• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Tråkigt att du mår som du gör rontgensyrran men samtidigt skönt att få höra vad som är fel, vad man kan göra för att få det åtgärdat!

Krya på dig!

• rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-09-27 21:22:48 följande:
    Tråkigt att du mår som du gör rontgensyrran men samtidigt skönt att få höra vad som är fel, vad man kan göra för att få det åtgärdat!

Krya på dig!
    Tack vännen. En fördel är att jag kan följa dig nästan per timme nu och hålla mig uppdaterad när du är på väg in :D hahahahaa...du
  • rontgensyrran
    rontgensyrran skrev 2010-09-27 21:25:42 följande:
    Tack vännen. En fördel är att jag kan följa dig nästan per timme nu och hålla mig uppdaterad när du är på väg in :D hahahahaa...du
    ännu en gång skickaes meddelandet iväg innan jag hann skriva klart.

du får se till att ge mig lite spänning i min tråkiga hemmavardag så jag piggar på mig lite ;P En mabaja bebsi hade inte vart helt fel
  • Lallan
    Odetta skrev 2010-09-27 21:03:48 följande:
    ja Skäms

Men skönt att du blev sjukskriven...och du ska se att du kommer bli det framåt också. *bamsekram till världens bästa Lallan*
    Tack detsamma Gulliga du
    rontgensyrran skrev 2010-09-27 21:07:45 följande:
    Nu ser det konstigt nog helt okej ut på forumet igen. Skumt det där.

Tack. Verkar som suppen verkat nu och känner ingen smärta. Och bebisen sparkar. Troligvis sten eller bebisen eller livmodern som trycker på urinledaren. Är rätt vanligt under graviditet men tyvärr är det graderat lite olika. Mitt är rätt ordentligt vidgat det är därför de vill göra nåt åt det. Om det är en sten så hoppas de att jag ska kunna kissa ut den genom detta kramp-smärtstillande supparna. Inte nog med det, så har jag under mina underbara timmar på akuten åkt på en rejäl förkylning. Sitter just nu och snorar, snyter mig och är hes med halsont, men däremot smärtfri i övrigt iaf :P
    Skönt att dom har koll på dig nu och hoppas att det blir bättre snabbt.

Sofy:Här hade vi lite outande i helgen, dock inte från vår sida det är liksom ingen hemlighet längre Sambons bror och föräldrar var här och grattade vår äldste son. På kvällen bjuder sambons bror på vin och påpekar gång på gång att det är fint vin."Det är dyrt vin det här", "DEt är årgångsvin" osv osv. Jag och sambon kopplade ganska snabbt vad som var på g men svärmor och svärfar kopplade inte ens när han sa grattis farmor och farfar Svärmor tyckte att farmor har hon ju varit länge så det var ju inget nytt Tog ett tag men till slut så trillade poletten ner
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-09-27 21:11:05 följande:
    smärtfri är i alla fall något

Ta lite nässprej och drick en kopp varmt tee med honung i och bädda ner dig ordentligt...det skulle jag göra. Och inte för att det låter lockade att kissa ut en sten, men av alternativen är det väl det bättre som jag förstår det som...så då håller jag tummarna för det.

*kram och krya på dig gumman*
    Tack vännen. Mannen håller på att fixa en kopp te till mig nu. sen blir det sängen och njuta av att jag förhoppningsvis kan sova på rygg nu igen inatt. Nu när medicinen hjälpt med smärtan

Kramar
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-09-27 21:28:54 följande:
    Tack vännen. Mannen håller på att fixa en kopp te till mig nu. sen blir det sängen och njuta av att jag förhoppningsvis kan sova på rygg nu igen inatt. Nu när medicinen hjälpt med smärtan

Kramar
    åååh sova på rygg! Nu blir jag avis!
  • Bjornis
    Muffe80 skrev 2010-09-27 12:49:01 följande:
    Någon här inne som ätit sushi under sn graviditet?
    Borde vara ok att äta typ räka och avocado, men kanske inte lax? Köper självklart från restaurang och blev så sugen just nu.

Svagt illamående hela tiden, blev nästan lite  glad att det kom tillbaka
    Jag har ätit sushi MINST en gång i veckan hela tiden! Första 12-13 veckorna kanske två ggr i veckan. Det var min craving. Haha. Och jag äter BARA lax. Men äter alltid där de gör sushin när man beställer den så den är fräsch och nygjord och bor ju i GBG så här finns det gott om fisk. Äter inte sushi på måndagar då alla fiskaffärer är stängda å så. Har en kompis som åt sushibuffé i Gävle hela sin graviditet och det gick finfint så.
  • sofy
    Bjornis skrev 2010-09-27 22:20:21 följande:
    Jag har ätit sushi MINST en gång i veckan hela tiden! Första 12-13 veckorna kanske två ggr i veckan. Det var min craving. Haha. Och jag äter BARA lax. Men äter alltid där de gör sushin när man beställer den så den är fräsch och nygjord och bor ju i GBG så här finns det gott om fisk. Äter inte sushi på måndagar då alla fiskaffärer är stängda å så. Har en kompis som åt sushibuffé i Gävle hela sin graviditet och det gick finfint så.
    Men hur funkar de egentligen.. vissa ställen fryser ju sin lax innan för dom "måste" de enligt dom, andra har ju daglig färsk.. är den frysta lika ok?

Och har du koll på de här me salami.. som e färdigförpackad liksom från typ Ica? Ska man frysa den 3 dgr innan man äter eller är de "färsk" salami dom menar?
  • sofy
    Lallan skrev 2010-09-27 21:28:18 följande:
    Sofy:Här hade vi lite outande i helgen, dock inte från vår sida det är liksom ingen hemlighet längre Sambons bror och föräldrar var här och grattade vår äldste son. På kvällen bjuder sambons bror på vin och påpekar gång på gång att det är fint vin."Det är dyrt vin det här", "DEt är årgångsvin" osv osv. Jag och sambon kopplade ganska snabbt vad som var på g men svärmor och svärfar kopplade inte ens när han sa grattis farmor och farfar Svärmor tyckte att farmor har hon ju varit länge så det var ju inget nytt Tog ett tag men till slut så trillade poletten ner
    Haha, sorry om ja e trög.. men vilka outade? Sambons bror me familj? Eller, va? Haha ;)

Kul ändå!

Men jag tycker de e jobbigt att dom tog de så chockartat, självklart förstår jag de o jag väntade mig inget annat men ändå.. blä! Jaja, de blir la bättre när de gått in..
  • Bjornis
    sofy skrev 2010-09-27 22:22:02 följande:
    Men hur funkar de egentligen.. vissa ställen fryser ju sin lax innan för dom "måste" de enligt dom, andra har ju daglig färsk.. är den frysta lika ok?

Och har du koll på de här me salami.. som e färdigförpackad liksom från typ Ica? Ska man frysa den 3 dgr innan man äter eller är de "färsk" salami dom menar?
    Salami har jag faktiskt inte vågat mig på. Eller tja, en tugga av makens salamimacka på subway HAR slunkit ner! Haha. Men salami skulle jag frysa innan jag åt det.

Har iaf bestämt att när jag ligger på förlossningen ska det följa med en kylväska med pepparsalami och brieost och det är det första jag ska äta når ungen är ute. Och gärna ett glas rött till det!

Det med laxen vet jag inte heller. Betvivlar att göteborgsställena fryser sin lax. Måste fråga när jag äter igen (vilket nog blir snart tippar jag på. Kanske till helgen?). Men absolut har de fryst sin lax så är det bara att tuta och köra känns det som. Jag går mest på hur fräscht det känns att äta på ett ställe.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma