• sofy

Plus igen efter mf/ma

Hemma :)

LÅG risk! 1:17637 ;) Den låg o sparkade ifrån, svalde fostervatten o lattjade, när hon skulle mäta va h*n snäll o låg still, sen började den sprattla igen. Allt såg jättebra ut. :)

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-18 10:30:48 följande:
    Shit, vilka bra siffror Sofy, grattis. Känns väl bra?
    Fick ni med er bilder eller ngt hem?

Nu blir jag mer nervös att jag får dåliga siffror. Exakt hur gick undersökningen till med allt? Frågade din vikt, rökning etc?at
    Japp, känns skitbra! :) 1:20 000 är ju de "bästa" man kan få så de va ju inte långt ifrån! :) Jepp, en bild.. dock inte sådär jättebra men de gör inte så mycke.

Jadu, hon förklarade allt först, sen vare bara lägga sig ner, på me kladd på magen, sen hitta hon den lilla direkt, mätte o grejade i 10 min typ o sen va de klart. Då skrev hon in alla värden i datan o fick fram resultatet. Jepp, vikt, rökning o om vi visste om vi hade några kromosomavvikelser, o på MF utredningen visade våra karyotyper inga fel alls, så de va de hon fråga :)
  • sofy
    färnik skrev 2010-10-18 10:37:12 följande:
    Grattis till bra siffror Sofy!!! Skrattande Så underbart!

...men visst går det att få lägre risk än 1:20 000, jag fick ju 1:24 713... Vilket enligt min bm var ganska ovanligt, men inte omöjligt, eller vad man ska säga...
    Kanske dom inte mäter de här då för hon sa 1: 20 000... :)

Men tack, känns great!! :)

Dock fattar ja inte ALLS hur dom mäter. För 10 dgr sen va den 5 cm, då va jag 11+5 enligt den uträkningen. Nu va den 6,5 cm o då sa hon 12+3.. Eh? Olika maskiner men ändå? Haha :) Jaja allt stämde iallafall så.
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-18 10:42:56 följande:
    Himla låga siffror... men sen kollar de ålder också?
    Jag är ju äldre än dig så jag får säkert lägre siffor, är ju hela 30 år snart, om några månader

Dock ingen rökning, låg vikt (vilket väl är bra?) samt inga kromosomavvikelser vad jag vet... hur vet man det? Om man har synliga handikapp i släkten eller?

Kissade du innan Sofy?
    Ja dom räknar in åldern också :) Jag är ju "bara" 23 så de va ju ingen risk så heller.

Vet inte me vikten faktiskt? Och ingen aning om de andra heller, :)

Jepp de gjorde jag, kissar hela tiden... Haha!
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-18 10:48:19 följande:

Hörde nämligen att man inte ska kissa på ca 2 timmar innan men då kommer jag ju att dööö...

Jag kommer nog räkna allt över 1000 som ok resultat tror jag.

Jaså? Inte hört något om de :) Som sagt, kissade kl 2, kl 5, kl 8 o kl 9 :)
  • sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-18 10:36:32 följande:
    Grattis till lyckat KUB sofy! Och lycka till på ditt oxå havsklippan!
    Tack! :D
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-18 12:38:33 följande:
    Tycker ni det är för tidigt att berätta för vänner, släkt och jobbet efter KUB nu i veckan, dvs 12+5 ungefär?

När man väl berättat för några är det  väl lika bra att köra alla på en gång tänker vi, det sprider sig ju rätt fort och då är det lika bra att jobbet får veta också. Men är det för tidigt? Sambon ville berätta redan för länge sedan.

Men om KUB en är bra så går det säkerligen bra hela vägen får man hoppas... och om inte, ja då vet hela världen om det men det kanske inte gör ngt?
    Vi har berättat, för vi väntar barn inte missfall ;) Allting kan hända under hela graviditeten, så de e ingen idé o tänka "Tänk om.." hela tiden. Njut i nuet och berätta för folk. Händer något, ja då gör de och då har ni mer stöd. :)
  • sofy
    kajsalisa skrev 2010-10-18 11:40:47 följande:
    Underbara nyheter Sofy! Stort grattis!
    Tack så jättemycket!! Skrattande
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-18 16:16:45 följande:
    Ja torsdag, TittUt i Sthlm. hoppas vårt pyre vill ligga rätt... kan man inte springa runt lite annars?
    Vänta.. va? Ska du göra i Sthlm? Vart bor du? :O
  • sofy
    Dag och natt skrev 2010-10-18 16:13:59 följande:
    När skulle du in Muffe, var det på torsdag? 
    Måste säga att hon var underbar på Ultragyn, verkligen jättesnäll, gullig och förstående! Hon fick trycka väldigt hårt på magen så det kändes som alla organ trycktes undan. Minns inte alls vad hon hette men det är som vanligt med mitt namnminne. Glad 
    Dom är underbara där! ;) Synd att de inte gick o mäta, hahaha.. Våran lilla va snäll o låg still när hon skulle mäta, men när vi bara kollade runt på den så sprattlade den runt massor, haha :)

Hoppas de går bättre på ons! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma