• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    LittleJunia skrev 2010-09-29 19:37:32 följande:
    Jag har ju inte varit på något VUL.. bara fått höra hjärtaktivitet i v. 12...
    Nojjig blir man såklart eftersomtidigare missfall ju börjat med bruna flytningar.. *suck*
    Men bara att avvakta och hoppas
    Det är säkert kanon med din bebis! Vilken vecka är du i nu?
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-29 19:14:32 följande:
    Tittar men noga kan man se ena handen ovanför huvudet men det behövs en hel del fantasi:)
    Stort Grattis! Jag är lite avis på din bild. Här säger du att det är en dålig bild men vi har aldrig fått se vår bebis i profil sådär fint som du visat upp din lille parvel! :) Vi ser knappt vad som är vad på våra rul-bilder! :)
  • Smålands jänta i storstaden
    rontgensyrran skrev 2010-09-29 19:45:37 följande:
    I Malmö ingår både RUL och TUL, man brukar få 3:d ultraljud på någon av gångerna om jag inte minns fel. Men jag går ju privat och har därför fått VUL, KUB, RUL och TUL. Allt ingår där gratis.

Får ni enbart RUL där ni bor? Oftast är de ju mer säkra när det kommer till pojkarna, deras kroppsdelar brukar ju inte oftast misstolkas :)
    nej här i stockholm gör man bara RUL
    Blir kanske ett privat 3d/4d ul lite längre fram, håller på att bearbeta sambon:)
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-29 19:50:19 följande:
    Blir kanske ett privat 3d/4d ul lite längre fram, håller på att bearbeta sambon:)
    Oj, så snålt! Tråkigt att de inte väljer att satsa mer de gravida. Tror dock att det är så på fler ställen så som ni har det i Sthlm
    Mamma till W skrev 2010-09-29 19:48:32 följande:
    Stort Grattis! Jag är lite avis på din bild. Här säger du att det är en dålig bild men vi har aldrig fått se vår bebis i profil sådär fint som du visat upp din lille parvel! :) Vi ser knappt vad som är vad på våra rul-bilder! :)
    Tack !
    men hallå, din profilbild ser man ju hur din fina bebis ser ut ju! inte fy skan med den bilden!!Glad
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-29 19:53:12 följande:
    Tack !
    men hallå, din profilbild ser man ju hur din fina bebis ser ut ju! inte fy skan med den bilden!!Glad
    haha, nej men det är ju 3d! :) och betalade fina 1700 för det! :) men man var ju liiiite avis när man precis gjort rul och vi hade fått bild på nåt man inte kunde tolka när alla andra hade i fina profiler! :)
    Mamma till W skrev 2010-09-29 19:54:51 följande:
    haha, nej men det är ju 3d! :) och betalade fina 1700 för det! :) men man var ju liiiite avis när man precis gjort rul och vi hade fått bild på nåt man inte kunde tolka när alla andra hade i fina profiler! :)
    men fin är den! och säket värt vart enda öre!

Funderar oxå på att göra 3d/4d ul, gjorde ni på tittut här i stockholm?
  • färnik
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-29 19:50:19 följande:
    Samma sak här i Västra Götaland där jag bor, enbart RUL. Dock finns ju möjligheten att göra fler ul på privata mottagningar om man bor i skaplig närhet av en större stad, men det kostar ju.... Obestämd Konstigt att det är så olika!
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-29 19:57:54 följande:
    men fin är den! och säket värt vart enda öre!

Funderar oxå på att göra 3d/4d ul, gjorde ni på tittut här i stockholm?
    Det är värt varenda kr! Tittut i Sthlm ja. Jättebra personal! Så det tipsar jag verkligen om! Det är något som man inte glömmer i första taget! Även om vi bara fick 3-4 bra bilder och resten med en bebis inmyst i moderkakan! haha.

Nej nu ska jag ta mig ett bad. Har sååå ont i mage och rygg.. Det får gärna dra igång här så man slipper plågas av dessa förvärkar!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma