Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Telgebo, underbart att du får göra VUL imorn! Skönt att de tog dig på allvar. Det är jätteläskigt så klart men skönt att få veta och att slippa gå runt och vara orolig.

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-01 13:31:18 följande:
    Nix ingen gammal klänning, är ingen klänningmännsika. Skulle hellre ha jeans och snygg top, typ
    Trist att du måste köpa en klänning då om du inte är klänningsmänniska. Är det ett kalas som kräver klänning alltså? Annars kan man ju vara jättefestlig med nån snygg topp och snygga accessoarer och som sagt SKOR! Skor är viktigt :)
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-03-01 13:28:29 följande:
    Nja, tiden går SÅ långsamt! ;) Kan va för att jag inte har nånting o göra nu.. suck! Eller ja, ta mig till IKEA o handla lite mer grejer, tvätta bebiskläder.. men de är typ de! Resten är ju klart.. buhuu :( Rastlösa-fia! Haha jo, känner igen de där.. man får äta lite i taget.. de kan ta mig 1-1,5 timme att äta upp en middag.. ;)

Förstår att du blir rastlös men skönt att allt är klart ändå! Det rä ju så de råder en till att göra, dvs varva ner och ta det lugnt veckorna innan förlossningen. Blir avis, hela min tillvaro är stressig och lite rörig just nu och har ouppackade kartonger överallt och massa inköp som ska göras.
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-03-01 13:48:03 följande:
    Haha, vi kan byta! Gud va härligt de låter! Förstår att de kanske inte är det, men jag vill hellre ha de så ;) Vill du bli min PT efter förlossningen? :D

Skrev en lista o de är en del kvar ändå.. men de e ju bara kul, något o fördriva tiden med!
    Vi kan byta lite, kom och packa upp mina lådor och gör mina rapporter på jobbet :)
    Förstår vad du menar, jag skulle nog också bli rastlös. Men när bebisen kommer är ni verkligen förberedda. Kan du inte göra sånt där som det står i alla tipslistor, dvs laga massa mat och frysa in så att ni har sen när Devin är här?

Haha, jag kommer nog själv behöva en PT efter förlossningen. Har sån tjock-ångest så det är inte klokt. Men vi får peppa varandra  andra tråden sen!
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-01 13:57:53 följande:
    Typ denna gillar jag, men då är den svart.. kanske inte så skoj: www.bubbleroom.se/tjej/klanningar/klanning-sv...

och har man samma storlek som innan man blev gravid trots 10 kilo plus.... nja?!
    Nja, man ska ju ha samma storlek i gravidkläder men om det inte är gravidkläder får man nog gå upp en storlek. Jag tror tyvärr att jag har lite bredare höfter nu, bläää!
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-01 19:28:58 följande:
    v 32 mot helgen som kommer och det känns som det är jag i hela världen som känner mig klumpig, TRÖTT, extremt TRÖTT, hungrig hela tiden- helst på söta saker och ont i ryggen samt tungt att andas... blir det bättre eller blir det bara värre??
    Det verkar som att det blir värre tyvärr.. Symtomfria jag har till och med börjat ana besvär, skit också! Känner igen allt du skriver och ligger ändå tre veckor efter dig :( Har dessutom varit förstoppad i en vecka efter att jag var magsjuk och har gått upp 3 kg(!!!) på en vecka. Jag hoppas det försvinner i och med att jag får gå på toa ordentligt. Idag är en jobbig dag, känner mig precis så där som du skriver och inte snygg och "glowing" direkt och har sovit skitdåligt pga sparkar och kissnödighet.

Näe, nu ska jag inte gnälla mer. Man får vara glad att den är livlig så att man vet att den lever och har det bra därinne förhoppningsvis.

Telgebo, stort lycka till på ditt VUL. Ska hålla tummarna!
  • Pancakes
    mallanis skrev 2011-03-02 08:48:21 följande:
    Godmorgon tråden!

vecka 27 på FL´s gravidkalender idag...det går verkligen framåt! Firade igår att jag skulle in i vecka 27 genom att få mina första känningar av foglossning? Har ni andra haft mycket ont och när började det för er?
    Grattis till vecka 27. Visst rusar veckorna iväg nu?
    Foglossningar verkar kunna kännas på massa olika sätt. Hur gör det ont?
  • Pancakes

Ja, Odd får man inte missa. Men det är ett annat program alltså? Brukar aldrig se sånt där, vill absolut inte se förlossningsfilmer så jag kommer gå när de visar det på föräldrakursen.

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-02 10:57:06 följande:
    Fusk att ni gått upp så lite i vikt...varför går jag upp typ 10 kg redan i v 32? snyft
    Det kommer väl öka massor sista veckorna nu!
    Jag är snart där och jag ligger tre veckor efter dig. Får höra av folk att jag har liten mage och är smal och sånt så tar till mig av det. 10 kg är inte mycket alls i vecka 32 ju!
  • Pancakes

Nu är jag tillbaka från lunchträning. Vilka vårkänslor man får ute :)

Angående förlossningsrädsla så känner jag nog lite som Sofy, har inte fattat än och vet inte vad man ska vänta sig eftersom man aldrig gjort det förut. Det löser sig liksom. Förlossningsfilmer vill jag i alla fall inte se för jag är inte så intresserad och är lite känslig för blod och sånt. Vill se sånt lika lite som jag vill höra om andras skräckhistorier. Alla är olika och ingen annan kan tala om hur det blir för någon annan.

Ja suck, viktuppgång är lite jobbigt.. Det ska man väl inte heller jämföra egentligen. Vissa går upp jättemycket men går ner det snabbt igen och vissa går upp lite men det stannar kvar. Verkar inte finnas nån logik egentligen, det blir som det blir.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma