Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-08 11:03:40 följande:
    Redan fixat pancakes fuck bli lite halvt spydigt men va faan orka. Skrev - nej ingen bebis idag heller (han har fortfarande 11 dagar på sig) återkommer när han är här. Nu åker ljudlöst på!

Hoppas någon fattar vinken!

Håller tummarna för att det lyckas! Förstår att det måste vara påfrestande, Folk menar säkert väl men ändå..

Jag är jätteless på alla kommentarer redan. Vill bara vara ifred. Alla ska känna och analysera och tycka till och jag tycker bara att det är jobbigt. Men man är väl överkänslig antar jag..

• Pancakes
    Evve81 skrev 2011-03-08 13:49:30 följande:
    inga bebisar här?! Det är ju jobbigt när alla frågar runt BF. De flesta gör det ju i välmening och nyfiken het!

Tjoho!!! Allt såg jättebra ut! Bebis sprattlade så det var svårt att mäta. Nytt bf 31 juli och det bästa är att då har förlossningen i Sollefteå öppet. Så nu är jag i v 19+1 idag. Det var bm och en underläkare som skulle kolla och underläkaren som höll på träna tog LÅNG tid på sig och mätte och mätte och när han var klar gjorde bm samma. Hon berättade iallafall vad hon gjorde det gjorde inte underläkaren........ Så jag var på lindex och köpte en pyjamas och en body Känns i alla fall JÄTTESKÖNT att allt såg bra ut! Nu kanske man slipper oroa sig hela tiden
    Åååh, så roligt! Stort grattis! Var det RUL du var på alltså? Tänkte på vilken vecka du var i... Tog ni redan på vad det blir för kön?
  • Pancakes
    acure skrev 2011-03-08 13:54:40 följande:
    Jag är vegetarian (äter fisk) så jag har ätit Folsyra + järn i stort sett hela graviditeten. Annars brukar jag äta Mitt Val Vegetarian, men de innehåller inte tillräckligt med folsyra så jag kör den andra kombinationen nu under graviditeten. Längtar tills jag får byta tillbaka... :)

Om du äter en allsidig kost så borde inga extra vitaminer behövas, förrutom då järn om hb är lågt, samt folsyra (de första 12 veckorna).
    Jag äter inga extratabletter eller vitaminer och det har gått bra än så länge. Hade leverpastejscravings de första veckorna, haha.
    Ska till BM idag så får väl se om det har fortsatt så bra. Vad som helst kan ju hända känns det som.
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-08 13:48:49 följande:
    Hitills är det bara EN person som har tagit på min mage och hon frågade först... är det många som petar på er? :)
    Njäe, inte jättemånga men desto fler kommentarer. Jag tror att det är jag som är jättekänslig och inte gillar att bli granskad, men kommer i alla fall tänka mig för extra noga i framtiden med vad jag säger till gravida.
  • Pancakes
    acure skrev 2011-03-08 14:00:49 följande:
    Åh det där med leverpastej alltså....mmmm I samband med att mitt järnvärde blev lågt fick jag sånt sug efter leverpastej. Var verkligen svårt att sitta vid frukosten på jobbet (jobbar på förskola) och se barnen trycka i sig leverpastejskivor på mjukt bröd....mmm. Då avsade jag mig nästan mitt vegetarianskap! haha.

Skönt att du sluppit äta tabletter. Kan man klara sig utan är det ju kanon!
    Blev sugen nu nästan, trots att jag ätit lunch haha. En timme kvar till semla, mmmm! Nån mer som ätit det idag?
    Jag var iväg på lunchen och köpte till alla på jobbet till fikat, nu står de där och väntar..
  • Pancakes
    acure skrev 2011-03-08 14:37:46 följande:
    ingen Semla hitills. Köpte hem det förra året och tyckte att jag var så rar och gullig, men då utbrister min sambo att han avskyr semlor, så iår blir jag nog utan, tycker det är så tråkigt att äta ensam. Nu ser jag ju dessutom ut som en semla så det kanske är tillräckligt bara det?

Vad snällt av dig att handla åt alla på jobbet! :) Det uppskattas nog!
    Nähä, inte ser du ut som en semla inte :) Du kanske ska ladda upp med en inför förlossning och amning och sånt :)

Jag kom precis på att jag ska ju till BM om några timmar. Kommer semla påverka mina sockervärden en massa? De säger ju aldrig åt en att låta bli att äta innan så jag har inte ens tänkt på det. Hoppas hoppas...vad ledsen jag blir om ni säger att jag inte får äta min semla nu..
  • Pancakes

Hej på er!
    Ja, var är Happiness??? Spännande!
    Mabaja, vad stor hon blivit din lilla, springer omkring i gåstolen och allt :)

BM-besöket igår gick bra. Ligger liiiite under kurvan på SF-måttet. Eller vad säger ni: 26 cm i vecka 29, det är väl helt ok ändå?I boken jag har står det att man ska ligga på 27-30 nu men att det kan variera mycket. Pulsen på bebisen hade gått ner lite, låg på 135 först men sen ökade den till 140 när den började röra sig. Tror som sagt på en kille..

• Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-03-09 09:38:18 följande:
    jag hade 27 i v 29. :) så det är ju inte såå stor skillnad ändå!
    Nej, det kan ju bara bero på hur noggrannt de mäter också. Vad skönt, så slipper jag känna mig "onormal" :) Man nojar sig ju lite när man hamnar lite under den där kurvan på skärmen liksom.
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-03-09 10:00:18 följande:
    haha så sa vi med... fast väskan packade jag när vi klockade värkar, var tredje min. hade skrivit en lista på vad vi skulle ha med dääremot. men var skönt att ha nåt att göra. :) tiden gick lite fortare då...
    Orkar du dela med dig av vad det stod på den listan? Eller det finns säkert färdiga listor på FL där det står vad man ska ha med va?
  • Pancakes

Smålands och Sofy, trist att ni inte mår nåt vidare! Styrkekramar till er!!

Jag hoppas att de andra är och föder och att allt går bra, håller tummarna!!!

Safiree, stort grattis till ditt VUL! Så underbart!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma