• Evve81

Plus igen efter mf/ma

Tror ni man någonsin slutar oroa sig som gravid??? USch jag har läst för mycket om folk vars bebisar dött i magen på slutet o.s.v. Så imorse vaknade jag såklart på höger sida istället för vänster och sedan har jag tyckt att bebis rör sig lite idag. Men vi har varit och shoppat och gått så det är nog därför. NU när jag tänker efter har jag ju känt bebis flera gånger men jag gillar INTE dessa funderar dagar

• Evve81

Happi: Precis. Nu har det ju gått bra ända hit och visst min bebis rör sig mindre och jag vet att man kan kolla MEN eftersom detta är en stor bebis så kan inte sparkarna vara lika hårda för det finns ju INGEN plats liksom. Det sägs ju att man ska känna bebis minst 10 gånger om dagen och det gör jag. Nej nu vill jag ha bebis på utsidan så kan man ju fortsätta oroa sig då istället.....

• Evve81

2barnsmamma: Stora killen!

Usch idag mår jag halv knepigt.... Sjukt trött är jag i alla fall men jag har också haft ont av och till i magen på vänster sida. Jag HOPPAS det snart är på G och att det är det som gjort det onda som kommer och går i magen känns dock inte så och det känns ju lite konstigt att det bara är på en sida... Nåja det visar sig väl om ett tag men förmodligen är det ju inget... trean ska ju kunna vara lite lurig och dessutom är vår barnvakt bort rest

• Evve81
    Mmmbop skrev 2011-07-21 19:13:53 följande:

Tja! Har fått tid för UL imorgon klockan 9. Kommer typ inte våga kolla på skärmen tror jag. Kommer vara i 7+6 då.

Berättar mer när jag vet mer...

Lycka till! Jag håller tummarna för dig!
  • Evve81

Mmmbop: Härligt med lyckat VUL och nu går ju såklart de resterande veckorna också bra!

SoMa: Jag håller också mina tummar och tår för dig till veckan!

håll nu tummarna att vår bebis vill titta ut snart! Idag ska vi åka och plocka jordgubbar och hämta hem en släpvagn. Bilåkning ska ju kunna sätta fart på det hela också. Får väl be maken köra extra fort i alla gupp. Det jobbiga är att jag är lite halv illamående men en åksjuketablett kanske råder bot på det med! Ha en härlig fredag!

• Evve81

Sugar: Jag är fortfarande rädd att nåt ska hända så just nu vill jag BARA ha bebis på utsidan. Läst imorse om en vars bebis dog i magen i slutet..... Allvarligt varför läser man sånt liksom. jag försöker också sova på vänster sida men det går ju sådär......... Varje gång jag går på toa kollar jag efter blod fortfarande så du får försöka gilla läget för nu SKA det gå bra för oss alla!

Idag är det äckligt varmt här. Svetten rinner av mig HELA tiden det måste vara skyhög luftfuktig het så jag hoppas på ÅSKA............ Dessutom inledde vi dagen med storstädning av nedervåningen. Min första plan för dagen var att åka och plocka blåbär men det har jag gett upp vi ska åka och bada sedan istället!

• Evve81

Jag håller med Odd. Det är klart det är OK att oroa sig bara det inte tar över allt i livet liksom. Att man ibland funderar och oroar sig är nog ett friskhetstecken bara det inte tar över hela ens liv om ni förstår hur jag menar.

Sedan Odd kan jag verkligen förstå att du oroar dig eftersom han varit mycket sjuk....

Nu börjar jag dock lära mig när bebis är vaken och inte. Det är väldigt lungt på natten och förmiddagen mest rörelse på kvällen ändå funderar jag VARJE förmiddag varför bebis är så stilla

Sedan tycker jag också det är skönt att höra att fler oroar sig!

• Evve81

Kjaam: Härligt med shopping! Alltid kul att handla tycker jag! kan ju vara så att din bebis sover på morgonen för det gör som sagt min bebis eftersom den kommer igång efter 10 någon gång. Kan känna av den någon gång innan men inte alls mycketoch jag behöver ju oftast buffa en massa för att den ska röra sig!

Verkar ju som att vi alla oroar oss mer eller mindre.

• Evve81

Mmmbop: Seaband och postafen funkade för mig

Till er som m¨år illa kan jag säga att jag från början åt posafen VARJE dag för att kunna jobba det funkade faktiskt men jag var sjukt trött varje kväll!

Håll nu tummarna för oss imorrn då vi ska på UL. jag har inte bestämt mig för om jag ska hoppas att bebis växt MASSOR så jag blir igångsatt eller inte utan att de ska få komma igång av sig själv. Jag hoppas det startar av sig självt SNART!

• Evve81

Kjaam. Åh jag beklagar

Ja någon bebis lär det inte bli denna vecka i alla fall........ Bebis är inte ovanligt stor (men det får vi väl se när den kommer ut) sedan tänkte doktorn köra en hinnsvempning men hela tappen är kvar och jag sa innan till honom att jag nog inte är öppen alls. Så jag har tid nästa vecka igen för att se om det kan tänkas funka då istället.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma