Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

ha ha ha ha söta vidar :) han drömde säkert att mjölken tog slut eller att han tappat sin nalle :) de har ju så små bekymmer de små söta...

Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

Happi:

Ja tiden ruuuuusar verkligen iväg.. snart är man i mål, vare sig man vill eller inte :D ha ha..

• Längtan efter liten
    Happiness skrev 2011-02-17 12:16:53 följande:
    Så skönt och så skrämmande...nä allvarligt talat så skulle jag kunna föda imorogn om det så skulle vara. Är så trött på dessa krämpor. Hur går det för dig, du har också en bjässe i din mage eller?

Tur att vi fött innan. Gick din förra förlossning bra?
    Jag skulle också kunna föda imorgon om det inte vore för bebisens bästa.. men tror han väger bra för en födsel imorgon haha..
    Jag ska på TUL nästa vecka... när jag var i vecka 27 så gjorde vi en viktuppskattning och då vägde han 1038 och var då 11% större än normalvikten.
    så jag väntar nog en bjässe...

Med dottern gick allt kanon bra, hon var ju bara en skrutt på 2590g och kom 11 dagar tidigare än bf.
    jag antar att det är runt där som denna väger nu om inte mer...

väntar du ett stort barn också?
  • Längtan efter liten

happi: gör om listan du=)

• Längtan efter liten
    Happiness skrev 2011-02-17 12:50:50 följande:
    Åh ska du också på TUL!?! Tyckte de att magen drog iväg?Vad roligt att så många av oss har fått igenom det. Här nere är det jätte svårt att få. Då måste det vara ett rejält "hack" på kurvan. Uppåt skiter de i men då neråt. Att flödet inte funkar. Allt annat går bort säger de.  Ojoj 11% procent större. vart ska detta sluta

Du har med andra ord haft två helt olika graviditeter? och du kommer kanske få lite olika förlossningar också. Jag funderar ju väldigt mycket på hur det kommer kännas nu andra gången. Hoppas verkligen inte det gör så ont som med första

jag försöker analysera vilkten på detta barn med hjälp av kurvor från sonen. Men det r ju ett väldigt trubbigt verktyg. jag ser på min BM hur hon mäter lite som vindarna blåser. 1 cm kan utgöra en jätte skillnad. Sist jag var där kunde hon inte bestämma sig för hur hon skulle mäta. Sonen vägde 4,6 och denna lilla flcika känna mycket nättare. Huden är inte lika utspänd osv.

Hon ligger på exakt på övre kurvan nu. Vet inte vad det blir i procent. Men ska på TUL den 2 mars. Då blir det förhoppningsvis mer exakt. Ska föda som vanligt ej igångsättning. Läkaren har lovat mig hinnsvepning om jag går över tiden så det känns ju bra. TUL:t är nog mer för att jag inte ska var så rädd Sen måste jag ju göra en dubbel koll av könet
    nej jag ligger på medelkurvan precis som med dottern, men eftersom hon var så liten (2590g)
    så gör det TUL på omföderskorna.
    Jag ville göra TUL fr att jag tror det blir en stor kille, men sprecis som du säger så gör de inte det av den anledningen utan då ska det vara tvärtom att barnet är litet.
    Men hon menade på det att eftersom jag har ett litet barn så ville hon vara snäll och ge mig ett TUL.
    Då får jag veta en exakt vikt i dagens läge.

själva graviditeterna har varit nästan exakt lika, men det är i så fall vikten som kommer skilja dem åt och attd enna är mycket mer aktiv i magen... har nästan aldrig en lugn stund :)
    och han är en riktig rövare på nätterna... jag försöker förbereda mig på att få vara vaken om nätterna när han tittar ut :D

hinnsvepning hade jag också velat göra om jag går över tiden.
    nu hoppas jag verkligen inte att jag gör det. dottern kom 11 dagar innan bf och det va verkligen perfekt.
    Jag tänkte faktiskt testa att dricka hallonbladste denna gången, har hört mycket bra om det...
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2011-02-17 13:03:52 följande:
    Det har jag just börjat dricka! vet inte om jag märker ngn skillnad ännu dock...
    det kanske inte funkar, man vet ju inte.. men det är värt sin chans...
    det kanske kommer igång snart =))
  • Längtan efter liten
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-17 13:08:12 följande:
    Hallonbladste har jag oxå druckit i ca 2 veckor, märker inte så mycket på dagarna men dricker jag på kvällarna får jag bara sjukt ont i magen, både tarmarna och bebismagen. Så efter 16 blir det inget för mig och jag sover bättre om jag inte dricker så sent. Men om det gör någon nytta vet jag inte... Inte känner jag mina SD mer än innan...
    hade ju hoppats på att det skulle funka ju :D
  • Längtan efter liten
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-17 13:11:59 följande:
    Längtan: man vet aldrig! Jag kommer ändå fortsätta med mitt te (hö) tills det är dax, de säger ju att det är bra även efter förlossningen!
    ja precis... =) och för den saken skull så är det värt det... guldvärt om man slipper blöda så mycket efter förlossningen.
  • Längtan efter liten

happi: fin säng :D

• Längtan efter liten
    Hjärta GISSNINGSLISTA FÖR TRÅDENS MARSBARN Hjärta

{#emotions_dlg.flower} pinklove - BF 4 mars {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 18 mars, klockan 22.58, 3560g, 51 cm lång - POJKE!
    Längtan efter liten - 6 mars, klockan 06:42, 3486g, 51 cm - POJKE

{#emotions_dlg.flower} Smålandsjänta - BF 5 mars - Väntar en pojke! {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 28 Februari, klockan 06.15, 4150g, 52 cm lång
    Längtan efter liten - 1 mars, klockan 12:46, 3860 g, 51 cm

{#emotions_dlg.flower} Happiness - BF 15 mars - Väntar en flicka! {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 16 mars, klockan 04.10, 3980g, 50 cm lång
    Längtan efter liten - 14 mars 03:26, 3864, 50 cm lång

{#emotions_dlg.flower} Kolbodatjej - BF 15 mars {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 20 mars, klockan 15.16, 3755g, 49 cm lång - FLICKA!
    Längtan efter liten - 17 mars klockan 06:32, 3578 cm, 50 - POJKE

{#emotions_dlg.flower} Färnevik - BF 23 mars - Väntar en flicka! {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 11 mars, klockan 03.27, 3270 g, 48 cm lång
    Längtan efter liten - 12 mars klockan 02:43, 3240g, 48 cm lång
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma