Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

färnik skrev 2011-02-28 12:59:32 följande:
    Muffe skrev 2011-02-28 12:56:32 följande:
    Men det gör inget, för påsarna var ju svindyra!
    Jag tänkte inte köpa påsar, utan stoppa i en vanlig påse och använda som sophink bara. Glad
    Fast då försvinner väl vitsen med den? Att det ska vara luktfritt menar jag.
  • Pancakes
    kajsalisa skrev 2011-02-28 13:37:34 följande:
    Marlyn; gillar båda dina namnförslag, men jag skulle nog satsa på en mer traditionell stavning, Jackson, men det är ju en smaksak...
    Instämmer! Fina namn båda två men skulle skippat "x".
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-02-28 06:29:38 följande:
    Idag blir det VUL igen, håll en tumme kring det med! Kl 16,45 är det dags... (guuud så sent, jag kommer vänta ihjäl mig!!)
    Håller tummarna! Det kommer gå jättebra ska du se! Nu har du redan sett den lille en gång och inget tyder ju på att nåt är fel. Uppdatera oss sen!
  • Pancakes
    telgebo skrev 2011-02-28 13:47:02 följande:
    Då ska ingen oroa sig inte ens för förstoppning då
    Jag tror inte MCT oroar sig för förstoppningen, hon vill nog bara ha tips och råd om det är nåt som hjälper.

Tips och råd om oron är lite svårare. Det finns inte mycket man kan göra, ALLA har vi kännt den där oron och det enda som hjälper är egentligen tiden och att man får gå på VUL och se att den lever. Alla försöker peppa så gott det går!

MCT, jag är i precis samma läge just nu och det är inte kul. Provat samma saker som du men det är tvärstopp. Hela linfrön och cocacola kan hjälpa ibland samt ordentlig träning, inte bara en promenad. Typ ge sig ut och jogga, men det är du säkert inte särskilt sugen på :)
  • Pancakes

Men Telgebo, varför denna ilska? Sofy försöker ju bara hjälpa och stötta precis som vi alla gör här inne. Det är det denna tråd är till för, vi vill alla varandra väl och eftersom vi alla varit med om missfall förstår vi mycket väl oron man känner. Vi förstår dig och vi vet hur det känns, men tyvärr är det inte mycket man kan göra åt sin oro, fast det kna ju hjälpa att höra om andras erfarenheter, symtom, temperaturer, kramper, blödningar etc. Det är ju sånt som lugnar en lite!

• Pancakes
    MCT79 skrev 2011-02-28 14:00:40 följande:
    Du får jag inte ur mig nått snart kommer jag dricka cola, käka linfrö och jogga SAMTIDIGT...tro mig. ;)
    Efter vul ska jag stanna vid affären och köpa filmjölk och grov musli... det har hjälpt förr.. att vara lite lagom laktoskänslig.. ;)
    Jag håller tummarna för att vi båda får ett lyckat toabesök såsmåningom idag då :) Min mage lever sitt eget liv nu och det är både tarmar och bebis som far omkring känns det som, hoppas det blir lite fart snart!!
  • Pancakes
    Cat79 skrev 2011-02-28 14:04:43 följande

Här är min Lovis snart 2 månader! Hon är betydligt piggare nu så det är skönt. Kan varmt rekommendera sån scarf som hon har på sig, jag har flera stycken och det är kanon vid dregel alt lite kräk (lättare att byta en scarf än body hela tiden).
    Sötnos!! Helt bedårande!

Förresten, är hon döpt efter Ronja Rövardotter? Så gulligt namn!
  • Pancakes
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-02-28 14:17:46 följande:

Hej Hej!

Får jag vara med här?
    Har suttit och läst tråden ett tag men inte vågat skriva!

Välkommen! Vilken vecka är du i?

Instämmer med tidigare talare, det här brukar vara en postiv och stöttande tråd så ignorera det negatvia!
  • Pancakes
    kajsalisa skrev 2011-02-28 14:24:59 följande:
    Fast nu lägger vi ner den diskussionen tycker jag tjejer. Börjar kännas lite gammalt...
    Jaaa, jag instämmer!
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-02-28 14:29:50 följande:
    "Den som tar ut sorgen i förskott får sörja flera gånger".

Klokt!
    Absolut, mycket bra citat!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma