Cat79 skrev 2011-01-07 11:25:44 följande:
Tänkte skriva om min inledelse av det nya året :)
Jag firade nyårsafton fram till 00.30 och satt där kaxig att nu äntligen är det 2011 nu kan bebis komma. Vaknade kl ca 05.00 av att jag hade sån mensvärk så jag höll på att då. Det gjorde bara ondare och ondare o jag inseg att värkarna var igång på allvar. Ringde förlossningen och de bad mig klocka värkarna samt att jag skulle ta ett bad eller värma vetekudde o ta alvedon. Min sambo tappade upp ett bad och det blev bara värre och värre. När jag efter mycket om och men kom upp ur badet var det svårt för min sambo att klä på mig då jag hade så jävla ont... Insåg nu att vi måste åka in så vi ringde förlossningen och vi var välkomna när värkarna var så täta. Ingen slempropp eller vatten gick men när jag lyckats ta mig till förlossning (var en jävla pärs i bilen samt gå till avd) så gick först slempropp när jag gick på toa samt vattnet strax därefter. Sen blev jag undersökt och då visade sig att jag var helöppen. Inte konstigt att jag hade ont hemma och att det var så tätt mellan värkarna. Jag fick igång lustgas och kände mig bekväm i detta och då lugnade det ner sig lite men sen var det bara jag som fick säga till när jag ville börja krysta. Vi kom in ca 8.30-8.45 och vår lilla tjej kom till världen 11.22 = gick väldigt fort. Tyvärr så fick jag kraftiga bristningar i ändtarmen samt så kom ej moderkakan ut så därav operation 1 h efter att hon var ute. Allt har gått bra förutom att jag har ont i baken... men som sagt det läker väl så småningom och nu går jag på värktabl och annan medicin.
Är så lycklig och Lovis är än så länge så snäll och nöjd. (tar en dag i taget) Inatt sov jag först 2 h, sen var vi vakna 2 h och sen sov vi ca 4,5 h. Hon har sånt lättsamt skrik som tur är. Amningen kom igång direkt då hon gick upp 90 g på ett dygn samt så tar hon redan lite napp.
Vill sända er en stor kram som behöver det just nu och sen väntar jag med spänning på Kajsalisa.
Tack för alla fina kommentarer om vår prinsessa (Det kanske kan bli Elias tjej framöver men då får han flytta ner till Småland)
Drömförlossning så fort det gick ojoj haha men gud så söt Lovis är

Och mega grattis..
Skönt att allt gich finnt men att spricka aaaaaaj men tillslut gick de med bra
Jora när Elias är 18år får han komma till Småland

men än måste han ha mammas tutte