Odetta skrev 2010-10-16 17:05:37 följande:
Usch för dessa jävla svampinfektioner *morrar*
Jag brukar alltid få det kring ÄL och sedan igen kring mens...skitkul. Det som jag märkt hjälper mig är att jag så fort det börjar klia och svida så baddar jag med lite kallvatten. Det svalkar så skönt och så släpper kliet en stund. Sedan...och nu kommer ni säkert tro jag är lite koko....men naturell joghurt! Det har jag på på natten och det både svalkar och ja, hjälper faktiskt!
alla dem där medicinerna som man kan köpa undviker jag helt för det blir bara värre för mig av dem, plus att jag läste någonstans att man inte ska använda dem för ofta just för att dem är så starka att dem då gör mer skada än nytta.
Så kallvatten vid behov under dagen och naturell joghurt till natten, det är mina tips på svampen.
*kramisar*
Åh, tack fina Odd för hjälp och råd! Ska nog prova de istället, youghurt funkar nog faktiskt bra o svalkande, ska köpa de så jag kan prova ikväll för de här bränner satan!

Har aldrig reagerat såhär på pevaryl innan, men kanske e någe me grav, överkänslig eller så ;)
Hoppas de känns bättre idag! Man får va lite less och trött på allt ibland, speciellt när du/ ni gått igenom det här under så pass lång tid. Beundrar ändå din styrka!
Massa kramar!