Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

EGO: Idag har jag gått igenom gamla foton på dottern sedan 3 år tillbaka, och laddat upp på extrafilms hemsida för att få hem "papperskopior". Jag behövde visst bli gravid för att få tummen ur och ordna det här, vill ju göra i ordning album, inte bara ha bilderna på hårddisken där ingen någonsin tittar på dem! Nästa utmaning blir att komma ihåg vad och när bilderna är tagna, det är runt 300bilder... Oskyldig Jag måste bli bättre på det här, det går bara inte att göra det här vart 3:e år... Särskilt inte med två barn sedan!!!
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-01-24 12:44:46 följande:
    Kan va livmodern som är öm, eller ligamenten som stramar. Har likadant hela tiden :) No worries!
    Tror det samma, och har också dylika problem!
  • färnik

Västerås av alla ställen, kan du inte komma till falköping och ta en fika istället?! Drömmer

• färnik

Bara typ 27 mil från västerås. Typ mellan Vänern och Vättern, ganska långt ner. Skrattande

• färnik
    Muffe skrev 2011-01-24 13:32:12 följande:
    Hur mycket hade ni tjejer gått upp i v 26 på ett ungefär?
    3kg hade jag gått upp i v 26. Nu är jag i v 32 och har gått upp 3,5kg. Så här har det inte hänt mkt alls den senaste 1½ månaden, bara 0,5kg...
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-01-25 08:49:07 följande:
    En sån har jag typ, dock är min helvit men ändå :) Den formar sig efter kroppen!

www.annaaxel.se/product_info.php?cPath=40_161...
    En sådan hade jag också, med lilla anna och långa farbrorn. =) Fast jag gillade den som sagt inte alls, inte till ngt faktiskt. Tänkte att den skulle vara bra som stöd för bebis när hon ssedan ville sitta, men det var den inte heller. Den vägde för lite...
  • färnik
    Muffe skrev 2011-01-25 13:09:24 följande:
    Dagens fråga nummer 2:
    Beco Butterfly II, är det en bra bärsele? Finns en på blocket för ca 1100 kr... dyrt, men har läst att den är så mycket bättre än Baby Björns.... ngn som har erfarenheter?
    Vänta med bärsele till bebis är född så att du kan prova om det verkligen passar er. finns en uppsjö av olika selar, alla fungerar olika bra beroende på hur man själv är byggd, och vad bebis tycker om... Det är väldigt olika det där, vissa vill sitta trångt, andra blir ledsna av att inte kunna röra ben och armar fritt mm.

Vi har en gammal babybjörn som vi fått, rätt värdelös faktiskt, den användes max 10ggr till dottern.
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-01-25 20:09:01 följande:
    Haha jaa jag är helt lyrisk fortfarande!! Vilken jäkla grej.. dom växlade ju mellan 2D o 3D heela tiden, o de va verkligen galet.. flöde o allt såg kanon ut o han växer finfint! :D 1,1 kg, 5,5 cm långa fötter, 7,3 cm brett huvud (vet inte vad omkretsen blir då, hmm) men enligt huvudet var han 1,5 vecka större hahaha! Big head o big foot! ;)
    Vilkaen jättefin bild! Hjärta

Våran lilla är också en tjockskalle Tungan ute, 1,5-2 veckor ä'ldre på huvudet än resten. =) Vilken vecka är det exakt idag för dig? (Våran vägde ungefär det samma, 1150, i v 26+4)
  • färnik
    Odetta skrev 2011-01-26 10:26:00 följande:

Men det här var sista gången jag fått bära ett barn, sista gången jag fått gå igenom det otroligt häftiga att få föda ett barn och varje dag med bebis är sista dagen jag kommer få uppleva en nyfödd för för varje dag blir han ju större. Jag känner mig ledsen för det också.

Det måste vara fruktansvärt, att dina 3 äldsta inte finns i din närhet. Jag kan inte ens föreställa mig det... Gråter

Gällande det du skrivit ovan... Det känner även jag mig ledsen över, trots att min lilla fortfarande är kvar i magen! För det blir inga fler barn här sedan, med tanke på hur jag mår och så där. Stundtals känns det verkligen jättejobbigt, jag vill ju egentligen hamånga barn!
  • färnik

Idag är det årsdag för det missfall som varit värst för mig. Alla missfall har varit jobbiga och ledsamma, men det som var 26 januari 2010 tog hårdast på mig av flera anledningar. Dels var det första verkligt planerade graviditeten som blev mf. Dels hade jag gått 11 fulla veckor, och börjat tro att det skulle gå vägen, och jag hade därtill blivit gravid ganska exakt samtidigt som min bästa vän. (några dagar mellan bf bara). Och dessutom så var det inte alls självklart att vi skulle försöka igen om det inte gick bra, maken tyckte det var för jobbigt... Gråter

Som tur var försökte vi igen, annars hade vi ju inte varit där vi är idag, förhoppningsvis bara 6-7 veckor från bebis!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma