Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Grattis till v 15!!! Klart att du är hängig Muffe. Första trimestern=galen trötthet plus dåligt näringsintag. Det i kombination med alla hormoner. Inget konstigt alls gumman. Kan trösta dig med att jag blev av med min trötthet helt och hållet runt v 15 så förhoppningsvis vänder det för dig snart också.... Jag tog första magbilden i v 11, även om det egentligen inte började synas nåt förrän runt v 16-17.

• kajsalisa

Din kompis har ju faktiskt rätt Muffe. Även om du ligger på sofflocket och vilar så utför ju kroppen ett fantastiskt jobb under tiden. Du håller ju på att skapa en helt ny människa. Klart det är energikrävande...

• kajsalisa

En fråga tjejer, framför allt till er som väntar ert första barn... Hur känner ni inför förlossningen? När jag nu börjar närma mig, v32, så börjar det på nåt sätt bli verkligt. Jag är helt klart orolig, men naivt nog är det inte smärtan som oroar, utan snarare att man inte har någon som helst ide vad som väntar...

• kajsalisa

Tack för att du delar med dig Mabaja. Har aldrig oroat mig så mycket för det där med lavemang. Fast å andra sidan så är det ju relativt enkelt fixat (om dom låter en dvs) så varför inte?! En sak mindre att tänka på antar jag...

• kajsalisa

Pancakes; ja, tiden går galet fort. Eller, det har gått galet fort efter v 20. Innan dess var det snigeltempo... Handlade några pyttekläder i strl 50 igår, sååå söta. Vill inte köpa för mycket i ministorlek då dom små liven växer så fort, men tänkte att några plagg i 50 kunde vara bra på bb åtminstone...

• kajsalisa

Ja, v12 är verkligen en milstolpe å sen rul för min del då jag aldrig gjorde kub. Efter det har jag kunnat slappna av och tiden har flugit iväg. Jag har Bf 1 januari, så vi får se om det blir 2010 eller 2011. ;)

• kajsalisa

En festkatalog från HM dök precis ner i brevlådan. Massor av superfina klänningar som man vill köpa, men ändå inte får plats i. Morr!!

• kajsalisa

Jag orkar inte heller Mallanis och har noll motivation. Gör bara det jag absolut måste, dvs har mina lektioner...

• kajsalisa

Skönt att höra ifrån dig Röntgensyrran. Förstår att det måste vara ett rent helvete just nu. Många, stora kramar till dig!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma