Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-01-16 18:07:10 följande:
     Men nu har jag rensat klädkammaren, kört två maskiner me tvätt, torkat det i tumlaren, städat köket, vikt all jävla tvätt vi hade sen innan, rensat våra garderober.. PUH!
    Jag håller på likadant! Röjer skåp och garderober, fållar gardiner, städar, tvättar etc precis hela tiden! Har börjat inse att det nog är så att jag börjat boa! Skrattande
  • färnik

Blä, jag har haft snuskiga flytningar nu emellanåt det sista. Som snor! Grön-gult och samma konsistens också. Skitäckligt ser det ut. Luktar inget dock, och inga andra bekymmer. Ngn som haft likadant?

• färnik

Nej nej, för tusan, ingen slemmis, den får för fasen vänta minimum en månad, helst två. Oskyldig Har haft sådana här flytningar till och från i över en vecka... Ska höra med förlossningsläkaren som jag ska träffa på onsdag vad hon säger om saken...

fröken SJ skrev 2011-01-17 11:54:05 följande:
    .Kan säga att "vanligt sex för oss har vilat typ fyra månader pga dom,jag känner mig så äcklig!!
    Samma här. Vi hade typ sex 2-3ggr när vi fick tillåtelse runt v 16, sedan har det inte blivit mer, just för att det känns lite äckligt. Tycker jag, mannen bryr sig inte nämnvärt som tur är. Oskyldig
  • färnik
    Happiness skrev 2011-01-17 14:15:33 följande:
    BM föreslog makrill på burk *vrålskrattar* men hon måste vara skogstokig...känner nog tre som gillar det. SOFY, min man och min pappa
    Makrill är ju jättegott! Här är det älskat av hela familjen, särskilt dottern tycker det är det godaste som finns! Vi åt just macka med makrill nu när hon kommit hem från dagis! Tungan ute
  • färnik

Fullt schema för mig idag. passar fint, på födelsedagen och allt! =)

kl 11 psykologen

kl 13 TUL + samtal med förlossningsläkaren (jag är SÅ NERVÖS!)

kl 15:20 Bilbesiktning

kl 16 Dagishämtning

kl 18 Föräldramöte

• färnik
    PåvägMotSyskon skrev 2011-01-19 10:11:47 följande:
    men kom ihåg, i slutändan så är det värt varenda smärta. kram
    Jag är inte rädd för smärtan, inte alls. Det för göra precis hur ont som helst. det jag är orolig över, är att bebis ska dö. Under förlossningen eller innan. Mig själv bekymmrar jag mig inte för!
  • färnik
    Tack för alla grattis!!!

Psykologen avklarad, sitter på sjukhusbiblioteket och inväntar TUL-tiden nu. Ägnade hela psykologtimmen åt att prata om en släkting. En släkting som inte alltid är så finkänslig. Obestämd 

Träffade nämnda släkting i morse, och när denne såg barnvagnen som står i hallen, fick jag kommentaren "Är inte det lite väl tidigt att skaffa barnvagn? Ni vet ju inte om det blir ngn bebis ens", typ. Så jäkla osmidigt, särskilt som personen i fråga vet hur jag mår, hur orolig jag är och att jag går hos psykolog varenda vecka... Det gjorde mig skitledsen, och har verkligen förstört den här dagen... Gråter

Liknande kommentarer har dottern (snart 5) fått av samma person, typ att det kanske inte blir ngn bebis, och om det blir ngn, så är de bara jobbiga och skriker. Så jäkla dåligt att säga det till ett litet barn som jättemycket ser fram emot att få ett syskon!
  • färnik

Allt har gått jättebra, och just nu känns faktiskt allt bättre än på länge, trots den dåliga starten på dagen!

Dagens ultraljud visade att vattnet ökat till normal nivå igen (det måste varit skvätten sofy skickade via nätet Flört), Tilde följer sin kurva precis och beräknas väga ganska exakt 2kg (+11%.). Flödet var normalt (1,3 men det säger mig inte så mkt? Ngn annan som kan förklara?) De tog också en ctg-kurva, som var helt utan anämärkning (fast Tilde bråkade med dem och rymde från dosan några ggr, så det tog sin lilla tid att få den där kurvan. Oskyldig)

Läkaren var väldigt förstående, och hade satt sig in väl i min journal innan besöket och också pratat med min BM. Så skönt att slippa dra allting från början! Nu ska de göra ctg varannan vecka, och ultraljud varannan ( tillväxt, vattenmängd, flöde) och försöka få detta att sammanfalla med mina besök hos deras psykolog för att jag ska slippa åka så långt flera ggr varje vecka.

Ungefär efter 38 fulla veckor kollas lillan en extra gång och är tappen bara inte alldeles för stram blir det igångsättning då. Är den däremot alldeles omogen så får jag ngn förberedande behandling och så sätter man igång efter kanske ytterligare en vecka. Men det borde gå bra efter 38 veckor, iom att jag är omföderska. Hon sa också att det nog skulle fungera bra med igångsättning, iom att min förra förlossning gick såpass fort. Det brukade vara lättare då tydligen. Med lite tur blir det bebis omkring den 10:e mars alltså, 7 veckor dit! Jag hoppas jag ska orka tiden dit, det är ju inte så långt ändå... Och helst utan antidepp medecin, som även förlossningsläkaren ville att jag skulle överväga att ta det för att må bättre. Men jag vidhåller att det inte är deprimerad jag är, "bara" orolig över bebis...

Glädjande besked nr 2 var att bilen gick igenom besiktningen! Jag borde fått en 2:a då min ena torkare är sönder (rör sig inte, mekaniskt fel), men besiktningsmannen var snäll och gav mig en 1:a på den ("otillräcklig rengöring" skrev han istället för "ur funktion") bara för att vara snäll. Sådana besiktningsmän växer inte på träd direkt!

• färnik

Håller tummarna för att det blir igångsättning (och helst även bebis!) för odd idag!

• färnik

Ja gisses vad slött här är! Bara enstaka inlägg sista dygnen. Är det Odds frånvaro som gör det, eller råder det allmän stiltje hos alla? Flört

Igår var jag jätteambitiös, så ambitiös att jag tillslut fick gå och lägga mig, för sammandragningarna var helt hysteriska. Oskyldig

Frostade av frysen (var nog ett år sedan sist...), Långkok till middag (dillkött på älg!) och rensade två skåp som inte fått sig en genomgång sedan flytten hit för 3 år sedan... I det ena hittade jag ngt som försvann i flytten, och som jag grämt mig jättemkt över: pärmen med alla papper, ul-bilder mm från graviditeten, förlossningen och första två åren med dottern. Jag blev så glad! Skrattande

Det enda som saknas, är mvc-journalen från den graviditeten, vore kul att ha och jämföra lite med och sådär... Tror ni man kan ringa MVC (annan ort än nu) och begära ut en kopia? det måste man väl ha rätt till? Journalen är från 05-06, den borde väl finnas kvar i deras arkiv?

På kvällen spelade vi spel jag och maken, fanns inget vettigt alls på tv.  (Jo föresten, 19:30 var det ett halvtimmeslångt program, "vi ska ha barn" där de filmat en hemförlossning! Jag satt förstås som klistrad, medan maken sov jämte. Flört)  Iaf, sammandragningarna tog fart ordentligt av att jag hela tiden lutade mig framåt för att flytta spelpjäsen, så att magen tog i bordskanten, så tillslut fick maken flytta min pjäs också, för att vi skulle kunna spela färdigt. *ha ha* I dag ska jag nog ta det lite lugnare, det blir så jäkla jobbigt med så mkt sammandragningar!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma