Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-03-06 15:55:44 följande:
    Hohoo!

Duracellkaninen har inte fött barn! ;) Men hon har varit i Bromma blocks o ätit lunch, köpt bebiskläder o pratat HUUUUS med mina föräldrar. Yiho! Vi ska på visning i veckan antagligen på ett hus på 120 kvm, me 3700 kvm stor tomt, + gäststuga på 40 kvm. Hoppas! Ett riktigt kap för 2 mille. Vore perfekt för Devin o växa upp där! Då går dom in o hjälper me kontantinsats o så. Vi får se! :)

Annars ont som vanligt, mer ont i ryggen idag o ett jävla tryck neråt, men närå ingen bebis nu på nåra veckor, har inte tid!! ;)

Och de är vååååår ute idag, då får ja sån sjuk energi till allt, haha! :D
    Haha, jag har också varit i Bromma Blocks precis, på Babyproffsen bland annat och åt en sallad på Waynes coffee. Tänk om vi sågs där..

Låter ju helt fantastiskt med ett sånt hus i Stockholmsområdet, trodde jag inte gick att få tag på för de priserna. Är det långt utanför stan då?
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-03-06 16:04:11 följande:
    Haha äre sant? Vi åt på Garden café nere vid food courten, sen in på Kapp ahl, och sen fika på Waynes däruppe, ;) Kanske såg dig utan o tänka på de? Haha! Skoj! :D

Jaa! De ligger på Ekerö, ut mot Färentuna, ca 20 min me bil till Brommaplan, helt ok faktiskt. Lugnt o fint område me stor tomt, mycke frihet! Vore toppen!
    Låter ju fantastiskt! Jättetomt verkligen! Hoppas ni får det! Ekerö är mysigt och ligger så centralt men ändå lantligt. Den enda nackdelen har jag hört är köerna i rusningstid.

Skönt att det inte var nån bebis på gång ännu!
    Pinklove och Småland, jag hoppas det är dags snart för er. Förstår att det är jobbigt om folk ringer och frågar om bebisen kommit än. Jag är just nu extremt känslig för alla typer av kommentarer (redan nu!), vill helst bara vara ifred och inte prata graviditet och magar med någon (förutom med er här i tråden så klart). Jag vet inte varför, är bara så trött på alla klyschor och frågor och att bli kommenterad hela tiden. Man blir väl en surkärring av hormonerna antar jag..
  • Pancakes

Godmorgon på er! Har inte varit inne på ett tag, fullt upp på jobbet och på fritiden också just nu. Vecka 29 nu och ska till BM idag för att mäta SF-mått för andra gången. Jag hoppas det ökat som det ska.

Läste att ni kollat på det där programmet igår. Jag klarar inte riktigt av sånt där. Men lite nyfiken blir man ju när ni skriver så om det.

Cat79 skrev 2011-03-08 08:50:52 följande:

Vilket program på 4:an, lipade som bara den i slutet. Ni har verkligen något att se framemot tjejer! Det är så mäktigt med första mötet med sin bebis. Jag hoppas ni får föda vaginalt men blir det snitt så går ju det med bra. Som sagt undra hur lång tid andra förlossningen tar för mig då jag endast höll på i ca 2,5 timme på förlossningen eftersom jag var hemma så länge och helöppen när jag kom in. Nästa gång kanske vi inte ska stanna hemma så länge Flört

Kram på er!

Skönt att höra så positiva grejer från någon! tack! Tycker folk mest skrämmer upp en med sina skräckhistorier. Jag har ingen förlossningsrädsla direkt men fattar att det kommer göra ont fast jag tänker mest att det löser sig på nåt sätt för det gör det för de flesta.
  • Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2011-03-08 09:06:14 följande:
    Visst är det tufft att föda, men det mäktigaste som finns.
    Var inte rädda tjejer. Det finns verkligen INGET att vara rädda för.
    Man är omringade av duktig personal och oftast av den man älskar...
    Det som är viktigt att komma ihåg är att LITA på din inre styrka. Du kan och du kommer klara det. Även om det känns som om du helst vill krypa ur din kropp. Visa lite jädra anamma!!!
    Vi är kvinnor och vi klarar det här...
    efteråt kommer vi minnas detta som det "bästa" som hänt oss...
    Tack för ditt peppande inlägg! Visst är man skraj men försöker ha samma inställning som du. Jag är nog mer rädd för att jag är ett kontrollfreak och att jag inte gillar att "flippa ur" inför andra. Vill alltid ha allt under kontroll i alla situationer. Men jag hoppas att det är något man inte kommer bry som om sen.
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-08 10:33:45 följande:
    Är det ens rimligt att tänka på att åka utomlands med en 3,5-4 månaders bebis i sommar/höst?
    Skulle vara härligt att åka till typ Grekland en vecka i september.
    Ngn som har råd eller tips, åka eller inte? orkar man?

Kajsalisa- ni skulle väl åka? Vart var det?
    Det tror jag absolut ni kan om bebisen är frisk och mår bra och så. Det handlar nog lite om vilken inställning man har själv och hur "pjoskig" man är. Se till att bo på bekvämt och bra hotell bara så att ni får en mysig resa. Jag vill också planera in nåt i höst!
  • Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-08 10:44:30 följande:
    Här är det lugna gatan, så ledsen 3barns mamma men ingen vattenavgång eller värkar... Bara en massa borrande neråt av maxi i magen.

Har sovit 1 timme nu, fick ju gå upp tidigt för att ta blodprovet i morse, vaknar av att telefonen ringer. Åter en som ska kolla om jag är hemma och tjata om bebisen! Behöver jag tillägga att jag inte svarade? Suck... Tänk om de ska hålla på såhär till 42+0!? kommer ju bli psykiskt knäckt av allas ringande och smsande...
    Men, vad jobbigt. Du får nästan säga ifrån till folk att du blir stressad och ledsen av det. Kan du göra det? Eller skriv på facebook varje dag "NEJ, jag har inte fått barn idag heller så ni behöver inte ringa och kolla" eller nåt :)
  • Pancakes

Jag tycker gravidjeans är rätt sköna men har köpt flera av dem i en storlek större. H&M har förresten mammajeans för 199 kr just nu ifall nån behöver.

Gravidleggings ska jag också köpa sen. Vart har du köpt dina Mabaja?

• Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-08 10:51:58 följande:
    Pancakes: ja det skulle vara något! Dock är jag för snäll för att kunna skriva en sån sak... Lixom inte min melodi. Men va faan, klart jag ska skriva det! Så nu ska jag fixa det och hoppas på att slippa lite av tjatet!
    Du kan ju skriva det lite skämtsamt med nån smiley så låter det inte så grinigt men folk kanske fattar vinken ändå.
  • Pancakes
    kajsalisa skrev 2011-03-08 11:00:26 följande:
    Sötfilur; ja vi har bokat all inclusive. Allt för att göra det så enkelt som möjligt med småkidsen....
    Låter som en bra idé, ska försöka boka nåt liknande.
  • Pancakes
    kajsalisa skrev 2011-03-08 11:02:05 följande:
    Hm har/hade svarta och gråa gravidleggings. 99 kr tror jag. Jag bodde i mina svarta andra halvan av graviditeten...
    Är det såna som man måste ha kjol till eller funkar de som byxor med tunika? Man vill ju inte att de ska se ut som mysbyxor liksom..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma