• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-09-28 16:10:15 följande:
    Ja, de e min MF läkare som haft den största kollen på mig. Hon e kanon! Finns på Ultragyn vid Odenplan! Ska dit nästa fredag också för en sista koll innan RUL i november :) Och de går ju på högkostnadskortet, så 900 kr är allt man behöver betala sen äre ju gratis 1 år. 320 kr för ett besök, så knappt 3 besök behöver du gå för o komma upp i de :)
    Aha, jag har ju också högkostnadskort sen missfallet. Kanske ska ringa till Ultragyn istället då så kanske man får tidigare. Det var på Oktaviaklinken jag gick när jag fick missfall och de nekade mig nu att komma dit. Har nu bokat på Mama Mia istället och det kostar 500 kr men det tror jag inte går på högkostnadskortet.

Eller är det nån vits att få komma på VUL innan vecka 9? Vill inte komma för tidigt så att det finns möjlighet att de inte kan se hjärtat slå.
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-09-28 16:18:25 följande:
    Aha, jag har ju också högkostnadskort sen missfallet. Kanske ska ringa till Ultragyn istället då så kanske man får tidigare. Det var på Oktaviaklinken jag gick när jag fick missfall och de nekade mig nu att komma dit. Har nu bokat på Mama Mia istället och det kostar 500 kr men det tror jag inte går på högkostnadskortet.

Eller är det nån vits att få komma på VUL innan vecka 9? Vill inte komma för tidigt så att det finns möjlighet att de inte kan se hjärtat slå.
    Min läkare sa att helst efter 7+, då ska man se o då syns embryot också. Dock liiitet men de syns! :D Så du kan ju boka tills 7+2 eller någe sånt?

Jag har Eva Hardmeier och Ragnhild Hjertberg, dom e kanon!! Ring dit du!
  • Pancakes

Hmm, det går nog inte att ringa själv och boka. Så här står det på Ultragyns hemsida:

Vi önskar remiss från behandlande läkare eller mödravårdscentral för ultraljud, moderkaksprov och fostervattensprov.

I enlighet med det fria vårdvalet i Stockholms läns landsting är det kvinnan själv som avgör vart en remiss ska skickas, oavsett vilken mödravårdsenhet hon är inskriven på.

• mallanis
    sofy skrev 2010-09-28 16:10:15 följande:
    Ja, de e min MF läkare som haft den största kollen på mig. Hon e kanon! Finns på Ultragyn vid Odenplan! Ska dit nästa fredag också för en sista koll innan RUL i november :) Och de går ju på högkostnadskortet, så 900 kr är allt man behöver betala sen äre ju gratis 1 år. 320 kr för ett besök, så knappt 3 besök behöver du gå för o komma upp i de :)
    Går besök på högkostnadskortet trodde det bara var mediciner?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    toksnippa skrev 2010-09-28 16:10:07 följande:
    Nu är sammandragningarna igång igen, rejält! Har ont ända bak i ryggen och illamåendet kommer o går. Magen är helt öm. Blir ryggläge resten av dagen och ringa bm imorgon o höra vad hon säger, ger det inte med sig får vi ringa förlossningen och åka in för koll. Usch...
    Usch, låter inget vidare! Hoppas du piggar på dig efter lite sängläge!
    Tredje gången gillt!?
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-09-28 16:21:05 följande:
    Hmm, det går nog inte att ringa själv och boka. Så här står det på Ultragyns hemsida:

Vi önskar remiss från behandlande läkare eller mödravårdscentral för ultraljud, moderkaksprov och fostervattensprov.

I enlighet med det fria vårdvalet i Stockholms läns landsting är det kvinnan själv som avgör vart en remiss ska skickas, oavsett vilken mödravårdsenhet hon är inskriven på.

www.ultragyn.se/Tidsbestaellning.htm

Kolla där :) Och ring på telefontiden o berätta hur de ligger till. Dom har MVC o såna Ultraljud på våning 8, på våning 9 har dom läkare + VUL :) Där jag gjort mina hittils, nästa gång blir dock på våning 8.
  • Lallan
    toksnippa skrev 2010-09-28 16:10:07 följande:
    Nu är sammandragningarna igång igen, rejält! Har ont ända bak i ryggen och illamåendet kommer o går. Magen är helt öm. Blir ryggläge resten av dagen och ringa bm imorgon o höra vad hon säger, ger det inte med sig får vi ringa förlossningen och åka in för koll. Usch...
    Låter intebra alls Vilken vecka är du i nu?

Angående svininfluensan så är den fortfarande aktuell men nu som säsongsinfluensa,därav att man i år även räknar gravida och överviktiga som riskgrupp.
  • sofy
    mallanis skrev 2010-09-28 16:37:48 följande:
    Går besök på högkostnadskortet trodde det bara var mediciner?
    Läkarbesök betalar man själv upp till 900 kr, sen får man frikort 1 år från den dagen man började stämpla. Högkostnadsskyddet på läkemedel går in på 1800 kr, men påväg dit betalar man 25%, sen 50% osv tills man är uppe i de fulla beloppet o då äre gratis.
  • Muffe80

Fick en person att komma hit med sushi men spydde både före, under och efter maten...

• färnik
    sofy skrev 2010-09-28 14:26:21 följande:
    Fyfan hela dagen e förstörd! Tog inte primperan igårkväll innan jag gick o la mig för jag blir så läskigt rastlös av dom, kryper i hela kroppen. Trodde inte de skulle göra ngn skillnad men nu har ja spytt hela förmiddagen trots lergigan imorse o vid lunch, suck.

Färnevik, känner du av några biverkningar av primperan?!
    Muntorrhet, gaser och trööög mage. Har den där rastlösheten också, men den har jag skyllt på lergiganen?

Vad har du fått för mer medeciner än lergigan och primperan?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma