Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

Marlyn skrev 2011-02-16 09:48:25 följande:
    Tyvärr så är jag bara i v 4+6 så jag kan inte kolla VUL än... får vänta 1,5 vecka innan jag kan få något riktigt svar.
    okej, men ta inte ut något resultat nu i förskott..
    det du kan göra är att testa med grav test igen för att se om det blir starkare eller svagare.. kram
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Pancakes skrev 2011-02-16 10:05:50 följande:
    Det är ju så svårt det där. Man vill ju så gärna veta samtidigt som det är en spänning att låta bli. Vi hade bestämt det innan så när hon frågade om vi ville veta var vi "starka" och sa nej :)
    haha med nr 1 så ville sambon veta och jag kände eg att jag inte ville, men var ändå nyfiken så där visste vi..
    den här gången så ville jag men sambon behövde inte veta...
    så då blev det även denna gången :D
    men nästa(om det blir en 3a) så ska vi INTE veta :D
  • Längtan efter liten
    Marlyn skrev 2011-02-16 10:17:14 följande:
    Inte mer än nödvändigt.
    Jag hoppas självklart att ni har rätt... gravid med blödning som ändå resulterar i bebis.
    det är vanligare än vad man tror faktiskt..
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2011-02-16 11:23:36 följande:
    Ja nu är vi många som inte har särskilt långt kvar! SkrattandeJag hoppas för egen del på att det blir igångsättning och bebis här om dryga 3 veckor. Det är ju inte särskilt långt, även om det känns så just nu... Iaf inte om man jämför med hur många veckor som faktiskt har gått!

Spännande att många av oss ska göra TUL, själv är det dax på fredag för min del (v35+1) samt ngn gång runt 37+0, men inget datum satt ännu.

Jag som tidigare var skraj för stor bebis (större än första barnet som vägde 4,6), känner nu tvärt om... Tidigare TUL har visat en förväntad födelsevikt vid bf på 3,5kg.(alltså helt normalt) Och förhoppningsvis ska denna lilla komma ut typ 2 veckor tidigare, vilket ju plockar bort ytterligare några hundra gram. Det blir ju en pyttebebis, i jämförelse med första!

Inte för att det egentligen är bättre eller sämre med varken modell större eller mindre så längd den mår bra, och jag vet ju att det är otroligt individuellt, alla är olika osv... Men på ngt sätt tror jag och önskar jag nog ändå att jag ska få en precis likadan som nr 1, hon har liksom blivit mitt ideal på ngt sätt; en skallig kerub med stooora blåa ögon, och ca 4,½ kg tung...  Oskyldig Men så kommer det med all sannolikhet inte att bli ju.
    __________________________________________________ _______________
    Det är några namn överst på bf-listan som rimligtvis borde fått barn nu, ngn som vet hur det gått för dem?
    ja det där med vikten är bra lustigt faktiskt.
    Min dotter vägde 2590 gram och för mig är ju det heeelt normalt.
    så allt över 3000 är stort :) så dum man är va? klart jag får ett stort barn då lixom.

men precis som du säger så är det viktigaste att han eller hon mår bra... de är ju precis lika fina vilket som.
    men jag är mest rädd för att det ska göra ondare?
    sen kan jag ju säga att på ett sätt vill jag att han väger några hundra gram mer eftersom dottern var lite svag, hon orkade inte suga ordentligt...
    och att amningen fungerar vill jag verkligen den här gången. så en 3kg bebis får det nog gärna bli...
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-02-16 11:14:13 följande:
    Ja du renovering, det är samma här. Är ju iofs inte beräknad förrän i slutet av oktober om det nu blir nåt, men jag har väntat sedan november på en renovering här hemma men dom segar så och skjuter bara fram det hela tiden och skyller på andra och har inte ens börjat än och det är en renovering som tar 6-8 veckor (badrum) och jag vill att dom ska börja nu så att det är klart före sommaren. Men dom kommer snart skylla på att nu hinner vi inte sommaren och sedan hinner jag väl föda om allt går bra om dom nu skulle börja renovera och vem vill ha nmassa spring här med en nyfödd, nee tack.
    nej jag vet. hatar verkligen renovering.
    Nu har jag ju "bara" 6 veckor kvar och vi har verkligen ingenstanns att ställa skötbord, byra osv till bebisen innan dotterns nya rum är färdigt... vill int ebehöva stäla ut de i vardagsrummet där vi äntligen fått bort allt från renoveringen av kök och hall..
  • Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2011-02-16 11:33:01 följande:

JIPPIE!
    Vi har sett vår BEBIS!!!!
    Den hade huvud, kropp, armar och ben, och den rörde sig till och med lite. Hjärtat slog så fantastiskt fint och starkt och läkaren sade att det såg jättebra ut! Den var 1,7 cm lång nu vilket var helt perfekt för 8+2!
    Jag och sambon satt där med varsitt fånigt leende..

åååh sugar, du anar inte hur otroooligt glad jag är för er skull :D äntligen :D
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-02-16 11:33:37 följande:
    Vad hade ni för flytningar ibörjan av graviditeten?
    jag har haft ganska rikliga och "vattniga/lotion" hela graviditeten. ibland mer ibland mindre. jätte olika
  • Längtan efter liten

marlyn: det är mycket starkare :D vilket är jätte bra ju.. :D det här ska gå bra ska du se... ta ett nytt test igen om 2 dagar så ska du se att de är starkare.

• Längtan efter liten
    needtobreathe skrev 2011-02-17 11:46:23 följande:

Jag tog me datan i bilen så jag har något o göra nu när hon kör upp, hahaha! ;)

TUL gick kanon! Han beräknas väga 1844 g nu! :D Yihooo! Han växer så de knakar, gått upp drygt 800 g på 3 veckor, hahaha! Låg + på tillväxten iallafall! Och flöde såg kanon ut också. Han ligger fortsatt med huvudet neråt, ryggraden på min vänster sida o fötterna vid mitt högra revben ;)

V 30+5 idag! :)

åååh vad skönt :) ligger han på normalkurvan? kram
  • Längtan efter liten
    needtobreathe skrev 2011-02-17 11:53:30 följande:
    Njae, strax över ;) Dom går upp ca 150 g i veckan säger dom, men han har ju gått upp typ 260 g i veckan, hahaha! Jäkla tjockis! ;D Men blir ju igångsatt tidigare så han väger kanske runt 3300 eller ngt då..
    okej vad skönt att han hänger med iaf :D
    När blir du igångsatt då?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma