Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Plus igen efter mf/ma

Även jag har varit hos BM;

Hjärtljud: 142
    Blrt: först 140/90 efter 4 om mätningar 135/85 som senast
    Bara spår i urinen
    Sf: 39,5 ej ökat på 3 veckor
    Fortfatande ruckbar

Så nu blir det TUL imorgon vid 8 för att magen ej vuxit och han ej sjunkit ner.

Pinklove: jag vill ha ditt SF! Låter mycket skönare med liten mage!!

Sofy; glömde helt bort att fråga när jag var där! Efter att jag frågat om dålig mage och fick till svar att bebisen är nog på G så blev det lixom tomt i huvudet på mig! återstår att se vad TUL visar imorgon, kanske det blir igångsättninge eller så efter det.

Pinklove: känner igen det där med stor mage, kan ju inte ens sitta vid bordet och äta normalt! Byter tröja flera gånger om dagen för att jag slabbar så på magen. Men SF är egentligen inget mått på hur stor magen är utan hur stor livmodern är, tror det är sitthöjden för bebisen i livmodern eller nått.

Någon av er sim mätt magmåtter runt om? Gjorde det för någon dag sedan, 125 cm!!! Och då syns inte min mage bakifrån! Oj och jisses säger jag bara! Hade 79 i midjan innan graviditeten.

TUL avklarat och nu är jag färdig med att vara gravid! Det är inte kul längre (SUPERMYSIGT dock när det inte är jobbigt) men efter TUL vill jag ha ut honom ännu hellre! Åter igen fick jag höra att det är ingen liten bebis....

39+4 idag och han beräknas väga 4113 NU! Dock fick hon inget bra mått på huvudet så snarare att hon mätte i underkant sa hon! Gaaaahhhhh! Om han stannar kvar hur ska jag då kunna få ut honom!!!!???

Drömde inatt att värkarna startade, vaknade och hade världens SD, kanske så att jag ändå hade en massa onda SD i sömnen? Åhhh snälla kropp, sätt igång! (desperat!? Jag!? Japp!!)

2(3) barns mamma: hur ska jag kunna veta ifall jag kan föda ett stort barn!? Jag har aldrig fött tidigare och vet knappt hur det ska gå till om han växer på sig! (om ens nu)

åter igen kommer paniken över förlossningen, kan man åka in och sätta sig i korridoren på förlossningen och vägra gå förens de satt igång en!?

Sofy! Ingenting är löjligt! Framför allt inte när det gäller Devin!! Varken du eller sjukvården vill att han kommer för tidigt och varför skulle de skratta åt dig? Du betalar skatt och ska väl inte vara "snäll" och låta bli att söka när du inte mår bra! Kanske du får någon sovados som hjälper någon natt? Vem vet, sova en natt kanske gör under för dig!

Pinklove: jo 4kg fixar man nog, men helt plötsligt har min bebis blivit envis och vill stanna kvar!

Inte fixerad ännu, men enligt UL-BM idag så är det ofta så att bäckenet är då stort så att han inte fixerar sig för det, och då blir det ju lättare att klämma ut honom! Hoppas hon har rätt!

Ingen igångsättning utan nytt TUL 41+4 ca men så länge tänker jag inte gå!!!!

BF för dig imorgon? Några känningar? Förvärkar? Dålig mage? Slempropp? Vad som?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma