Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Lite ego; idag har jag varit å tränat för första gången på hundra år. Barnsligt stolt över att ha simmat 1 km. Kändes bra att vara i vattnet, allt kändes liksom som vanligt. Ska bli spännande att se hur kroppen kommer att kännas lite senare med tanke på att dököttet inte ha fått röra på sig på länge. BORDE göra det här till en vana ett par gånger i veckan fram till förlossningen...

• kajsalisa

Jag vet precis hur det är Längtan....

• kajsalisa

Åh va skönt att liten mådde bra. Se till att ta hand om dig själv nu också. Stor kram!

• kajsalisa

Muffe; det där är ju olika. Jag har ju mått bra mest hela tiden och tycker att det är supermysigt att vara gravid. Särskilt senaste tiden när plutten därinne är superaktiv hela tiden och börjar röra på sig inom en minut efter att jag vaknat på morgonen. Förstår Mabaja helt och hållet när hon skrev att hon saknade magen lite efter att Wilda fötts. Det är så mysigt med sparkarna...

• kajsalisa

Muffe; Kolla lovelymama på nätet. Jag har köpt byxor i deras fysiska butik i Gbg. Bra priser och dom har snygga stuprörsjeans om man gillar det, som jag gör. Tycket att HM t.ex har supertråkiga mammakläder... Storlekarna är normala, möjligtvis något stora...

• kajsalisa

Hej tjejer. Tillbaka från en långhelg i Umeå och besök hos vänner. Underbara nyheter Mallanis... Sofy; läskiga grejer det där, men skönt att liten verkar må bra iaf. Bev; härligt att höra ifrån dig. Helt sjukt hur fort tiden har gått. Jag har påbörjat v 33 nu och det känns inte alls som det var länge sen vi båda väntade rastlöst på bim i den andra tråden. Du är säkert jättefin i din stora mage. Har du tid och ork vore det spännande om vi fick se dig i magbildstråden...

• kajsalisa
    Muffe80 skrev 2010-11-08 08:46:40 följande:
    Vecka 16 idag!!!

Trodde ju att illamåendet hade gett med sig lite grann men helgen var hemsk med spyor minst 4 gånger per dag och idag redan en.... ska det inte sluta snart?

Har som sofy även fått huvudvärk som nu är inne på 5.e dagen kanske. Alvedon hjälper för stunden men vill inte äta det hela tiden heller.
    Bör man kolla blodtryck eller ringa bm, eller bara låta det vara?

Det känns overkligt att man är gravid tycker jag haha, även om jag mår illa så växer ju inte magen ngt än tycker jag! VÄX!!
    Svårt det där. Som jag nämnt tidigare i tråden så hade jag ont i huvudet varje dag under en period mellan v 15 och 17 typ, och det är tydligen rätt vanligt. Men.... Jag spydde ju inte som du gör, så jag behövde ju inte oroa mig för att bebisen inte mådde bra. Om jag vore du skulle jag nog ringa och prata med bm iaf...
  • kajsalisa

Dagens ego:
    Nyss klar hos bm, v 32+3, och allt såg bra ut. Magen hade växt 3 cm på två och en halv vecka, så nu är måttet 31 cm. Inte konstigt att jag har börjat känna mig otymplig senaste veckorna...
    10 kg upp i vikt sedan början av graviditeten, och det lär nog bli 2-3 kg till innan jag är klar så det är ungefär vad jag hade räknat med med en startvikt på 63 kg och längd 170 cm.

Hjärtljud 132, och det bekräftar mer och mer mina misstankar om att det är en liten kille därinne, men man vet ju aldrig. Liten ligger iaf med huvudet nedåt och förhoppningsvis stannar den så.

Ikväll är det dags för första föräldragruppsmötet. Får se hur det blir med tanke på att maken inte pratar svenska. Kanske slutar med att jag får gå resterande gånger själv...

• kajsalisa

Skönt att allt såg bra ut Röntgen å vilken bra bm det verkar vara...

• kajsalisa

Men Gud va jobbigt att det aldrig vänder Miraclee. Det borde vara din tur att må bra snart...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma