Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Odd; jo det var jättemysigt även om vi också hade en ganska liten baby shower. Jag hade förberett lite plockmat och vi hade lite frågesport om mig, alla fick dela med sig av sina bästa respektive sämsta babyinköp m.m. Jag fick lite söta kläder, nån filt, ett par gosedjur, ett paket med blöjor, salva, amningsskydd m.m och så hade mamma gjort en fin blöjtårta med blöjor, filt, småhanddukar, tossor och mössa. Jag hade sen köpt små cellofanpåsar som jag fyllt med lite finare kolor och namnat på hjärtformade kort som alla fick med sig när dom gick hem. Det var ingen avancerad kväll, men vi hade en himla trevlig tjejkväll kan man säga...

• kajsalisa

Jag har inte gjort många knop heller Längtan. Körde kompisen till tågstationen i förmiddags och handlade lite mat efter det. Sen dess har jag suttit/legat i soffan och laddar nu för att orka ta tvättkorgen med mig ner i tvättstugan och ta tag i det. Mannen har varit i Spanien sen i torsdags och jag längtar verkligen efter att få hålla om honom när han kommer hem i natt...

• kajsalisa

Nu tror jag minsann att rackarungen därinne har flyttat på sig. Det har sparkat på samma ställe i flera veckor och hos bm för två veckor sen låg den med huvudet nedåt. Nu sparkas det plötsligt på annat håll. Hoppas bara att den inte har fått för sig att vända på sig såhär i vecka 35. Får se vad bm säger på torsdag...

• kajsalisa

Odd; näe, har inte ens en dator för tillfället. Surfar på telefonen...

• kajsalisa

Hej tjejer!
    Är dålig på att skriva, men läser allt ni skriver. Det finns mycket att kommentera, men jag får nog nöja mig med senaste tidens inlägg. Minnet är bra men kort... Flört

Tejj: Fantastiskt, underbart kul att du har plussat igen. Håller tummarna så hårt jag kan att det ska gå vägen den här gången...

Färnevik: Hoppas att allt är grönt hos läkaren idag. Bra att du kollar upp det tycker jag...

annaj84: Skööönt att allt såg bra ut. Det är en sån grym lättnad när man får bekräftat att pyret mår bra därinne...

Hoppas att alla ni andra mår bra också. Stor kram till er!

Ego: För mig händer det inte så mycket och massor på en gång. Tiden går supersnabbt, halvvägs in i v 35 nu, och jag mår fortfarande bra. Plutten därinne sparkar (eller kör friskispass snarare) så det står härliga till och det märks att det börjar bli trångt. Sparkar ju skithårt emellanåt...
    Flyttlasset till nya lägenheten går på lördag, bil är köpt förra veckan och barnvagnen har kommit, men är inte uthämtad. Längtar sååå till att få installera mig i nya lägenheten och börja göra iordning babyrummet... Solig
    Imorgon är det dags för besök hos bm igen. Alltid lika spännande att se hur plutten därinne mår och hur mycket man har växt sen sist...

• kajsalisa
    Muffe och Pancakes; Stort grattis till fina UL. Visst är det en underbar känsla?! Efter UL tycker jag att tiden har gått supersnabbt, undrar om ni kommer känna likadant...

Färnevik; vad skönt att allt såg bra ut. Fasen att det ska hålla på och strula så för dig. Vila upp dig ordentligt nu och se till att sambon/mannen passar upp på dig lite extra.

Längtan; Förstår helt din känsla. Det är verkligen galet!! Precis som jag skrev ovan till Muffe och Pancakes så började tiden gå sjukt fort runt v 20 tyckte jag och nu sitter man här med en basketboll innanför tröjan och förväntas leverera en livs levande människa om knappt 6 veckor. HELT GALET!!! Tungan ute
  • kajsalisa

Åååh, fick precis reda på att en vän fick en dotter idag. Är man lite avis, eller??

• kajsalisa

Pancakes; näe, vi vet inte vad vi väntar, men jag har haft en känsla hela tiden att det är en kille. Vi får väl se, det är inte långt kvar, precis som du säger....

• kajsalisa

Vilken morgon!!! Tid hos bm 8.30 men ställde väckarklockan på åtta istället för sju. Hjärnsläpp!!! Det var bara att slänga på sig kläderna och rusa ut genom dörren med en macka i handen. Har varken duschat eller sminkat mig... Men, 10 minuter sen klev jag in hos bm och hann iaf kolla allt. Blodtryck bra 110/70, stackars bebis helt stressad med 148 i hjärtslag, det har legat mellan 130 och 140 senaste månaderna. Ligger fortfarande med huvudet nedåt med rörligt än så länge. S/f 32 och bara växt 1 cm sen sist, så nu blir det kontroll om 10 dagar igen. Förhoppningsvis är det inget konstigt alls utan bara lite ojämn tillväxt. Har dippat ner under medelkurvan nu...

• kajsalisa
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-24 22:05:01 följande:
    Va jag är glad nu! Sambon åkte tidigt i morse med flyg till kund och kom hem nyss. Han hade köpt en present sa han och kom stolt ut med en påse till mig i soffan, plockade upp ett par byxor, ett par strumpor och 2 nappar från Lundmyr!! Älskar Lundmyr verkligen och han träffade helt rätt efter att ha varit ensam hela dagen! Sååå stolt var/är han nu!! Underbara sambo....
    Vilken härlig sambo du har. Sånt blir man verkligen glad av tycker jag. Man är ju så inne i sin graviditet själv och det kan verkligen inte vara lätt att vara man och stå bredvid och inte fatta riktigt hur det känns och vad som händer....
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma