• sofy

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2010-10-21 21:56:33 följande:
    woohooo! Vi har vårat i början på november Vart ska du gå? Vi ska till Tittut i Stockholm
    Sthlm = fika!! ;)

Vi ska också boka sånt sen.. men eftersom jag fortfarande inte greppat att de ligger nån därinne så bokar jag de efter RUL haha :)
  • sofy
    Odetta skrev 2010-10-21 22:16:01 följande:
    det låter som en plan, både att boka efter RUL och fika

Man ska ju göra dem där UL efter v25 eller vad det är...jag kommer vara i v28 eller 29 (kommer inte ihåg)  Det är på en lördag, så får jag mannen till att gå med på det hela så åker vi till Sthlm då...jag hojtar till så kanske vi kan ta en fika? Skulle vara kul! 
    Jaaa ;) Jag är typ v 25 runt jul så jag avvaktar tills januari iallafall :) Vi är uppe i sälen 26e dec + en vecka framåt också så blir inget då iallafall.. Tror också jag kommer greppa detta mer när magjäveln växer!! Haha.. grr!!

Jaaa, de tycker ja låter kanon!! Jag är på :D Men.. bor ni i e-tuna då också? Eller nånannanstans?

kraaam fina du!
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-22 11:07:04 följande:
    Ja, det är mest en grå sörja :) Jag räknar att jag är 8+1 men fick 8+4 nu. Den är 19,9 mm. Enligt FL:s graviditetsuträknare ska den ju vara 30 mm i vecka 9 så vet inte riktigt hur de räknar.
    FL's uträknare är konstig me måtten :)
  • sofy

Någon här som provat angelsound? Vart hittade ni hjärtljuden i v 14-15? De jag fick in lät som hmm.. tunga fotsteg eller som ett svoschande typ.. som pickade på me 148 slag i minuten.. äre hjärtat de eller navelsträngen? Hur låter den?

• sofy
    färnik skrev 2010-10-23 16:28:47 följande:
    Jag hittade, och gjorde fortfarande i v 17 som var sist jag provade, ljuden alldeles precis över hårfästet sas...

En gång har jag fått in hjärtat perfekt, då lät det som en galopperande minihäst på hårt underlagFlört, men de andra två gångerna har jag bara hört hjärtslagen genom navelsträngen, då låter det  lite svochande (blodets flöde). Samma sak när jag lyssnade hos bm, hon fick inte in helt klara starka hjärtljud, men det brukar man enligt henne inte få såpass tidigt. Och det spelar ingen roll vad man hör, det är barnets hjärtslag oavsett...

(sen kan man få in sitt eget blodflöde också utåt ljumskarna, låter likadant som navelsträngen fast avsevärt långsammare: i takt med ens eget hjärta.)

Har du köpt dig en angelsound, Sofy, eller lånat?
    Aaah okej.. hm! För jag har provat ÖVERALLT men de jag får in är hm, ungefär 3-4 cm under naveln, och liiite åt vänster där liksom. Men inte långt ut alls åt sidan. Och jag klockade de pickande jag hörde o de va 148 slag i minuten igår, idag har jag inte klockat men hörde samma sak ungefär på samma ställe.. de låter typ "swosch swosch swoosch" hela tiden, alltså som tunga fotsteg o dom är jämna o snabba.. inte bara ett sus.. de har ja också hört men de tror ja är navelsträngen..

(Och där jag får in hjärtljuden är där BM hade dopplern i måndags på KUB o såg bebisen o även där jag känner "bubbel" ibland.. hm!)

Jag har lånat av en FL vän som bor precis i närheten :)
  • sofy

Uuusch, idag e ingen bra dag. Illamående som fan, trött och världens huvudvärk! Legat i sängen/soffan heeela dagen idag, hoppas få behålla lite mat senare ikväll iallafall :)

Hoppas ni andra mår bra! :)

• sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-25 13:31:29 följande:
    Grrrr jag blir så arg!!! Nu när jag fixat att sambons pappa skulle köra mig till läkaren så hade de bokat in mig på fel dag!!?? 150% säker på att jag fick tid måndag kl 13 men så säger de att tiden är på tisdag! Att ta sig ur sängen just nu är tillräckligt obehagligt och jag får massor med SD! Nu ska jag tillbaka imorgon bara för att få sjukskrivningen förlängd! Jag blir så ARG! Man ska inte bråka med en gravid kvinna, det borde dom veta!!!!!
    Men fyfan :( Inge vidare de där! När ska du på återbesök på sjukan då, för SD osv?
  • sofy
    Happi;

De var jag och Odd som diskuterade de då vi båda hade ganska högt ;) Jag låg på 156 på inskrivningen i september, sen var jag nere på 146 när jag kräktes som mest för nåra veckor sen, vet icke vad jag har nu.

Men 146 och över de är inte bra som gravid..

Länkar till anledningen om varför högt HB kan vara skadligt; www.niomanader.se/content.asp
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma