Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

mallanis skrev 2011-01-21 12:10:17 följande:
    ODD- Hur har allt gått med dig och Sofia ?  ?  ?  ? ? ?  ? ? ? 
    Nu har du nog blandat ihop det lite, Happi har en Sofia i magen, Odd med all sannolikhet en liten pojk! =)
  • färnik

Åh, grattis Odd!!!! Hjärta Vilken fin liten (eh, jättestor!) kille! Helt sanslöst att han var så stor, så tidigt! (Min dotter var lika stor, men kom ju i v 42+1!) Skönt att allt gått bra, jag har tänkt på dig!

• färnik
    kajsalisa skrev 2011-01-21 12:36:50 följande:
    I Götet är det också sol...
    Falköping också! Skrattande
  • färnik
    Muffe skrev 2011-01-21 12:50:40 följande:
    Vill man vara hemma mer än ett år? Hur är det att vara hemma?
    Det är nog väldigt olika, hur man trivs med att vara föräldraledig. Vissa vill tillbaka till jobbet efter en månad, andra, som jag, vill aldrig tillbaka utan vill vara hemma med barnen hela uppväxten om det bara gick. Oskyldig

Hur det är att vara hemma? Tja, det är jobbigt, ensamt, långtråkigt och frustrerande ibland, men alldeles, alldeles underbart! Oskyldig
  • färnik
    Muffe skrev 2011-01-21 13:10:52 följande:
     Det tär ju lite på ekonomin såklart, att nu få ut ca 8000 kr istället för 18000 märks ju lite....
    Man vänjer sig, och lär sig hantera den biten också om man verkligen vill! Det går att minska på många utgifter, och efter ett tag saknar man inte ens de bitarna som man tidigare la en massa pengar på. Vi lever på mindre pengar gemensamt, än du får ut själv. Oskyldig Och det går ingen nöd på oss, vi klarar oss bra! (och har både hus (gård), varsin skapligt ny bil samt att jag har häst. Flört)
  • färnik

Röntgen: Så fin hon är! Hjärta Man blir ju inte precis mindre bebissugen när man ser dina bilder! Flört

EGO: De här två sista dagarna har det varit hemskt mkt sammandragningar här, de gör inte jätteont, men lite grann. Jag har ju haft rätt mkt ända sedan v 14 och har varit inne på flera kontroller, men tappen har hela tiden varit opåverkad... Så det är inget jag oroar mig över egentligen, (men kanske borde jag ta det lugnare egentligen. Vet med mig att jag gör lite för mkt...) men det är JOBBIGT! Allting tar ju 10ggr längre tid, tex att mocka hos hästarna. Det blir en skithög-sammandragning-vila-en skithög-sammandragning-vila. Obestämd Magen krampar av ganska lite, typ att jag lutar mig mot bordet, eller åker bil på skumpog väg *suckar*

Var och handlade förut, och fick sätta mig i affären lite för en rätt stark sammandragning. Skrämde livet ur en medelålders man, han trodde jag skulle föda där och då. Fast så var det inte alls, jag behövde bara sätta mig lite. Skrattande

• färnik
    Muffe skrev 2011-01-22 11:06:45 följande:
    I dag är det nog fotodag känner jag, ska piffa till mig och ta lite bilder sen

Vad har ni andra för planer?

När kan man montera ihop spjälsäng, är det för tidigt nu i v 26 haha.

Kan man köpa bärsele, babygym å sånt på Tradera eller blocket tycker ni?

Amningskudde- använder man det?
    Vi ska ha kalas. jag behöver dammsuga, torka golv och baka tårta... Men så fort jag gör ngt får jag en massa sammandragningar så det blir inget gjort. Värst vad det varit mkt med de här sammandragningarna sista dagarna, måste nog ta det lugnare...

Vi monterar spjälsäng när bebis kommit hem. Allt finns ju tillgängligt, så det är gjort på 10 minuter sedan...

Tycker absolut att du kan köpa dylika saker begagnat! Jag är för begagnat vad gäller nästan allt. Förutom typ madrass. Snällt mot plånboken och snällt mot miljön!

Amningskudde köpte jag en med första barnet, en dyr och fin grej. Meningslös dock, jag satt bättre med en helt vanlig kudde... Så den skickade jag vidare ganska snart eftersom den aldrig användes. Jag skulle inte köpa ngn förän barnet är ute och jag fått möjlighet att prova om det passar mig och mitt barn. Väldigt onödig utgift annars.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma