• sofy

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2010-10-16 17:32:38 följande:
    Själv tycker jag att Huddinge är toppen o södertälje är bra dem medulo tul ..

Någon mer som är trött ???
    Själv har man precis gått upp 16.50 sov från kl 13.00 fortfarande trött ..
    Har du gjort UL på huddinge eller? Hur var det, fick du o killen se undersökningen på tv-skärm eller något eller va de bara BM som kollade på sin skärm?
  • sofy
    Odetta skrev 2010-10-16 17:05:37 följande:
    Usch för dessa jävla svampinfektioner *morrar*

Jag brukar alltid få det kring ÄL och sedan igen kring mens...skitkul. Det som jag märkt hjälper mig är att jag så fort det börjar klia och svida så baddar jag med lite kallvatten. Det svalkar så skönt och så släpper kliet en stund. Sedan...och nu kommer ni säkert tro jag är lite koko....men naturell joghurt! Det har jag på på natten och det både svalkar och ja, hjälper faktiskt!

alla dem där medicinerna som man kan köpa undviker jag helt för det blir bara värre för mig av dem, plus att jag läste någonstans att man inte ska använda dem för ofta just för att dem är så starka att dem då gör mer skada än nytta.

Så kallvatten vid behov under dagen och naturell joghurt till natten, det är mina tips på svampen.

*kramisar*
    Åh, tack fina Odd för hjälp och råd! Ska nog prova de istället, youghurt funkar nog faktiskt bra o svalkande, ska köpa de så jag kan prova ikväll för de här bränner satan! Tungan ute Har aldrig reagerat såhär på pevaryl innan, men kanske e någe me grav, överkänslig eller så ;)

Hoppas de känns bättre idag! Man får va lite less och trött på allt ibland, speciellt när du/ ni gått igenom det här under så pass lång tid. Beundrar ändå din styrka!

Massa kramar! Hjärta
  • sofy
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-16 17:42:32 följande:
    Jag var på Huddinge Sjukhus år 04-05 jag bodde i Älvsjö hos mamma då
    Jag var ensam med graviditeten pappan till min dotter finns inte jo han lever men finns inte med på bilden
    tack o lov
    Jag fick se på tv-skärmen på hur en liten sprattlade omkring i magen men min mammas önskan var att INTE se vad det var för kön hehe så jag frågade inte men hos som hade mig frågade mig om jag ville titta men jag sa nej att mamma ville inte o jag skulle låta bli
    Födde sen dottern på Huddinge Sjukhus med o allt gick bra
    Dom på tul vissade bara fel hehe o fel datum hmm först 1-3-6 maj sen 5-6 juni men vattnet gick 5juni värkarna kom 6 juni åkte in men hos kom ut 7 juni
    Sen så skulle honväga 3,500g men 1 kilo mer hon var ju 4140g
    Men då finns de tv-skärm alltså? Yiiiiiha! :D

Så du har bott i Älvsjö? Gött! :) Där bor vi nu.

Tack för info! :D
  • sofy

Puh! Jag är helt slut, och illamående. Vi va iväg hos min mans syster igår uppe i Närtuna (Typ Rimbo....) och kom hem kl 2 inatt. Upp tidigt idag för nu ska vi iväg till mina föräldrar, min man o pappa ska jobba lite o sen blir de middag me mormor + morfar, så ska vi berätta för dom :) Återkommer ikväll!

• sofy
    Färnevik, Muffe & Cat;

Hahaha, ja jag vet faktiskt inte hur jag orkar ;) Nu kom vi hem för en timme sen o har varit iväg sen halv 11 idag.. Puh! Grabbarna har jobbat (pappa & min man..) och mamma, mormor & jag har handlat, fixat me blommor och gjort 3-rätters. GOTT! Jag lever på medicinen (hjälper föga), kräks där också de finns ju toa, annars har ja hundbajspåsar me mig som funkar kanon i bil osv haha! Och så e de väl inställningen.. jag SKA orka :) Vila kan jag ju göra nu. Tog nyss ett bad me tända ljus o bara slappnade av, så nu e jag nöjd. Ska kolla "Ensam mamma söker" nu på tv3 play o sen blir de sängen, KUB UL imorn 9.30 :) Wiiiho!

Förresten, vi köpte en varsin napp till mormor + morfar, o så ett varsitt kort "Grattis till pojken" & "Grattis till flickan.." och inuti dom skrev jag "Grattis till pojken... eller flickan. Leverans i april 2011. Grattis gammelmormor!" och tvärtom i andra då :) Dom blev skiiiitglada o vi skålade i cider :)

Odd;

De låter väääldigt konstigt.. reagerade hon inte på handkrämen? Att läkare kan vara nonchalanta de vet man ju, men alltså.. nä! Jag hade också gjort en anmälan om hon betett sig illa redan innan..
  • sofy
    Cat79 skrev 2010-10-17 21:41:56 följande:
    Fullspäckad helg för dig då! Mysigt med nappar till blivande mormor och morfor, det är ju stort även för dem. Är det första barnbarnet?
    Haha jaa, herregud. Imorn blir lika fullt upp de också, men sen blir de lite lugnare, skönt de också. Jepp de är första barnbarnet för alla.. jag e enda barnet så de blir bara jag som för generna vidare ;)
  • sofy
    kajsalisa skrev 2010-10-17 22:13:57 följande:
    Sofy; lycka till med ul:et imorgon. Titta in och uppdatera oss om underverket när du är klar. Kram
    Absolut! De ska jag göra :) Ska be om bilder också! :D

Kram!
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-18 08:31:21 följande:
    Åh Sofy, lycka till idag!!!! Spännande!!!
    Taaack Muffe :) Jaa, de ska bli skooj! :D
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-18 08:33:34 följande:
    Hoppas på bra siffror, har ni bestämt vad ni gör om ni får dåliga och vad som är dåligt för er?
    Nä vi har inte pratat om de alls, då jag inte tror vi får de.. (Hur dumt de än låter..) Men de får vi ta ställning till då isåfall om de blir aktuellt :) Tar inte ut någe i förskott.
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-18 08:35:47 följande:
    Grattis Evsi och välkommen hit!

Godmorgon ni andra! Har inte hunnit läsa ikapp allt men hoppas ni mår bra! Sofy, lycka till idag!

För mig är det bara fem dagar kvar till mitt första UL. Jättenervöst! Har drömt mardrömmar i helgen om det. Mådde illa förra veckan men ingenting alls i helgen. Hoppas det är normalt att det kommer och går.
    Tro mig.. de ÄR normalt! ;) I början kom de nångång då och då... sen KOM det, buu! Så no worries! UL på fredag då?

Tack!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma