• Evve81

Plus igen efter mf/ma

Ja skulle jag liks ramla nu och bli riktigt stel vilket jag verkligen är nu så har väl vattnet kunnat gå där när jag liks ramlade. Är vekligen stel mellan benen om ni förstår i själva skelettet och där har man väl en fog??? Men vad är oddsen för att halka och ramla mitt i sommaren. Iofs blir ju foppatofflor väldigt hala när det är blött men ändå

• Evve81

Mabaja: Stora tjejen snart springer hon runt elelr går hon utan stöd redan?!

MCT: Jag gjorde illa min höft eller i ljumsken känner jag ju av det mest men sjukgymasten trodde det var en höft skada när dottern var bebis och jag var ute med vagnen i skogen. Jag halkade men räddade vagnen men inte mig själv och varje vinter får jag ENORMA problem så nu är jag lovad en magnetröntgen nästa gång jag känner av det.

Jag är mer än stel i underlivet eller hur jag ska förklara. Det känns stelt att gå mitt fram så jag antar att det är fogen som känns sedan undrar jag om inte bebis sjunkit ner mer efter vurpan.

• Evve81
    Mamma till W skrev 2011-07-16 21:03:37 följande:
    Nej än går hon inte utan stöd. Räcker gott och väl att det går kanon med gåvagn! :) Vi tror på 10 mån att gå utan stöd.
    Ja så blir det nog! Dottern gick när hon var 9 månader och sonen när han var 10 månader.
  • Evve81

jag jobbar som fritidspedagog eller jobbade för jag ska byta jobb sedan. Jag jobbade ju fram till semestern och gick sedan hem annars hade jag nog jobbat till bf.....

Vi har varit och bowlat ikväll med barnen. Så himla kul det är. Mindre kul att jag kom sist men jag får väl skylla på jättemagen eller nåt......... Kul var det i alla fall!

• Evve81

Åh vad härligt med utlandsresa!!!! Usch vad avis jag blir nu! VI ska åka nästa sommar. Tänkte när barnen blivit lite större men nu kommer vi ju ha en bebis eller det blir ju en ettåring med oss också Så då blir det att jaga småbarn igen

• Evve81
    Mamma till W skrev 2011-07-18 21:16:40 följande:
    För oss blir det lite "sista sommaren".. haha.. Nästa år har vi en 3-4 månaders och en sån liten vill jag inte åka utomlands med.. Men en tjej på nästan 11 månader känns ok! ;)

När vi var förra gången var sonen 1,5 år och gick dit näsan pekade. Bara rakt ut i poolen så jag vet inte hur många gånger vi fick hoppa i efter honom.

Våra stora barn har ju gått när de varit 9 och 10 månader så det blir kanske en sån resa igen med en som går dit näsan pekar liksom......

• Evve81

MCT: Jobbigt med illamående men lycka till senare idag!

2barnsmamma: Jag skulle aldrig ta risken att bli gravid om jag inte vill det. Har tidigare haft ganska lätt att bli gravid och nu håller jag på fundera på vad man ska använda efter graviditeten. Helst inga p-piller för de har tidigare gett mig en REJÄL vikt uppgång.....

• Evve81

SoMa: MEd sexandet är det VÄLDIGT sparsamt! Eftersom jag haft såna problem med svamp känns det inte så himla lockande heller kan jag säga....

Vi har jättefint väder idag. Men vi ska iväg och fiska ikväll så ingen strand idag utan vi har fyllt vår lilla pool här hemma och barnen är så himla nöjda med det.

Ibland funderar jag på om det kan vara skadligt för bebis att man solar. Min bebis är ju liksom fullgången och det är ju inte så mycket emellan skinnet och bebis.... Har läst lite men inte hittat nåt. Att jag kan få pigmentfläckar det vet jag men jag tänkte för bebis

• Evve81

Kjaam: Skönt ändå att de ska lyssna för ibland ghör de ju inte det och se till så den du har med dig hjälper dig att stå för din sak så att säga. Det kommer gå JÄTTEBRA!

MCT: Härligt att ni fick se 2 hjärtan. Det komemr gå jättebra för er tror jag med! SEdan måste jag ju undra om det är någon nackdel att vara vänsterhänt??? Sonen är vänster hänt och dottern är höghänt och jag har gjort lika många UL och VUL med dem

Idag har vi bara varit hela dagen. Så jag har suttit i bikini ute och nu är jag röd typ överallt känns det som! Ikväll åkte vi till min bror och grillade och sedan var vi och fiskade efter 2h utan napp var sonen less så nu är han och jag  hemma.

• Evve81

MCT: Det är inte lätt att tänka så men du kan inte på nåt sätt påverka och det kommer fortsätta se bra ut. Det enda som hjälpte mig i början var ju att göra saker hela tiden så jag inte behövde fundera.

Jag är bara trött typ JÄMT just nu det känns ju så lagomt kul men jag hoppas bebisen snart kommer. Idag hoppas jag på fint väder! Sonen ska ut och campa med mormor och morfar och vi andra ska åka och handla lite och sedan så får vi se om det blir bad eller vad det blir.... Maken och dottern ska boret ikväll så jag ska nog scrappa! Har 2 halvfärdiga LO som skulle behöva göras färdiga!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma