• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta

Hur många piggelin får man äta på en gång innan det börjar bli onyttigt? Jag är uppe i 2 stycken och funderar på nästa....

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • sofy
    Odetta skrev 2010-10-29 21:37:05 följande:
    Åh....suck. Jag tror jag håller på att bli sjuk

Lilleman har varit hemma hela veckan från förskolan för han har varit febrig, snorig och hostig...idag har han mått bättre...men då har JAG vaknat med ont i halsen...som bara blir värre och värre under dagen

Prutt också, har inte tid med att vara sjuk. Jätte viktig dag i skolan på måndag och på tisdag har jag mitt första möte med sjukgymnasten plus att vårt grupparbete börjar.

Jaja...det blir nog bra
    Nemen! :( De låter inge vidare.. du får kurera dig me citron/ingefära te! Färskt då :D Brukar funka susen!

Hahaha, piggelin e väl knappast onyttigt ens? ;) Ät på!

De fick bli pizza för mig också... oxfilé, purjolök, champinjoner, gorgonzola.. mm!! (För gorgonzola e väl ok om den e upphettad?)
  • Odetta
    sofy skrev 2010-10-29 21:53:46 följande:
    Nemen! :( De låter inge vidare.. du får kurera dig me citron/ingefära te! Färskt då :D Brukar funka susen!

Hahaha, piggelin e väl knappast onyttigt ens? ;) Ät på!

De fick bli pizza för mig också... oxfilé, purjolök, champinjoner, gorgonzola.. mm!! (För gorgonzola e väl ok om den e upphettad?)
    jo...osten brukar vara ok om den bara är upphettad

funderar på att ta en till piggelin...ska bara motivera mig att gå upp och hämta en haha, jag är bra lat ibland

Vi får se hur jag mår i morgon...just nu känner jag bara hur min hals och näsa blir mer och mer sjuk för varje minut....och lock för öronen har jag med. Vi har citroner hemma....men då kommer jag nog få en halsbränna från helvetet, så det fixar jag i morgon (eller är det för sent då?) men ingefära har vi ingen färsk...men mannen min har nått ingefärstee han brukar dricka när han blir förkyld...men det smakar pyyyyyyyton...då kräks jag nog

Ja, det är då inte lätt alla gånger

*kram*
  • sofy
    Odetta skrev 2010-10-29 22:12:24 följande:
    jo...osten brukar vara ok om den bara är upphettad

funderar på att ta en till piggelin...ska bara motivera mig att gå upp och hämta en haha, jag är bra lat ibland

Vi får se hur jag mår i morgon...just nu känner jag bara hur min hals och näsa blir mer och mer sjuk för varje minut....och lock för öronen har jag med. Vi har citroner hemma....men då kommer jag nog få en halsbränna från helvetet, så det fixar jag i morgon (eller är det för sent då?) men ingefära har vi ingen färsk...men mannen min har nått ingefärstee han brukar dricka när han blir förkyld...men det smakar pyyyyyyyton...då kräks jag nog

Ja, det är då inte lätt alla gånger

*kram*
    Har också för mig de, ang osten asså ;) Äeh, de går nog bra!

Hahaha, vilken jobbig sits ;) Helst ska man dricka de när man börjar känna av, men de brukar lindra grymt ändå om man tar de senare, så går nog de också! :) Ingefära e ju bra mot illamående, men du kräks av de? Hahaha.. ja älskare! Så gött.. dricker varje morron o kväll.. mm!!

Kramar & TACK för du tog dig tid o svara på frågorna!
  • Odetta
    sofy skrev 2010-10-29 22:14:46 följande:
    Har också för mig de, ang osten asså ;) Äeh, de går nog bra!

Hahaha, vilken jobbig sits ;) Helst ska man dricka de när man börjar känna av, men de brukar lindra grymt ändå om man tar de senare, så går nog de också! :) Ingefära e ju bra mot illamående, men du kräks av de? Hahaha.. ja älskare! Så gött.. dricker varje morron o kväll.. mm!!

Kramar & TACK för du tog dig tid o svara på frågorna!
    Det var så lite så

mh....får väl göra en jävla citron nu ikväll då

känner mig rastlös just nu...brukar kunna bli det när jag haft en sådär uppåt dag. Haha...jag är lite manisk mellan varven...först toppar jag som bara den och sen tar energin slut och då dippar jag istället. Tycker just nu att det är prutt att mannen jobbar hela helgen....4 nätter på raken nu...framför allt ikväll....skulle vilja ha en kram! *min hjärna spökar lite*
  • sofy
    Odetta skrev 2010-10-29 22:26:04 följande:
    Det var så lite så

mh....får väl göra en jävla citron nu ikväll då

känner mig rastlös just nu...brukar kunna bli det när jag haft en sådär uppåt dag. Haha...jag är lite manisk mellan varven...först toppar jag som bara den och sen tar energin slut och då dippar jag istället. Tycker just nu att det är prutt att mannen jobbar hela helgen....4 nätter på raken nu...framför allt ikväll....skulle vilja ha en kram! *min hjärna spökar lite*
    Haha, blev de något te?

Förstår hur du menar ;) Jag är precis likadan.. ena dan full fart, andra dan sängläge.. Imorn hade jag tänkt vila men då ska vi ju iväg o hjälpa hans äldsta syster o flytta, pust! Jag ska iofs inte bära eller så men ja, sen efter är de middag. 8.30 ska vi iväg.. tror dock inte jag klarar det, kommer isäng nu efter o ha varit chaffis åt diverse grabbar här, grr! Så får åka dit när jag vaknar så får mannen åka i förväg. Och på söndag ska vi iväg - igeeeen.. SEN ska jag fan vila.

Och.. fick en.. hm.. "komplimang" förut.. smidiga grabbar..

"Älskling, du har blivit rundare ovanför vaderna.."
    "Va? Ovanför vaderna?"
    "Ja alltså.. dina kärlekshandtag o runt där.. magen liksom.. du e lite rundare nu"

... ovanför vaderna! Jomantackar!! Demon Jag fick en ros som kompensation hahaha! ;)

Dumt me hjärnspöken, vet såååå väl hur de känns! Du får en kraaam av mig sålänge.. {#emotions_dlg.flower}
  • Odetta
    sofy skrev 2010-10-30 01:16:21 följande:
    Haha, blev de något te?

Förstår hur du menar ;) Jag är precis likadan.. ena dan full fart, andra dan sängläge.. Imorn hade jag tänkt vila men då ska vi ju iväg o hjälpa hans äldsta syster o flytta, pust! Jag ska iofs inte bära eller så men ja, sen efter är de middag. 8.30 ska vi iväg.. tror dock inte jag klarar det, kommer isäng nu efter o ha varit chaffis åt diverse grabbar här, grr! Så får åka dit när jag vaknar så får mannen åka i förväg. Och på söndag ska vi iväg - igeeeen.. SEN ska jag fan vila.

Och.. fick en.. hm.. "komplimang" förut.. smidiga grabbar..

"Älskling, du har blivit rundare ovanför vaderna.."
    "Va? Ovanför vaderna?"
    "Ja alltså.. dina kärlekshandtag o runt där.. magen liksom.. du e lite rundare nu"

... ovanför vaderna! Jomantackar!! Demon Jag fick en ros som kompensation hahaha! ;)

Dumt me hjärnspöken, vet såååå väl hur de känns! Du får en kraaam av mig sålänge.. {#emotions_dlg.flower}
    Gomorron min vän! Och tack för kramen!!!

Jo...hjärnspöken är rätt jobbiga. Och jag är inget bra på att hålla dem för mig själv även när jag vet vet vet hur knasiga dem tankarna är....så jag mailade mannen på jobbet och han blir ju ledsen när jag kommer med sånnt som min hjärna spökar med. Han känner sig ifrågasatt och det är liksom inte meningen...jag ifrågasätter ju inte honom utan min hjärna snurrar till och trackar ner MIG med tankar som typ "varför skulle han _inte_ vara otrogen....jag är väl inte så himla speciell" och "vad ser han i mig _egentligen_?"
    Jag hatar när jag blir sådär! Så i morse när han kom hem så sov lilleman tack och lov fortfarande, så vi hade lite tid att prata och kramas. Nu har han gått och lagt sig och så såg jag att han hade svarat på mitt mail inatt också...och visst känns det mycket bättre nu, men samtidigt har jag istället dåligt samvete för att jag fick honom att känna som han gjorde, det  var ju som sagt inte meningen.

Jaja, ny dag!

Nej, det blev aldrig nått te igår kväll....men ska alldeles strax göra lite te nu istället. Halsen känns lika dålig och det har kommit lite hosta smygandes....men jag vägrar bli sjuk...jag rent av STREJKAR!

Din kväll verkar ha varit rolig däremot! Haha...jag hade nog skrattat halvt ihjäl mig om jag hade fått den ...ehm....komplimangen Sedan hade jag ifrågasatt mannens anatamikunskaper....det finns ju ganska mycket mellan vader och mage Men sött var det allt hörre! Det är nog ganska djupt rotat i din kära karl att man inte ska påpeka om en kvinna ändrar vissa former Du får tala om för honom att det faktiskt finns ett undantag, och det är när hon är gravid då och VILL höra att magen blir rund

*kram på dig Sofy!*
  • Smålands jänta i storstaden

Usch idag är ingen bra dag... Trots jag ligger och tar det lugnt har jag sammandragningar mest hela tiden, inte så onda men när det inte ens går några minuter mellan blir det jobbigt. Så helt plötsligt går det 20 min emellan och så börjar det om igen. Känner inte riktigt att jag vill åka in varje gång heller! Så nu har jag klagat klart, dax att hämta en piggelin och Odd tror inte man kan äta för många piggelin!

• färnik

Jag känner mig så värdelös. Inte ens gravid klarar jag av att vara på ett vettigt sätt liksom. Gråter

Har just fått reda på att inte mindre än 3 i min närhet väntar barn i april. De jobbar och umgås och shoppar och festar (fast utan alkohol då) och står i för fullt, de verkar må jättebra och inte kan man märka på dem att de är gravida inte.

Och en annan vaggar redan fram som en anka med foglossningen, mitt bäcken klarar inte mkt pga det reumatiska utan det är redan ganska illa. Jag är helt sjukskriven sedan 12 veckor tillbaka, och ligger i sängen minst 15, ofta 20 timmar/dygn sedan ännu längre tid och bara mår illa och spyr. Kan inte köra bil pga medecinerna. orkar inte ens ett varv på ica utan att bli svimfärdig och behöva sätta mig ner. Ingenting klarar jag. Gråter Så värdelös... Gråter

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma