• Evve81

PLutten: Jag provade det efter mitt MA och det smakar huggormen tycker jag. På mig vände det nästan innan jag fick ner det. Men man tycker ju olika för jag fick tipsest av en som sa att det smakar som en grogg utan sprit.... Jag håller inte med men det kan ju vara värt att testa.

• Evve81
    kalmar brud skrev 2012-03-30 14:48:09 följande:
    jag tycker blutsaften bara smakar outspädd saft. Så jag ska köra det varje dag nu tänkte jag 20 ml/dag till nästa BM besök och se om det stigit något. Jag tar ju självklart mina niferex varannan dag med.
    Men ta dom varje dag skulle jag inte palla.

Det tar ca 3-4 timmar efter att jag har tagit niferexen så får jag springa på toa och det bara rinner sen är det okej igen. Så nu tar jag den alltid tidigt på morgonen så man har dagen fri sen. Glad
    Ja jag fixade ju inte noferexen pch inte blutsaften. Skönt om du gillar den som gravid är mitt smaksinne och luktsinne enormt så det kanske är därför det inte blev bra.....
  • Evve81

Läser och gläds med er alla!

Ni som är gravid i sommar kom ihåg att vara försiktiga i solen. Förra sommaren var ju vag gravid och jag var inte så försiktig och nu kan jag se färgförändringar i ansiktet. Inte så kul men jag kan ju varna er så ni inte råkar ut för samma

• Evve81
    telgebo skrev 2012-06-25 20:57:47 följande:
    Å himmel och pannkaka. Alice pappa har hört av sig och vill ta sitt ansvar, det kunde jag aldrig tro då jag förstörde hans liv och kunde dra åt helvete både jag å bebisen när jag berättade förra året att jag var gravid. Nu ska vi ses denna vecka och prata. han vill att vi ska ha gemensam vårdnad men jag är tveksam. vad skulle ni göra i min sits. Jag är såklart för min dotter skull att hennes pappa vill ta sitt ansvar och ha kontakt med henne. Han har tom berättat för sina föräldrar att han är pappa något han sa att han aldrig skulle berätta för dom.
    vet inte vad jag skulle göra men han har väl också rätt till sitt barn kan jag tycka men har kanske måste träffa henne lite först. Bor hon hos dig nu?
  • Evve81

PLutten: Gisses vilken förlossning! Skönt att  allt gick bra! Om vi fått åka längre än vad vi gjorde så har nog Herman kommit i bilen och jag vet att min make sa att han skulle sålt bilen hellre än städa ur den Grattis till lilla Julia!

• Evve81

Acure: Jag fick järninjektioner eftersom min mage blev helt upp och ner av järntabletter. Jag gick på toa typ 10 gånger innan jobbet det är ju inte hållbart. De 2 första fick jag på förlossningen för man kan må dåligt av dem sedan fick jag på VC och av min bm. Man fick ligga kvar en liten stund efteråt och jag kan ändå säga att jag efter vissa av sprutprna blev fruktansvärt trött så ska du ha såna åka hem och lägg dig efteråt!

• Evve81
    Evve81 skrev 2012-08-28 19:56:44 följande:
    Acure: Jag fick järninjektioner eftersom min mage blev helt upp och ner av järntabletter. Jag gick på toa typ 10 gånger innan jobbet det är ju inte hållbart. De 2 första fick jag på förlossningen för man kan må dåligt av dem sedan fick jag på VC och av min bm. Man fick ligga kvar en liten stund efteråt och jag kan ändå säga att jag efter vissa av sprutprna blev fruktansvärt trött så ska du ha såna åka hem och lägg dig efteråt!

Acure: Jag tror det  var en gång i veckan (usch vad fort man glömmer) för mig som har 3 mil till förlossningen tog det ju mycket tid men det gick smidigt. Man kan få i dropp variant också men det tror jag tar längre tid. En injektion i armen tog ungefär 10 minuter. Inga fler biverkningar än trötthet och det var inte varje gång jag blev trött efteråt utan bara några gånger.
  • Evve81

Acure: Jag har en lite blödning i v 20 med Herman och höll på dö kan jag säga men det gick ju bra ändå. Vet fler som haft det du har inte lyft tungt/tokigt eller nåt för de kan ju bero på det också!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma