• Evve81

Plus igen efter mf/ma

SoMa: Jag gjorde 3 glukosbelastningar med Herman. 2 av dem var bra och på den ena var värdet 9,9 efteråt. Gränsen i mitt landsting för diabetes går vid 10..... Jag kunde INTE äta niferex. Blev jättedålig i magen och var nära att måsta sjukskriva mig så jag slutade med dem men det slutade för min del med järndropp.

MCT: ÅH det var snabb leverans!

• Evve81

Telge: Hoppas du mår bättre! Kram till dig

MCT: Så hade jag i slutet nu på min graviditet. Det onda du pratar om... Kan glädja dig med att det gick över direkt efteråt.

Mimmi. Grattis!

Javisst: Hoppas det går bra för dig så du får lyssna på hjärtljudet och att hon hittar det  direkt. jag fick lyssna på dem i v 20 och då hittade hon inga jag höll på dö kan jag säga men hon hittade flödet i navelsträngen och allt var ju OK. Så hoppas hon direkt hittar hjärtljuden så du kan få slappna av!

• Evve81
    Javisst skrev 2011-12-18 16:05:03 följande:

Tack tjejer! Hjärta Jag tycker man bara läser och hör om alla som hittathjärtljuden redan vecka 12 och så blev jag lite besviken att jag inte ens kunde hitta dem i vecka 16 när jag prövade första gången. Men det verkar ju uppenbarligen finnas fler som har svårt att hitta? Trots levande bebis....? Hm, håller tummarna! Tycker mig ha hittat navelsträngen dock. Ett "svischande" ljud ungefär i takt med min egen puls? Hittade den på flera ställen men i olika styrker? Hm, tror nog jag lägger dropplern åt sidan och skiter i den tills vidare, just nu gör den mer onytta än nytta Tungan ute

Håller verkligen tummarna för att det ser bra ut den 30, Mimmi! Vilken vecka borde du vara i då? 

Precis så var det för mig och trots att hon inte hittade hjärtljuden så var det inget fel. Hon hittade flödet i navelsträngen. Det var inget fel Herman är nu 4,5 mån
  • Evve81

LEaeva: Åh jag kan tänka mig att det är mycket. Men skönt att ni kan få hjälp av nära och kära!

Vilka fina magar ni har jag får nästan sluta läsa här för vi ska verkligen inte ha fler barn nu

• Evve81

Mabaja: Jag fick ju järnsprutor och det var verkligen effektivt på mig! Var ju min tarmdoktor som också tyckte det. Samma dag som jag tagit sprutan var jag SJUKT trött några gånger men det blev bättre!

MCT: Åh vad spännande snart är det ju dax! Skönt att ni direkt fick reda ut med hjärtljuden pckså jag förstår att du bokstavligt höll på dö! Vem skulle inte gjort det!

• Evve81

Det bara vattnas i min mun när jag läser om choklad Passa på att äta för jag kan inte äta choklad för då kräks Herman MASSOR så passa på att ät för det gjorde inte jag 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma