• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Vanliga influensan samt svinisen också... men som sagt, den blev det tyst om. Men läste att om man tar det så är de för båda i år...

• Pancakes

När var ni på första VUL förresten? Jag har inte förrän i vecka 9. Det känns långt kvar men fyra veckor går nog rätt snabbt.

• Mabaja

Jag är inte vaccinerad mot nån influensa och hittills lever jag som jag borde! :)

Har även fått veta att jag inte är immun mot Röda Hund längre heller. Satan, nu måste jag vara gammal. haha. om det vaccinet gått ur kroppen!

• sofy
    Pancakes skrev 2010-09-28 15:53:51 följande:
    När var ni på första VUL förresten? Jag har inte förrän i vecka 9. Det känns långt kvar men fyra veckor går nog rätt snabbt.
    Jag va på första i 5+0, då såg man bara en pytteliten hinnsäck på 4 mm, sen igen i 5+6 och då en hinnsäck på 15 mm + en gulesäck. Sen igen i 7+2 pga blödning o då va pyret knappt 1 cm, typ 7-8 mm. Sen igen i 7+6 o då va den 14,5 mm. Och nu sist i 9+2 o då va den 26 mm :) Hjärtaktivitet såg på 7+2 när jag hade blödningen.
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-28 15:50:12 följande:
    Sushi i matväg är det enda jag vill ha men jag kommer inte åt nåååååågon
    Jag också! De blir de ikväll om ja mår bättre :) Skönt o ha sushi överallt haha! ;D
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-09-28 15:59:41 följande:
    Jag va på första i 5+0, då såg man bara en pytteliten hinnsäck på 4 mm, sen igen i 5+6 och då en hinnsäck på 15 mm + en gulesäck. Sen igen i 7+2 pga blödning o då va pyret knappt 1 cm, typ 7-8 mm. Sen igen i 7+6 o då va den 14,5 mm. Och nu sist i 9+2 o då va den 26 mm :) Hjärtaktivitet såg på 7+2 när jag hade blödningen.
    Oj, det var tidigt. Häftigt att se den växa så där. När jag ringde till ena kliniken igår så sa de att jag inte fick göra tidigt VUL där om det inte var några särskilda problem jag hade. Det tyckte jag skulle vänta till RUL i vecka 18. Så jag ringde till ett annat ställe och där var de mer förstående och sa att jag kunde komma in i vecka 9 för att stilla min oro eftersom jag haft MA tidigare. Men det kostar 500 kr. Fast det är det värt.
  • mallanis

Tänker inte vaccinera mig!  Förra året vid min första graviditet så var det så mycket snack om vaccinera eller inte och när/om/hur/varför man skulle vaccinera sig när man var gravid. Jag gjorde det och nu har ju "svinishysterin" ebbat ut. Så nej ingen vaccinering här inte!

Tredje gången gillt!?
  • toksnippa

Nu är sammandragningarna igång igen, rejält! Har ont ända bak i ryggen och illamåendet kommer o går. Magen är helt öm. Blir ryggläge resten av dagen och ringa bm imorgon o höra vad hon säger, ger det inte med sig får vi ringa förlossningen och åka in för koll. Usch...

• mallanis
    Pancakes skrev 2010-09-28 16:05:30 följande:
    Oj, det var tidigt. Häftigt att se den växa så där. När jag ringde till ena kliniken igår så sa de att jag inte fick göra tidigt VUL där om det inte var några särskilda problem jag hade. Det tyckte jag skulle vänta till RUL i vecka 18. Så jag ringde till ett annat ställe och där var de mer förstående och sa att jag kunde komma in i vecka 9 för att stilla min oro eftersom jag haft MA tidigare. Men det kostar 500 kr. Fast det är det värt.
    Jag hoppas också på att få ett tidigt vul. Blev ju lovad det sist vid senaste mf så jäklar vad jag kommer bli arg om de säger nej.... Mucka inte med en gravidkvinna ;)
    Tredje gången gillt!?
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-09-28 16:05:30 följande:
    Ja, de e min MF läkare som haft den största kollen på mig. Hon e kanon! Finns på Ultragyn vid Odenplan! Ska dit nästa fredag också för en sista koll innan RUL i november :) Och de går ju på högkostnadskortet, så 900 kr är allt man behöver betala sen äre ju gratis 1 år. 320 kr för ett besök, så knappt 3 besök behöver du gå för o komma upp i de :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma