Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

Ja, jag vet. Verkligheten kommer ifatt en. Jobbar så mycket och när kvällen kommer är jag alldeles för trött för att sätta mig vid datorn. Egentligen har inget stort hänt. Är bara så trött på sambon som inte har brytt sig alls om graviditeten inte det minsta + att vi total renoverat kök o hall (läs håller på) och allt är upp och ner vänt och ser förjävligt ut. Sen som grädde på moset är sambon en som sover bort varenda jävla morgon och lägger över all ansvar på dottern till mig. Idag fick jag tom. Ringa barnvakt för att jag skulle jobba trots att han var hemma. Sen en skitsak men som läggs på hela paketet är att jag frågat om att han bara kunde försöka hålla ordning hemma och kanske tända lite ljus tills jag kommer hem från jobbet (21:00) då sitter han med dottern 3 år och spelar data. Hon hade inye pyjamas på sig, inte borstat tänderna och inga ljus var tända, borden hade fort.f mat kvar sen de ätit middag. JAG FÅR ALLVRLIGT PANIK! Och han ser inget problem...

Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

Jag jobbar fort.f men hoppas få beviljad hp nu så då går jag hemma from. 4 feb. Men som det är just nu jobbar jag hellre än att vara hemma... Jo jag vet att killar är annorlunda när det gäller hem och sånt, men för mig är det viktigt att man åtminstonde försöker och visar att man vill. Han verkar ju helt enkelt skita i vad jg tycker är viktigt. Okej han har renoverat och inte jag, men har han rätten på sin sida att helt skita i sin familj och den snart kommande sonen? Då klarar jag mig bättre ensam. Jag bor hellre ensam än går runt här sur och vresig hela dagarna. Ingen mår bra av att ha en arg, ledsen gravid kärring i huset...

• Längtan efter liten

Oavsett så vill jag att båda tar ansvar. Jag tycker det gått flr långt när jag frågar om vi sja göra något roligt med dottern och han hellre sover. Och sen går jag och väntar på att han ska fråga om vi skulle göra något, men det är som att vänta på att en alien ska komma på en kopp te. Minns inte sist vi var hela familjen och roade oss... Det har gått så långt att jag är otrevlig mot dottern också. Orkar inte ens bry mig. Är det mitt fel kanske? Det är kanske jag som borde skärpa mig. Låta han sova och springa runt som en städerska, mattant, tvättant och lekfröken efter att jobba 10-11 timmar flera dagar i veckan.

• Längtan efter liten

Jo jag vet att jag är känslig nu, jävligt känslig. Men de här problemen har inte uppstått nu, utan han har alltid varit så här.jag har bara trott att han ska växa upp och ändras. Samtidigt som jag inte vill ändra på honom utan då är det bättre att hn hittar någon som accepterar honom för den han är.

• Längtan efter liten

Hej tjejer. Någon med erfarenhet om sf? Har legat här från halv två mef sd dom kommer med ca 2-3 min mellanrum. Skulle ni åkt in? Ringde och frågade och de ville ha in mig på koll om de inte avtog, men det lär väl inte vara något. Känns fjånigt att ta ledigt från jobbet pga det?

• Längtan efter liten

Fick åka in i söndags och det vqr förvärkar det handlade om. Skulle vara uppmärksam på det. Nu har jag lite småkänningar i nedreelen av magen. Tänk om han föds för tidigt kommer han klara sig då...

• Längtan efter liten
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-10 18:32:34 följande:
    Längtan: vet hur du känner!!! KRAM. har levt med de tankarna sedan v20 då min tapp var påverkad redan då. Kollade de tappen på dig när du var inne? Vilken vecka är du nu? Varje dag är en seger, nu har det gått 12 veckor för mig sen första gången tappen var påverkad och hade börjat öppna sig. Ta en dag i taget, varje dag är en seger för bebisen säger min BM varje gång vi ses!
    som tur var den inte påverkad.. förvärkarna gjorde inte ont. men läkarn sa att så fort de gör ont och jag får såm där tryckande känlsa ner i gen och ihållande ryggvärk måste jag in igen...
    jag har mycket känsla i underlivet som svidande och lite mol nästan...
    jag tror inte att han kommer komma tidigare men kan inte låta bli att vara lite orolig för det.
    och nyss kände jag lite i magen också, antar att jag känner efter för mycket just nu... men man vill ju inte att något ska hända.

skönt att det har gått bra för dig nu.
    vilken vecka är du i?
    jag är ju bara i vecka 29  på onsdag
  • Längtan efter liten
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-10 18:45:29 följande:
    Längtan: din lille kommer klara sig om han kommer v29! OM han skulle komma så blir det ett tag på sjukhuset men du kommer få hem honom! Det behöver du inte oroa dig för. Men jag vet tankarna växer och oron finns kvar oavsett vad alla säger!

Idag är jag 32+1 och har redan börja fuska från min vila lite, börjar känna att det är dax att fixa allt för hans ankomst men det får bli små utflykter med sambon lite då och då. Men SD ökar så vila emellan det gör jag!
    vecka 32 är ju en dröm att komma till :) men om jag ska vara ärlig går jag väl över tiden. han vill väl bara skrämmas...

blev du sjukskriven?
    jag har inte blivit det, men jag antar  att ingen tyder på att en förlossning kan starta nu för min del utan att det bara är jag som har hjärnspöken.
  • Längtan efter liten
    needtobreathe skrev 2011-01-10 19:04:10 följande:
    Längtan;

Jag har prematura sammandragningar också och kommer bli sjukskriven för det. Är ordinerad vila samt åka in igen om de blir värre. Varit inne 3 ggr nu. Vecka 26 nu.

Tror de handlar om mycke stress för din del, så bara du ser till o vila o ta hand om dig själv så lugnar de nog ner sig. Du ska nog sjukskriva dig själv från jobbet ngn vecka o bara va hemma, samt så får sambon rycka upp sig o hjälpa till.
    jo det är nog bara stress..
    sambon har jag haft ett ordentligt snack med nu och han förstog.. så det är bättre nu..
    Chefen har sagt att de självklart drar ner på mina tider om jag vill det..
    får se hur det blir när jag jobbar en heldag igen. märker jag att det blir värre får jag ta bort dom.
  • Längtan efter liten

tack tjejer.
    ska ta min kropp på allvar och vila om det behövs, det är ju trots allt det viktigaste.

jag kommer nog gå över tiden haha :D

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma