men nu får det nog vara nog för idag.Haha!
    ODD jag har mejlat Ni ska absolut använda de kläder ni har. Sen ett liiitet extra plagg kan aldrig skada.
    Klicka för att stänga fönstret
    åååååh vad fin varför fick jag ingen till dotter haha ville oxå ha massa rosa o Hello Kitty
    Näh får vara glad att jag har en stor tjej redan på 5år som ÄLSKAR hello Kitty o rosa haha och 2 killar sen som ÄLSKAR bliar hihi
  • 3 barns mamma84
    SkålSkål med ej alkohol och en stor kram och grattis på din stora dag som 30åring den bästa ålderSkålman kan önska sig som kvinna.
    Och jag håller tummar och tår och tänker på dig exrtra mkt i morgon hoppas du och bebisen har det bra.
    Havsklippan

Godmorgon alla morgonpigga höggravid och gravid som närmar sig höggravida tränden
    Hoppas ni alla har det bra.
    Min förskylning hmm ja jag hoppas den e på god bättrinsväg ''suck'' näsan är öm foglossning och huvudvärk (spännhuvudvärk) så inget hjälper längre har tagit alvedon med.
    Dricker tee och har fått i mig oboy och 2 makor med svamp smör GOTT och sen har jag en kall äpple jag ska ta och hugga in
    Elias i magen sover och jag kan LOVA er jag längtar snart håller jag om honomHjärtasnart håller jag om min pojk då jag äntligen har fått känna kärleken med honom oxå som aldrig kommer att ta slut!!

Idag ska jag väl ta och packa väskan eller kanske dag haha så jag ska nog göra det idag ..
    Imorgon sjukhset pirring men ja det e bara blodprover hmm inte så längtande men,men
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-12-06 19:19:34 följande:
    Men då har du kunnat frossa i rosa i hela 5 år. Älskar Hello Kitty. Samlade på saker av henne när jag var liten. Tror hon kom till Sverige för första gången 1975. Så Kitty börjar bli en gammal katt. Haha! My Melody är ju också himla gullig. Vilken tur att din dotter älskar rosa....kommer gråta floder om min inte kommer göra det. Får tvinga på barnet rosa kläder. När var det dax för ditt kejsarsnitt? Hur stor tror de bebben är då? Det här kejsarsnitten kommer ju bli något helt annat än ditt första. Nu har du kontroll på hela läget från start till slut.
    När ebba föddes år 05 hittade jag inte Hello Kitty men det var väl då helt nytt så man la inte märke på dom alls.
    Men nu herregud allt hello kitty nu o billigt haha näh skulle banne mig inte tro det och ja min son på 2år bara älskar CARS hahaha besatt av dem *viskar* nu i jul kommer han få Cars men med Cd och Radio o några till med Cars
    Ebba kommer att få dockor i Hello kitty och hårband toffsar stumpbyxor mm

Mitt kejsarsnitt är på onsdag men imorgon kl 09.00 ska vi åka till BB för att prata med överläkaren/narkosläkaren och hur allt kommer att gå till och ta blodprover osv det vet jag ju redan men ett ntt land och nytt ställe
    v 37+5 var han enligt Tul  3890g som jag tror 4000g ca då .. dom sa att han skulle vara ca 4,200-300g men jag tror ca 4,500g då på onsdag men det beror på hur dom räknar nu Amadeus skulle väga 4,885g men var 5810g ..
    Dom har oxå sagt att på BF dagen skulle han vara Över 5000g men under 6000g så ja han får komma ut på onsadg då e jag i vecka 37+6
    spännande detta fy fan haha
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-12-06 19:47:31 följande:
    Blir ju bara så avis på dig. I övermorgon kommer du ha din bebis hos dig och all vånda över. Sen är det bara gossa som gäller. Kommer ni ta bilder eller filma själva kejsarsnittet? Hur som helst så ser jag framemot att se din bjässe. Vad skönt att du slipper föda din "lille" klump. Över 5000 men under 6000 säger ju inte mycket...jag menar bebisen kan ju väga 5800 liksom. Gud vad skönt att läkarna har tagit detta på allvar och att du ska få förbereda dig imorgon. Som du säger Danmark är Danmark....visst förstår man språket men så helt plötsligt så kan de lägga in någon medicinsk term eller uttryck som man inte hört innan och då är det skönt få all förberedelse innan som man kan. Nu har jag inte fött barn i Danmark men jag har haft sjukhus kontakt där . Du låter väldigt lugn och samlad. Du kommer denna gången få en drömförlossning .
    Tack börjar ju att gråta av din lugna fina inlägg tack ska du ha jag hoppas denna gången att när jag kommer hem så kommer jag förhoppnings viss säga
    ''fy fan detta vil jag göra 1 gång till woohooo det var det underbaraste jag någonsin gjort''
    Hoppas ..
    Borde bli bättre nu faktist.
    Ja jag säger ju det man förstår dk men när man väl ligger groggy hahaha av all medicin så är det som varm potatis i munnen och bara öööh vad sa du igen ?? Hahaha

Innan jag fick snitt på pappret så sa överläkaren till mig att om jag ville tänka igenom att ha snittet eller igångsättningen så skulle igångsättningen vara samma dag som BF dagen och då tänker man ju ALDRIG inte vill ja uppleva så en gång till o sen ta sig till op då han e förstor.
    Då sa hon näh det var bäst med att få snitt mkt tidigare och ringde upp och jag fick en tid direk.
    Alla här i Dk är imponerade av att jag får stora barn visst e jag det oxå men jag e rädd av att få det då min kropp inte kan vad som hällst får ju ont och det går likom inte hur som hällst då livmodern också ska kunna hålla i månader.
    men nu förstår dem och vet att förra gången var det så nära att dö.
    nu e jag ju självklart rädd då allt sitter i huvet o minnet men man kan inte dömma snittet man varit med om utan ge en chans till ett nytt och kanske mkt bättre
    Så e lugn men oxå rädd men FAN vad jag längtar att bara sen ligga där och bara titta på honom tror fortfarande att detta bara är en dröm

Vilken sjukhus hade du kontakt på ?
    Vi ska få snitt i hardesslev sjukhus
    vi bor i agerskov södra gyllan

Vi kommer att ta bilder haha men jag måste då be Bm att filma hela förloppet haha då sambon inte vill titta utan hålla mig i handen
    Men nu har vi bara en mobil med kamera o video så vi får se men många bilder blir det tro mig haha inte ska jag glömma att ta kort på honom inte
  • 3 barns mamma84

Flickor nu säger jag godnatt och sov gott nu hehe det kommer inte jag göra herregud haha kl 7 ska vi upp i morgon och lämna barnen på dagiset kl 8 och sen ÅKER vi !! puss o kram hör av mig sen jag kommer hem igen

• 3 barns mamma84

Hej Flickor
    Vi pratade med en sjuksyster en barnsmorska en läkare och en narkosläkare
    Herregud vilken tid vi åkte in klockan 09.00 och vi var klara kl 13.30
    Mina kläder ligger klart på sängen i mitt rum och är inskriven och sambons kläder med till op rummet.
    Nu är vi hemma och jag ska fixa min väska tycker nu att det börjar bli dag Tungan ute
    Fick ta blodprover och lyssna på elias hjärta och vägde mig och jag vägde 83 kg
     (kan till lägga det är inte jag som väger utan han)
    Hahaha

Vi ska vara inskrivna kl 09.00 och blir kopplad till kateter dropp får tabletter innan snittet och blir bedövad med spinalbedövning Eda liknande
    Och luft hahaha heter något konstigt på dk
    Sen ca kl 10-11.00 tittar vår Elias ut till värdenGråterSkrattande

Juste andra underbara regler haha i sverige när amadeus kom ut gick man ut och klädde och vägde och jag låg upp uppvaket ca 3-4 timmar och kom ner på BB
    Men här när elias kommer ut så blir han bytt och vägd och torkad i samma rum som jag och sen sitter sambon med elias med MIG till man tar mig ner till BB med sambon och elias
    UNDERBART !!!!

• 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2010-12-07 14:37:43 följande:
    Härligt att det gick bra. Låter bra att få stanna med bebis tycker jag. Vilken dag är det nu som gäller igen? Minnet är kort :)
    i morgon är stora dagen i mon e jag mamma till tre Hjärta
  • 3 barns mamma84
    Pancakes skrev 2010-12-07 14:42:30 följande:

Du får du byta namn till 3-barnsmamman snart :)

Stort lycka till imorn! Vad häftigt!

Får göra det haha
    Spännade så jävla nervös i natt hmm hur sover man då Tungan ute
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma