• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes

Sötnosen då! Så kul att du hänger kvar och uppdaterar oss ibland Mabaja! Man blir sugen själv! Är livet med barn som du tänkt dig?

Jäklar, träning redan! Vilken hurtbulle! jag har blivit mycket mindre rädd för att träna nu så jag kör på och det känns bra. Var ju livrädd i början. Men jag mår väldigt bra av träningen och den minskar illamåendet. Jag hoppas jag kan köra länge så som du gjorde.

• sofy

Gomorron tjejer! :)

Är inne i en dålig period igen me konstant illamående.. heela kvällen igår kräktes jag o sista gången inatt kl 2, sen däckade jag efter lite torecan + lergigan.. urk!

Om 1,5 timme ska vi iväg här.. hoppas jag klarar av dagen bara! Äter lite äppelmos nu :)

Hoppas ni mår bra :)

• Muffe80
    sofy skrev 2010-10-29 10:08:30 följande:
    Gomorron tjejer! :)

Är inne i en dålig period igen me konstant illamående.. heela kvällen igår kräktes jag o sista gången inatt kl 2, sen däckade jag efter lite torecan + lergigan.. urk!

Om 1,5 timme ska vi iväg här.. hoppas jag klarar av dagen bara! Äter lite äppelmos nu :)

Hoppas ni mår bra :)
    Stackare. Jag är också inne i en dålig period. Mådde skit i går och idag illamående igen... Fått i mig 4 knäckemackor och ett halvt äpple.... stackars lille bebis! Eller så är det stackars mig som inte mår bra

Magen syns lite nu när jag har kläder... whiii
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-10-29 09:28:00 följande:
    Sötnosen då! Så kul att du hänger kvar och uppdaterar oss ibland Mabaja! Man blir sugen själv! Är livet med barn som du tänkt dig?

Jäklar, träning redan! Vilken hurtbulle! jag har blivit mycket mindre rädd för att träna nu så jag kör på och det känns bra. Var ju livrädd i början. Men jag mår väldigt bra av träningen och den minskar illamåendet. Jag hoppas jag kan köra länge så som du gjorde.
    Det är klart att jag hänger kvar! Jag längtar redan till nr 2. haha. Men det får bli senare.

Livet med barn är sååå mycket lättare än jag föreställt mig! Wilda är så oerhört lätt att ha å göra med! Hon skriker bara när hon är hungrig eller det är dags att byta blöja. Sen gnyr hon när hon vill ha närhet! Jätteskönt verkligen!

Tänkte köra igång nu, även om det bara blir överkropp. Man ska ju låta magen och underredet vila till efterkontrollen men armar och axlar funkar ju! :) och promenader med vagnen på det! :) Har som mål att ha gått ner mina gravidkilon på min mans födelsedag, dvs 1 dec. Då har det gått 1.5 månad sen Wilda kom! :)

Enda gången det var en plåga för mig att träna med illamående var när jag var magsjuk! :) Annars gick det jättebra att träna som "vanligt" trots illamående!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Odetta
    PåvägMotSyskon skrev 2010-10-28 19:28:18 följande:
    nu har jag inte hängt med , men frågar ändå, varför alla dessa ul? har för mig att ja läst att de va nån anöedning.. men nu minns jag inte =)
    Jag har haft olika anledningar

v7: vi gick på utredning och skulle prata om provresultaten, men vi hade ju lyckats bli gravida, så då gjorde läkaren ett VUL

v9: då var jag orolig och fick en akuttid på kk

v11: återbesök hos läkaren som gjorde utredningen

v12: första besöket på SpecMVC

v16: SpecMVC igen för att kolla så den levde med tanke på MA.et vi hade i v16

v18: RUL

v25: TUL pga Trombylen jag äter och mf-historiken

Och dem som komma skall kommer vara TUL och för att kolla hur min moderkaka sitter (sitter kant i kant med tappen just nu).
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Mabaja:

Hon är verkligen bedårande er lilla tös! Och jag håller med...vilken hurtigbulle du är! Shit, själv har man typ aldrig orkat gå på gym  hela mitt liv....och du vill göra det redan 3 veckor efter förlossningen! Hatten av för dig vännen, men en liten tanke på vägen: det sägs att det tar 9 månader att bli av med sina gravidkilon...precis lika lång tid det tog att få dem med andra ord. Så stressa inte utan njut helhjärtat av livet och er bebis, dem växer alldeles för fort! (dessutom kommer amningen ta på din vikt också när Wilda börjar äta ännu mer sedan om någon månad, så vikten behöver du egentligen inte tänka på alls ännu)

Bara en liten omtanke från en mamma till en annan

*kramisar*

• Längtan efter liten

mabaja: så söt hon är lilla dockan :D
    simborgarmärket det var inte dåligt det.
    det blir säkert bättre med det med. Men mysigt att ha henne nära, även om man behöver lite egentid också.
    stor kram till dig.

Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

Ingen som vet någon bra sida där man kan beställa cupcakes saker... dvs tex handdukar med cupcakes på eller dylikt? har en vän osm är GALEN i allt vad cupcakes har med att göra så jag vill köpa något med det.

Längtan efter liten är stor
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-10-29 12:14:14 följande:
    Ingen som vet någon bra sida där man kan beställa cupcakes saker... dvs tex handdukar med cupcakes på eller dylikt? har en vän osm är GALEN i allt vad cupcakes har med att göra så jag vill köpa något med det.
    Dem säljer faktiskt lite saker på ICAMaxi med cupcakes på Köpte ett jätte sött block med en massa fina cupcakes på framsidan....och så hade dem lite till. Men vet inte om det var främst bland papper och pennor eller om det fanns på fler ställen där, tittade inte på annat ställe.

Annars vet jag inte såhär på rak arm....

*kram*
  • Pancakes

Odd, det är så fantastiskt roligt att det går bra för dig den här gången! Du ger hopp verkligen! :)

Muffe och Sofy, trist att ni mår så dåligt! Det måste ju vända nu när som helst ändå? Håll ut!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma