Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2011-03-15 20:09:34 följande:

Min glada tjej! Wilda 5 mån och 5 dagar!
    Ojojoj vad söt hon är! Och så glad!
    Ett sånt leende smittar verkligen
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    rontgensyrran skrev 2011-03-16 08:51:50 följande:
    Stort grattis sugar!!! Underbart KUB-testet tyckte jag. Visst var man nervös. Men det är så häftigt när hela bebisen ryms i bilden. :)
    Ja nu har vi så många bilder att vi nog ska göra ett stort inramat kollage med dem. Ska köpa en stor vit ram på IKEA och klistra in bilderna i datumordning. Vi (och besökande vänner) tycker det är jättekul att titta på dem, och se hur det utvecklats från den första bilden, då det bara var en liiiiiiten räka, till nu, när man ser knogar och hjärnhalvor.

Här ser man fingrarna (originalbilden är skarpare, då syns de ännu tydligare och man kan t.o.m. räkna dem och se att det är fem fingrar)

Här ser man bebisens överkropp. Vilken ölmage va!?!

En lite fråga bara, jag tyckte mig se en liten boll mellan benen på flera bilder. På vissa bilder var den ovanför grenen, och på vissa precis under, men den fanns där på 3 bilder.. Kan det vara en pung? Kan man se sådant såhär tidigt?
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Pancakes: nej vi ska inte fråga efter det. Men om vi får se något så gör det inget. Lite spännande att inte veta tycker vi, men ja, det spelar inte så stor roll om vi skulle få veta. Bara det blir en bebis!

Telgebo: krya på dig! Skönt att bebisen såg bra ut igår, då kan du ju lita lite mer på att illamåendet har ett gott syfte.

Sötfilur: ni verkar jätteförberedda tycker jag! Jag har också läst det där med filtar.. Kan du inte bara lägga den i sängen när ni ska sova eller nåt?

• sugarrush
    Evve81 skrev 2011-03-16 18:04:35 följande:
    Småland: Härligt att ni får komma hem! Jag ser framemot din berättese!

Jag har ÄNTLIGEN fått träffa en vettig doktor en som verkligen pratade och bestämde saker! Inga järnsprutor just nu varken mitt ferritinvarde eller nåt annat äv särskillt onormalt däremot skrev hon att jag INTE får äta järn under graviditeten. Jag frågade inget om gårdagen heller för jag har känt bebis mycket nu 2 dagar. Jag ahr fått tid för TUL i v 28 så den 11 maj är nästa sånt sedan blir det nog 2-3 st till tror jag! Känns verkligen så himla skönt!
    Gud så skönt! Vilken bra läkare.
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-16 17:49:01 följande:
    sugarrush vilken sötnos då har där inne i din mage Hjärta
    Jag vet, sjukt söt! Men framifrån var den INTE söt kan jag säga, då såg man skallbenet typ bara, såg ut som en döskalle eller en alien... men i profil är den ju supersöt! Längtar så efter att få träffa den! Bara ett halvår kvar..
    Konstigt att längta efter någon som ändå är så nära...
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-03-16 21:07:27 följande:
    Oh jag hade missat dina bilder Sugar, fantastiska!!  OHHH vad jag längtar till mitt KUB nu!!Tiden går sååå fort.... spännande!

Ego, riktig skitdag... svimmade på jobbet, och igen på karlbergs station... jätteanfådd och YYYYR... kommit massor sista dagarna. Inskrivning i morgon bitti kl 08... återkommer efteråt!

Kram på er alla!
    Shit, svimmade du på stationen! Inget bra du!
    Se till att de kollar blodtrycket på dig imorrn.
    Var försiktig med dig, gumman!

Kram!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Usch så obehagligt! Bäst att nämna det imorrn då, så kanske de kan förklara vad det beror på. Jag har faktiskt hört om fler gravida som har problem med svimningar, så det är nog itne så väldigt ovanligt....

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-03-17 09:32:25 följande:
    Ang. KUB så får jag träffa en läkare först, nästa torsdag för att prata om det och sen bestäms det om KUB.. jag hoppas jag inte blir nekad för då hinner man ju inte riktigt med det privat sen.... :(
    Hon sa att det var mer information kring KUB än att jag ska argumentera för min sak...
    MCT, du kan ju göra såhär, ring redan idag och boka ett privat KUB. Om läkaren säger ja nästa vecka så avbokar du det privata som du hade planerat in. Då borde du väl hinna med?

Lycken: Stort grattis till ny graviditet! En septemberbebis alltså för dig också, skoj!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-03-17 10:34:47 följande:
    Jo så kan man ju göra förstås... tittut verkar dock ta en avgift på 750 kr om man bokar av... ska ringa och kolla med ultraljudsbarnmorskorna med...
    Annars såg jag att tittut har mycket tider... så om han/hon säger nej den 24:e så kan jag boka direkt, få blodprovsremissen och hinna göra UL före 13+6 som verkar vara var där de drar gränsen...
    Jag har ju ingen lust att betala 750 kr för en tid jag inte utnyttjar..
    Okej, ja då kan du ju vänta lite. Men hoppas du får KUB hos läkaren, det hade ju varit najs att spara de pengarna.

Nu har jag börjat känna min livmoder varje morgon! Innan jag kissar på morgonen ligger jag och trycker lite på magen, och det är en tydlig hård boll strax nedanför/lite till höger om naveln. Supercoolt!
    Min mage har gått ner i svullnad nu. Lite skönt faktiskt, eftersom jag måste hålla det hemligt på jobbet 1,5 vecka till.
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    kajsalisa skrev 2011-03-17 11:00:40 följande:
    Är jag Pippi Långstrump eller? Lyckades precis bryta av en vitlökspress av metall...
    Oh shit! Dig ska man tydligen akta sig för {#emotions_dlg.djavulsk}
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    l y c k e n skrev 2011-03-17 14:33:34 följande:
    Tjejer, hur gör ni med era BH:ar under graviditeten? Kan ni ha era gamla ännu?
    Jag uppgraderade min storlek redan vecka 6, och redan i vecka + hade jag vuxit ur den också! Nu på lunchen var jag och köpte en ny och jag höll på att få en chock när hon plockade fram BH:ar i storleken 75E och 75F, Hjälp! Var ska detta sluta? Jag gillar inte ens stora bröst, och detta kommer ruinera mig. Idag gick det loss på 600:- och då har jag ju bara EN som passar nu. Färgmatcha är det inte ens tal om!
    Jag kör bara gravid-BH:ar, inget annat går.
    I höstas när jag var gravid i veckan 8 köpte jag två stycken gravid-bh:ar och de är så sjukt sköna!
    Den ena är nästan som en sport-BH, men jättestrechig och mjuk, med omlott fram så att den kanske kan funka vid amningen också. Den andra är hudfärgad och mer som en vanlig BH, men utan byglar och med lite vaddering på sidan för att skydda de ömma rackarna.
    Båda BH:arna är väldigt strechiga (trots att de ger bra stöd) och därför kommer jag nog kunna ha dem länge. Sköna men Jäkligt osexiga..  men det känns som om det kvittar.

Jag har vanligtvis 75C, men nu har jag nog D eller E, rakt ut står de iallafall och ser ut som värsta silikonpattarna
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma