• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness

Jaha så fick man med sig 4 st 8-åriga pojkar hem. Fullt ös medvetslös! Nä skämt åsido det är kul när det är lite drag . Just nu kör de något rollspel...Star Wars med lasersvärd och hela kittet . Längtar efter lite flickor . Speciellt min lilla Sofia Hjärta

• Muffe80
    Pancakes skrev 2010-10-27 15:56:57 följande:
    Jag är likadan just nu. Veckohandlar inte utan äter bara det jag är sugen på JUST för stunden. Slängde min matlåda idag och köpte yoghurt och macka istället. Men jag kräks inte, mår bara skumt. Det är lite konstigt. Undrar om det kommer eller om det inte blir värre än så här.
    Visst är kroppen konstig? samma sak här, äter bara det jag är sugen på och det kan skifta på några minuter

NU är jag äntligen hemma från jobbet och är verkligen dödstrött, som om ett tåg kört över mig. så nu blir det sova i soffan!
  • Dag och natt

Nämen grattis till POJKEN Sofy!! Jag är dålig på att tyda UL-bilder så jag litar på er andras skarpsinniga ögon

• färnik

Jag måste dementera era cravingsteorier!

När jag väntade dottern, åt jag bara salta saker: klyftpotatis, salta kex, chips, soja och salt på allt, men det blev uppenbarligen ett flickebarn.

Denna gången vill jag varken ha salt eller sött eller surt, utan äter neutral , egentligen rätt tråkig mat, typ surdegsbröd med lite bregott, fullkornspasta med liiiite ost på osv... Väntar jag en könlös bebis då tro? Tungan ute

• Pancakes

Godmorgon tjejer! Ingen aktivitet här idag?

Sofy, dina bilder var jättefina! Vad kul att det blir en pojke! Och kul att ni får en flicka Happiness! Jag bryr mig inte om vad det blir nu men skulle hemskt gärna vilja ha en dotter nån gång i alla fall. Fast så får man inte riktigt tycka. Jag har alltid sett mig som en som kommer ha massa döttrar, men då kommer jag säkert bli värsta pojkmamman bara för det, haha.

Jag var på inskrivning igår och det kändes jättebra. Mer verkligt på nåt sätt. Jag fick faktiskt remiss till ultraljud i vecka 13 så nu slipper jag betala själv nästa gång. Sen tror jag att jag nöjer mig där. Ser allt bra ut i vecka 13 kan jag vänta till RUL sen.

Hoppas ni mår bra allihop! Kram!

• Muffe80

Härligt med inskrivning pancakes, ett steg till Skönt med UL också!!

Om man får önska skulle jag gärna vilja ha en tjej också, men det är för att jag är så rosa av mig

Ringde nyss bm för att kolla mina provsvar från inskrivningen, blodvärdet var 140 och jag trodde mycket lägre eftersom jag är döende av trötthet men så var det icke.
    Hon sa åt mig att vila, ta frisk luft och äta bra.... hm... lätt att ta frisk luft när man är astrött haha!
    Ska försöka skärpa till mig lite.

Funderar på att jobba halva dagen idag, är så extremt trött och har huvudvärk. Borde tänka lite på mig själv kanske.

• Pancakes

Ja Muffe, hem och vila! Är det nån gång i livet man ska lyssna på sin kropp och bara göra det man vill så är det nu. Apropå det så sa min BM att man ska äta det som funkar och inte vara för hård mot sig själv med att följa exakta rekommendationer. Funkar det bara med Oboy ska man ta det för då behöver kroppen det.

Ditt blodvärde var ju jättebra! Trött är man nog pga andra saker.

• Muffe80

Grejen är att det är trist att få "minustid" på jobbet, och karensdag kan jag ju inte ta ut hur som helst heller...
    måste nämligen jobba imorgon då det händer viktiga saker, men vore onekligen skönt att gå hem efter lunchen idag....
    kanske får ta igen minustiden senare..

• Pancakes

Ja, det är ju inte jättekul att få minustid. Hmm, svårt. Du kan inte "jobba hemifrån"?

Förresten, hur är det för er andra? Är det inte på morgonen man ska må mest illa? Jag mår som allra bäst på morgonen och har inga symtom alls då. Imorse gick jag upp och körde body pump klockan sju, hur "gravidaktigt" är det liksom? Sen på eftermiddagen och kvällen blir jag jättetrött och får konstiga cravings blandat med äckelkänslor för mat och är helt däckad sen tills läggdags. Är det nån mer som är så där tvärtom?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma