• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden
    Pancakes skrev 2010-09-29 09:08:45 följande:
    Tack! Ja, jag tänker lyssna på mig själv den här gången. Förra gången ville jag ju göra VUL men både BM och min man tyckte inte det. Gick ju ända till vecka 11 med något som var dött sen vecka 6. Det vill jag inte vara med om igen.

Vad hände med den som hade tickande hjärta i 12+5, fick du missfall ändå efter det?
    Tycker du gör helt rätt! lyssna på dig själv!

ja, 13+0 blödde jag väldigt mycket och hjärtat hade slutat slå. fick aldrig reda på vad som var felet men troligen var det något fel på fostret eftersom det var mindre än det skulle ha varit.
  • Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-29 09:11:51 följande:

ja, 13+0 blödde jag väldigt mycket och hjärtat hade slutat slå. fick aldrig reda på vad som var felet men troligen var det något fel på fostret eftersom det var mindre än det skulle ha varit.
    Åh, fy så jobbigt! Då har ju man liksom pustat ut och kommit förbi vecka 12. Måste varit tungt. Det är väl ändå rätt ovanligt?

Underbart att du är så långt gången nu och ska på RUL! Grattis!
  • Muffe80
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-29 09:11:51 följande:

Hur mycket för liten var er lilla då? Vad hemskt att ändå gå så länge och sedan få missfall

Jag längtar till RUL, men just nu känns det som en evighet dit. Har ju inte ens varit på inskrivning
  • Pancakes

Hurra, jag har lite ömma bröst idag till och från Glad Det gör inte ont direkt men det liksom "känns" nånting. Hur har ni andra haft?

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-29 09:16:08 följande:
    Hur mycket för liten var er lilla då? Vad hemskt att ändå gå så länge och sedan få missfall

Jag längtar till RUL, men just nu känns det som en evighet dit. Har ju inte ens varit på inskrivning
    Men tänk vad tiden går fort ändå. Jag tyckte det var precis nyss du plussade och nu är du i vecka 10. Snaaaart är du i vecka 12 i alla fall.

Jag räknade ut att om allt går som det ska kommer jag gå på RUL typ strax innan julafton. Jösses, det känns galet långt kvar.
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-09-29 09:16:46 följande:
    Hurra, jag har lite ömma bröst idag till och från Glad Det gör inte ont direkt men det liksom "känns" nånting. Hur har ni andra haft?
    idag känner jag ingenting =( ingen molvärk, sovit bra och har inte behövt att gå upp och kissa. Brösten något ömma men annars ingenting....åh vill må dåligt ;)
    Tredje gången gillt!?
  • Smålands jänta i storstaden
    Muffe80 skrev 2010-09-29 09:16:08 följande:

Jag har faktiskt inte koll på hur mycket för liten den var men tillräckligt för att de skulle kalla det ett MA även om hjärtat slog så sent... Fattar inte riktigt men NU är jag glad över att vi fick MF i v14 istället för att få vera på RUL att något var fel...

Tiden efter inskrivningen fram till RUL kommer gå sååå fort! men tiden innan går som om man vore fast i smör eller nått... Det kommer komma för dig oxå!{#emotions_dlg.flower}
    Pancakes skrev 2010-09-29 09:13:37 följande:
    Åh, fy så jobbigt! Då har ju man liksom pustat ut och kommit förbi vecka 12. Måste varit tungt. Det är väl ändå rätt ovanligt?

Underbart att du är så långt gången nu och ska på RUL! Grattis!
    Sjukt jobbigt just då, hade percis hunnit berätta för ALLA att vi skulle ha barn men så blev det inte så iaf... Inte en aning om hur ovanligt det är men känns som tidigare MF är vanligare...
  • Pancakes
    mallanis skrev 2010-09-29 09:19:45 följande:
    idag känner jag ingenting =( ingen molvärk, sovit bra och har inte behövt att gå upp och kissa. Brösten något ömma men annars ingenting....åh vill må dåligt ;)
    Hehe, jag med! Mår alldeles för bra. Men tänk på att vi är extremt tidigt ute. Många känner inte symtom ännu. Det skulle ju lika gärna kunnat vara så att vi inte ens plussat än och inte visste nåt. Men även om det inte kommer några symtom om några veckor så behöver det ju inte betyda att nåt är fel.

En helt annan fråga... hur har ni andra gjort med resor? Jag bokade ju en resa till Mexico förra månaden när jag var deppig över att mensen kom igen. Vi kommer åka när jag är i vecka 12. Bor på lyxhotell med all inclusive så jag tror inte maten är någon större fara. Skulle ni tyckt att det var läskigt att åka? Jag menar, folk föder ju barn i Mexico också så det kan väl inte vara livsfarligt att åka dit som gravid?
  • Muffe80

Tiden går fort, det tycker jag faktiskt. Känns som man plussade nyss, dock känns det långsamt när man spyr hela tiden.. hmm... hänger inte ihop riktigt kanske haha.

Vi ska på KUB i mitten av oktober och det har jag som en liten målstolpe, och efter det är det kanske 5-6 veckor kvar till RUL. Efter KUBEN kommer jag nog slappna av lite mer, då är det efter v 12 och förhoppningsvis ser allt bra ut.

Undrar om man får betala fullt pris för KUB om man ser att barnet är för litet, eller inte lever?

• rontgensyrran
    toksnippa skrev 2010-09-28 16:10:07 följande:
    Nu är sammandragningarna igång igen, rejält! Har ont ända bak i ryggen och illamåendet kommer o går. Magen är helt öm. Blir ryggläge resten av dagen och ringa bm imorgon o höra vad hon säger, ger det inte med sig får vi ringa förlossningen och åka in för koll. Usch...
    Usch då! De får ju boka en läkartid till dig så de kan göra ett VUL så att du inte är på väg att öppna dig eller tappen förkortats eller något. Låter inte bra iaf. HUr var det hade du någon UVI eller nåt sånt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma