• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • LittleJunia

Jag har också ätit väldigt mkt sushi under båda min graviditeter. Förra gången skulle man inte äta lax och det gjorde jag inte heller... nu är det ok.. men jag väljer fortfarande att avstå. Jag äter mamma-sushi så då blir det vegetariskt eller men någon räka.
    När det gäller pålägg har jag bara käkat på.. så länge det är bra datum på förpackningen så har jag inte varit orolig!

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och liten i magen BF 110330(¯`°?.¸ ღ♥ ♥+
  • Pancakes

Godmorgon!
    Jag tog ett nytt test idag bara för att jag ville kolla om det var starkare eller svagare. Borde det blivit ännu starkare nu? Bild finns i galleriet. Kanske är det bäst att sluta testa så man inte nojar upp sig...

• SofiaEmmy

......plussade i fredags efter fyra missfall..... sjätte gången jag är gravid men har enbart ett barn.... det börjar kännas svårt att glädjas över en graviditet när oddsen är emot mig..... håller tummarna naturligtvis....

• mallanis
    Pancakes skrev 2010-09-28 06:59:10 följande:
    Godmorgon!
    Jag tog ett nytt test idag bara för att jag ville kolla om det var starkare eller svagare. Borde det blivit ännu starkare nu? Bild finns i galleriet. Kanske är det bäst att sluta testa så man inte nojar upp sig...
    Jag tycker iaf det är starka pluss! (tog också ett Hcg i går för att kolla ;) att jag verkligen är gravid ;))  Jag hade inte oroat mig med dem plussen, pancakes nu firar vi ;)  Men å andra sidan så fick jag plus först på BIM+10 sist, men för mig ser det ut som starka pluss!
    Tredje gången gilt?!
  • Lallan

Tror att alla sushiställen måste ha fryst laxen innan då det tar död på eventuella parasiter.

Sofy: Ja som e lite otydlig, ja det var sambons bror som outade det för oss och sina föräldrar.

Panncakes: Att jaga starkare plus stressar bara i onödan. Jag fick plus väldigt tidigt men sedan nojjade jag över att det inte blev strakare och då hade jag ändå två små som grodde och i och med det mer hcg än normalt.

Televinken: Grattis! Håller tummar och tår. Förstår hur du känner och då har jag ändå "bara" haft två missfall.

• mallanis
    SofiaEmmy skrev 2010-09-28 07:04:18 följande:
    ......plussade i fredags efter fyra missfall..... sjätte gången jag är gravid men har enbart ett barn.... det börjar kännas svårt att glädjas över en graviditet när oddsen är emot mig..... håller tummarna naturligtvis....
    Grattis till plusset hoppas på att allt flyter på och snart snusar du på bebis!
    Tredje gången gilt?!
  • Pancakes

Mallanis, tack ska du ha! Ja, nu lugnar vi oss och försöker njuta. Blir så arg på mig själv som är mest misstänksam och orolig istället för att vara glad att det efterlängtade plusset äntligen är här. Jag tror det är bristen på symtom som gör det. Känner mig liksom inte gravid och det gjorde jag inte förra gången heller och det gick ju som det gick.. Hur tog du hcg? Hos läkare?

Televinken, grattis! Tungt med fyra missfall.. Har bara haft ett och tyckte det var det värsta jag varit med om. Håller tummarna för att det går vägen den här gången. Det är du värd!

Sofy, trist att föräldrarna blev så chockade. Det är nog lite oundvikligt. Det blev mina med när jag berättade förra gången trots att det var jätteväntat eftersom jag "har åldern inne", är nygift och hållt ihop med min man i evigheter.

• mallanis

Pancakes- Japp nu ska vi vara glada =) symptomen kommer säkert tids nog och då önskar vi att vi inte hade dem ;) Jag var som sagt väldigt orolig när jag plussade sist och var helt förstörd så nu ska jag försöka att hoppas på att denna gången ska det gå bra! Påminn mig om detta ;)
    Jag hade grav test hemma som mäter Hcg så det var dem jag använde. Har du bokat tid hos BM ska du ta några tidiga VUL? Mitt BF är nu på 5 aug jag lade in på nytt efter det datum då jag troligen hade äl. Så nu är du ännu några dagar före mig pc. ;)

När jag var inne hos läkaren sist med senaste mf så lovade han mig regelbundna VUL. När gjorde ni andra VUL?

Tredje gången gillt!?
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-09-28 08:46:25 följande:
    Pancakes- Japp nu ska vi vara glada =) symptomen kommer säkert tids nog och då önskar vi att vi inte hade dem ;) Jag var som sagt väldigt orolig när jag plussade sist och var helt förstörd så nu ska jag försöka att hoppas på att denna gången ska det gå bra! Påminn mig om detta ;)
    Jag hade grav test hemma som mäter Hcg så det var dem jag använde. Har du bokat tid hos BM ska du ta några tidiga VUL? Mitt BF är nu på 5 aug jag lade in på nytt efter det datum då jag troligen hade äl. Så nu är du ännu några dagar före mig pc. ;)

När jag var inne hos läkaren sist med senaste mf så lovade han mig regelbundna VUL. När gjorde ni andra VUL?
    Ja, vi utgår från att det går bra denna gång! Det är ju mer ovanligt med två missfall på raken än bara ett! Den läkaren jag pratade med igår sa för övrigt att det är många som inte har symtom och de som har dem får dem oftast i vecka 7-8. Så vi är ju tidigt ute.

Nej, jag har inte bokat tid hos BM än. Tänkte vänta med det till efter VUL. Har bokat VUL privat när jag är i vecka 9. Min BM säger bara att allt inte är "någon fara" och att jag inte behöver gå och kolla förrän på RUL. Men det sa hon förra gången också och då gick jag omkring med något dött i mig i fem veckor. Så jag struntar i vad hon säger. Skriver in mig när jag sett ett hjärta slå.

Har du bokat VUL eller BM?
  • Muffe80

Jag åt sex bitar med räkor i går... mm va gott det var. Vill ha det idag igen men sambon är inte hemma och jag tar mig inte in till stan för jag ligger hemma förkyld.

Är det farlig för fostret om jag hostar och snorar hela tiden? tycker så synd om den där inne.

Har hulkat och försökt att spy massor nu på morgonen men etersom jag inte stoppar i mig mat så tidigt så kommer inget upp... aningens jobbigt.

I går fick jag behålla i stort sett den mesta maten, min kropp försökte liksm spy när inget fanns att kräkas upp... konstigt. Upp kommer mest vätska..

Knner mig som en dålig människa som inte ätit riktig mat på tre veckor

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma