• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-10-28 14:53:37 följande:
    Jaa, så härligt! Haha joo, jag fick ju panik första gången - de va ju precis då alla mina andra MF varit, men ja min man höll mig nere på jorden o sa att de säkert va OK! Vilket de va.. Men 3e gången jag blödde i 7+2 va hemsk, vaknade i en blodpöl, de rann blod o de va klumpar o usch.. då trodde jag verkligen de va kört, men inte ens de kunde få pyret o lämna mig :) Blod behöver inte bara va dåligt ;D Skönt ändå o slippa heeelt!

Vilken vecka är du i nu?
    Fy sjutton för att vakna så där. Jag hade helt klart varit bombsäker på att det var missfall jag med. Mitt missfall startade med lite rosa på pappret i ett dygn så till och med det skulle få mig att flippa ur.

Vecka 10 (9+3) är jag i. Längtar så tills vecka 12 är över och jag får göra UL igen. Om allt ser bra ut då så tror jag att jag kan slappna av mycket mer. Åker på semester om två veckor så det ska bli skönt att fokusera lite på annat.
  • Muffe80

Jag har också vaknat i blod och fått blodfläckar på hela köksgolvet och mitt pyre stannade också kvar

Nu vet de flesta om det... hm, känner kanske att det är lite tidigt, vet inte varför jag känner så? Men man kan ju inte göra UL hela tiden heller.... v 14 nu, snart 15

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-28 15:09:04 följande:
    Jag har också vaknat i blod och fått blodfläckar på hela köksgolvet och mitt pyre stannade också kvar

Nu vet de flesta om det... hm, känner kanske att det är lite tidigt, vet inte varför jag känner så? Men man kan ju inte göra UL hela tiden heller.... v 14 nu, snart 15
    Åh, det är inte tidigt alls tycker jag. Jag berättar för de flesta (förutom de som inte redan vet om det) nu i vecka 10. Flera har vetat ända sen dagen jag plussade. Varför ska man vänta så länge? Tycker absolut inte du har berättat för tidigt.

Jag väntar med jobbet till typ vecka 13-14 nånting, det gjorde väl du också?
  • Muffe80

Jobbet fick veta i går, inte riktigt alla men det sprider sig nog. Resten får veta inom kort.

V 14 nu, snart 15 som sagt.
    Chefen har vetat om en vecka.

Jag är också rädd för blod varje gång jag torkar mig, tror inte det försvinner eftersom man varit med om det förut.. men så är ju jag extra nojjig också

Skönt att de på jobbet vet nu i alla fall så vet de varför jag har konstiga matvanor numera

Nu vill jag bara hem, orkade faktiskt hela dagen på jobbet med denna huvudvärk.

• Odetta
    sofy skrev 2010-10-27 23:01:30 följande:
    Odd;

Har du nån koll på bebisens BPD? Måttet där mellan tinningarna? Står ju om CRL överallt men inte de.. vore intressant o se :)

Våran lillebror hade förra veckan (v24+2) ett BPD på 6,2cm (eller 62mm som det ju står)

I v17+6 när vi hade vårt RUL var BPD 4cm (40mm) så han har vuxit på bra därinne

*kram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Pancakes skrev 2010-10-28 10:20:14 följande:
    Jättekul att ha en av varje verkligen. Hur gammal är sonen?

Tack, vad gullig du är som frågar! Det gick bra och hon var jättegullig och förstående. Hon hade en väldigt sund inställning till vikt och hade stor förståelse för att tjejer blir nojiga i dagsns viktfixerade samhälle. Hon blev arg på barnmorskor som dömde överviktiga att sa att de bara fick gå upp si och så många kilo. Dessutom skrattade hon när jag kallade mig själv tjock och sa typ "var är världen på väg egentligen?" så det är ju precis det man vill höra.

Inte är det väl skadligt att göra tre ultraljud; ett i vecka 9, ett i vecka 13 och ett i vecka 18? Det finns väl många av er som gör betydligt fler väl?

Vad skönt med en så bra BM

Och nej, det är inte skadligt alls med flera UL. Vi har sett vår lille 7 ggr (v7, v9, v11, v12, v16, v18 och v25) redan och ca 3 ggr till blir det (v29, v33 och v37)

*kramisar*

• Odetta

min dag idag (för intresseklubben )

Wohoo, nu är tentan klar!

Men vilken dag altså! Kom inte riktigt iväg som jag planerade men tänkte att jaja, det kör jag ikapp....jo tjena när man hamnar bakom en lastbil som kör bred last och inte snabbare än 70 på en enfilig 100 väg. Parkerade och halvsprang med krycka och astung väska (salstenta med 8 st böcker...+mat och termos) och trodde jag hann med mina 2 minuter marginal...bara för att få veta att dörren låstes 3 minuter innan *skit* men men...fick vänta en 30 minuter så blev jag insläppt i alla fall, så det var ju bra.

Nu har jag fortfarrande ont i beckenet efter morgonens spurt och förbannar allt som heter saltentor med böcker. Få se hur det gick också...känns inte heeeeeeelt bra. Men men...då blir det omtenta, inte mer med det.

Så det har jag ägnat min dag hittils åt. Nu kommer jag ägna resten åt att umgås med min familj och snyta den dunderförkylda lillemans näsa.

Tuddelluuuu

• PåvägMotSyskon
    Odetta skrev 2010-10-28 16:18:45 följande:

Vad skönt med en så bra BM

Och nej, det är inte skadligt alls med flera UL. Vi har sett vår lille 7 ggr (v7, v9, v11, v12, v16, v18 och v25) redan och ca 3 ggr till blir det (v29, v33 och v37)

*kramisar*

nu har jag inte hängt med , men frågar ändå, varför alla dessa ul? har för mig att ja läst att de va nån anöedning.. men nu minns jag inte =)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) prins 2007, Prins 2009 & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • sofy
    Odetta skrev 2010-10-28 16:14:07 följande:

Våran lillebror hade förra veckan (v24+2) ett BPD på 6,2cm (eller 62mm som det ju står)

I v17+6 när vi hade vårt RUL var BPD 4cm (40mm) så han har vuxit på bra därinne

*kram*

Aah! Våran grabb hade 27 mm nu när jag var där i tisdags.. och 21 mm veckan innan.. så de växer nog på som de ska då :) Undrar baara hur de är i olika veckor, för o se om huvudet är "stort" eller normalt, haha :)

Kraaam!
  • kajsalisa

Nån som läser Englas blogg? Läste precis att hon fick tvillingpojkar imorse... :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma