Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden
    needtobreathe skrev 2011-02-21 12:24:25 följande:
    Smålands;

Ja alltså.. vem träffade du? Anna-karin eller? Hahaha.. riktig jävla nöt den där! Eller nått annat stolpskott? Per Lindkvist heter min, riiiiiiktigt bra! Hans idé om ett nytt TUL v 36, HANS idé om hinnsvep innan för att jag ska mogna, o hans idé om igångsättning 38+0.. han e fantastisk!! Och.. hinnsvep gör dom DÄR enligt honom.. där jag ska göra mina iallafall? Verkar ju helskumt.. för visst va du på specen på Huddinge? :/

Fiiifan vilket jäkla besök annars.. lät inge vidare alls!! :( Jag hade ringt o bett om en second opinion..
    nej tyvärr va jag inte på specen, utan vanliga MVC, dock så kommer läkaren från huddinge, Minna eller nått sånnt, utlänskt efternamn, är tydligen överläkare...... jo över patienterna iaf!

du verkar ha en helt underbar läkare! Blir så avundsjuk när jag hör om hur bra du har det! men iof så har jag ingen sjukdom att skylla på, dock så räcker det nu känner jag! vill inte föda en bauta stor bebis och vill inte att det slutar med snitt, vilket är stor chans isf.....

ska försöka formulera något inför BM besöket imorgon så att jag kan få fram hur jag tänker och vad jag är rädd för. Hon lyssnar ju någorlunda på mig iaf.... Sambon tycker jag ska ringa huddinge och få någon tid där, men det brukar väl alltid gå via BM? menar nu för att få prata med någon vettig läkare om ev igångsättning.

UNGE SE TILL ATT KOMMA UT NU!!
    Happiness skrev 2011-02-21 12:37:43 följande:
    Jaha...ännu en knäpp-läkare. Ingår det i deras utbildning att vara dryga eller? . jag förstår att du är grymt besviken..men det är INTE ditt fel jag tror du är jätte duktig på att både uttrycka dig och kommunicera. Du har med andra ord inte gjort något som helst fel.

Det din läkare snöar in sig på är standard svaren som läkarna ger...eller rapar upp i parti och minut här i Sverige. Och ja vi vet att igångsättning inte är särskilt bra för varken barn eller mor..men man måste ju se till omständigheterna. Läkarens skyldighet är ju att ställa följd frågor till dig i det läget. För att kunna avgöra om du är aktuell för en igångsättning tex. Det är bara så nonchalant tycker jag. Bara vifta bort saker för att hon ska gå på lunch eller what ever...

Du ska inte var aledsen jag har fått exakt identiska svar som du, när jag varit inne och trevat på MÅNGA läkare. Alla säger detsamma. Så vi får väl lita på det då....13 procent...vad blir slutvikten på det? Vad trodde hon?

jag har sagt till läkaren på MVC och min BM att jag kan bjuda på 5 dgar över tiden. Alltså 40+5 sen kommer jag börja ropa på hinnsvepning. Sätt ner foten till din BM och säg att du vill inte gå för många dagar över 40. Det är ju din MVC läkare som tar det beslutet och ho/han kanske är mycket mer tillmötesgående än den du var hos idag.

Ligger du på övrekurvan hela tiden? Eller över den? Sorry om jag upprepar mina frågor men jag erkänner motvilligt att hjärnan försvinner i samma takt som råmjölken kommer
    13% säger inte så mycket vid bar 1 mätning sa BM som gjorde TUL, utan att få fram fullgången vikt behövs det minst 2 mätningar att jämföra. Mitt SF har legat på mittenkurvan hela tiden tills för ca 3 veckor sedan och ligger just nu en bit ÖVER högsta kurvan. hade vuxit 3 cm på 3 dagar óch det var samma BM som mätte.

kanske ska kolla om man kan få gå på ett nytt TUL om SF fortfarande växer, usch hatar puckoläkare som läser ur sina standardböcker jag inte lyssna.....
    needtobreathe skrev 2011-02-21 13:01:44 följande:
    Hahaha, förlåt.. men den där jävla nollan! Jag avskyr henne rakt igenom. Hemsk är hon! Fiiiiifan! Träffade henne första gången i början när jag blödde, tog ett gravtest då o de va hon som sa "De här ser svagt ut, jag tror de är missfall" .. och jag får panik och hon går ut till barnmorskorna o frågar, kommer tillbaka o säger "De ska visst se ut såhär nu, så de är kanske ingen fara. Jag kan inte de här me gravtester" Herregud! Idiot är bara förnamnet. Drar mig för att träffa henne kan jag säga, usch o fy o blä!!

Din BM kan ju skicka en remiss till specen för snack ang igångsättning, eller förlossningsplanering, dom har ganska mycke tider där så de borde inte va några problem alls att få, annars kan du ju prova ringa dom ändå för att se om dom är villiga att ta emot dig iallafall..

Hoppas på de bästa! Ring idag o kolla runt..
    TACK!!! (hormonsint lipande gris idag)

Så härligt att du vet vem j ag menar och delar min uppfattning om henne! det gör mig gott just idag,

Ska kolla men min BM imorhon annars ringer jag nog specen. även om jag vill ha en tid för igångsättning hoppas jag på att det startar av sig själv ju!

KRAM till fina SOFY!

Ja hon verkar jobba på förlossningen ibland oxå? För när jag gick så sa hon att vi ses kanske på förlossningen! (NOOOOO)

Japp går i Älvsjö, men hoppas på att slippa gå till läkaren där fler gånger. Ringer hellre FL då.

V 39 är jag nu, 38+1, vet många som fått hinnsvepning tidigare än så... Men icke, det är normalt... Suck denna kvinnas ord ekar i huvudet på mig idag! Måste nog ut och rastas ett tag, powerwalk med hunden kanske kan vara något?

Berättade nyss för min mamma vad läkaren sa om att försöka få igång det själv, vila och ha sex, men googlar man på det så behövs det ca 5 satser spermier för att något ska hända, hon höll på att garva ihjäl sig! Stackars Tommy om det ska vara 5ggr/dag tills det drar igång!

Färnevik: haha spara i kylen? Det skulle vara något! Hahaha så kommer svärmor förbi och ska ha mjölk till kaffet, vad är detta? Och så öppnar hon säkery och luktar! Hahaha vilka bilder jag får upp, nej tack inget sparande här inte. Sex har vi nog istället när vi känner för inte för att starta något.

Mabaja: ja sexa som galningar kommer vi
    Nog inte göra, men lusten finns hos oss båda än så länge så för njutningens skull så sexar vi på när det passar oss. Men jag tycker det är konstigt att läkaren sa det som förslag för att försöka starta det!

Mabaja: har precis varit ute och glidit runt i snön med hunden i 1,5 tim, kanske kan liknas med att knata runt på IKEA?

Ja det skulle vara spännande att veta hur mogen man är, min tapp har ju varit förkortad och öppen inneifrån ett bra tag, men bara för det så har jag säkert en tapp på 4cm och hård utan öppen modermun bara för att jävlas med mig!

Hur långt innan Wilda kom var hon fixerad? Tror inte min är fixerad nämligen (iof så var varken jag eller mina 4 syskon det innan vattnet gick för min mamma)

Hjälp vad är det som händer!? Här läser man inte på en hel dag och så möts man av detta i FL's bästa tråd!

Finns inte en chans att jag orkar läsa igenom allt, utan jag skickar en godnatt kram till ALLA blivande mammor här.

Kommer med min uppdatering imorgon istället så jag blev lite osäker ikväll!

Hej mina vänner, hoppas ni alla har det bra med era magar och bebisar! Om jag missat något så snälla uppdatera mig?

Jag har inte varit inne på ett tag nu (massa privata anledningar jag inte vill skriva om här) och som vanligt finns det ingen chans att läsa ifatt alla sidor som har skrivit sedan senast! Ni är flitiga.

Bebis mår bra, ligger kvar i magen, suck.... Verkar som om en av bricanyl- sprutorna jag fick i v22 istället var superlim eller något! envis liten kille som inte alls gör som mamma och pappa vill just nu. Min mage är ett konstant blåmärke med oerhört mycket SD som blivit mycket mer onda men som tyvärr inte gör mer än tränar min livmoder.

Sötfilur: varje morgon ser jag ut som en svullen gris, fingrarna går ej böja och ser ut som prinskorvar, mina anklar har jag inte sett skymten av på månader! Antagligen vätska som kroppen har svårt att göra sig av med. Gick upp 3kg på 4 dagar så vätska it is hos mig. Lite förhöjt bltr har jag oxå, brukar ha 120/60 men ligger nu på 140/85 så min BM har bokat in extra mätningar flera gånger/vecka.

Så nog om mig jag tycker du ska ringa din BM och tala om hur det är för dig! Ett bltr går ju snabbt för dom även urinprov så det ska väl inte vara några problem! Du har inte huvudvärk? Flimmer för ögonen? Ont övre högra delen av magen?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma