Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

Hej flickor.

Idag blev Elias 10 veckor och detta var en SKIT kväll !!
    Vi har nu kommit hem från sjukhuset och jag gjorde fel har gråtit massa och fortfarande skakig i hela jävla kroppen men lärde mig en läxa !
    Bärde Babysittern och Elias gled ut ca 1 meter och landade på ansiktet SHIT jag fick panik ringde ambulandes och dom kom med blåljus och vi åkte till sjukhuset med honom.
    Nu är vi hemma allt gick bra

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-02-16 21:40:45 följande:
    Oj vad läskigt... shit! Men vilken tur att allt gick bra!
    Förstår att du blev livrädd
    Det var hämskt kände mig då jävla dum i huvet så dålig mamma trodde jag skulle förlora honom den stunden när han låg på golvet Gråter
    Men jag lärde mig en STOOOOR läxa att inte bära honom i babysittern
  • 3 barns mamma84
    kajsalisa skrev 2011-02-16 21:45:13 följande:
    Usch va fruktansvärt 2barnsmamma! Nu fick jag mig en läxa också. Jag bär också babysittern med Ted i den. Det ska jag aldrig mer göra. Vilken fruktansvärd ångest!!! Alla gör vi misstag, så klandra inte dig själv för mycket. Han mår ju bra nu!!
    När Ted bara var någon vecka gammal lade pappan honom på en kudde i soffan och han rullade av och ner på golvet. Jag skrek och grät hysteriskt i säkert en timme, medan Ted tystnade efter 10 sekunder. Inget högt fall som tur är, och tjock ryamatta under, men fy så dåligt jag mådde i flera dagar efter detta. Du är den första jag har berättat det för, å jag förstår verkligen hur du känner dig...
    Gråter
    Fy vad hämskt ringde ni inte ambulansen ?
    Jag fick panik jösses sambon var inte änns hemma han åkte til affären men han komma hem innan dom var på plats.
    Och ebba och didos ja dom fick oxå panik.
    Ja man ska inte bära nej nej nej plötsligt händer det
    Ja nu ska jag hålla honom hår först babysittern och sen honom i och binda fast honom typ.

Du jag förstår dig man bara är hel panikslagen och man vet inte just då kan man fan inte tänka häller det går ju så snabbt och järnan fungerar inte häller just då

Ger dig en stor kram
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-02-16 21:55:01 följande:
    Jag är i 8+3 eller 8+2 enligt tabeller. Läkaren bedömde fostrets storlek till 8+2 eller 8+1. Så, ja, någonstans där.

Hehe, visst ser den ut lite som en southpark-figur? Stooort huvud, klumpar till ben och armar...
    Vilken sötnos du har där inne i din mage gummanHjärtaså söt Hjärta
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-02-16 22:00:03 följande:
    Tack snälla söta! Hjärta Ja, vi får hoppas att den stannar kvar därinne.
    Det gör det jag kan lova dig den kommer att växa till en stor FLICKA
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-02-16 22:07:18 följande:
    En flicka? Varför gissar du på just flicka? Hihi...!
    En stark kännsla det är en FLICKA i din mageHjärtaHjärta
    Och kommer att få jätte bra.
    Ser det redan lik sin mammaTungan ute
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2011-02-18 16:26:33 följande:

Har inte läst i tråden...Kom precis från BM

Nöffrorna för vecka 36+2:

SF-mått:36
    hb:138
    glukos:5,6
    blodtryck:105/70

Huvudet neråt, Fixerat....Yippeee!

Fosterljud: 136

Kurvan ligger exakt på översta strecket. Frågade min gamla BM vad hon uppskattar slutvikten till. 3600-3800 ca. Men hur kan det bara stämma jämförde med sonens och kurvorna ser identiska ut. Han vägde ju betydligt mer. Fattar inte varför de håller på och mäter magen på folk om det ändå kan diffa 1kg?

Nu ska jag läsa vad ni skrivit tjejer {#emotions_dlg.flower}

Oj översta ???
    Ja man ska inte lita på bm gissande utan sin tro bara..
    Nu när jag väntade Elias sa Bm att när han kommer ut på BM dagen skulle han väga 4000g men enligt alla läkaren skulle han väga 4,500g och var 2 veckor innan BF 4150g

Så lita på sin kännsla du vet ju bättre hur bebisen blir ..
  • 3 barns mamma84

Läste det ni skrev igår och såg att några av er också råkat över olycker ..
    Kände mig bättre så jag inte var ensam men FYFAN vad hämskt ni oxå haft det
    Hoppas ni inte skyller på er häller.

Pratade det min mamma och hon sa det händer alla det är något som kan hända en.

Men man ska aldrig skylla på sig själv.

Juste pinsamt vet inte om ni tror på andar och änglar men JAG gör det.
    Ni behöver inte tro mig men det är jag som varit med om detta och jag hade en KK som jag hade som var med mig som också såg detta då han pissade nästan på sig själv haha
    Det var 2002 ca och jag och en kille ''killkompis'' skulle åka bil till en stort slott någon stans i haninge vet ej namnet längre men den finns kvar.
    Men iaf så tänkte ja att aj ja jag är tuff nog och gick det var en grusväg till källaren och från bilen han körde och jag tänkte vadå jag öppra denna dörr och han var bakom mig.
    Men dörren var aldrig låst men det gick inte öppa mer än att bara kunna titta med ögat men det var inte mer plats för huvudet likom.
    Och det var något som höl igen.
    Plötsligt känner ajg något IS kallt bakom mig och killen började gå till bilen.
    Jag började känna mig näääh nu går jag och när jag började gå mot bilen (grusväg) hör jag steg bakom mig .. Jag vänder om direk men ser ingen jag fortsätter gå och hör fotsteg men nej ingen där så jag får kalla ryssningar när jag står still och kroppen bara stannar till PLÖTSLIGT fortsätter någon gå och jag tänker nej nu springer ajg och fortsätter att springa och hör samma sak igen men nu springer den efter mig vi pissar på oss nästa av räddla och panik och dörren till bilden vägrar att öppna men sen öpnade bildörren och vi hoppar in han sätter på lampan då kl var ca 1 på natten och bilen vägrade fungera.
    Efter några försök fungerar bilen och vi åker iväg i full fart.

Det var en händelse

Nästa var då jag bodde hos pappa när jag var ca 7-8 år och pappa och hans fru låg och sov plötsligt hör jag min leksat börjar att spela men då måste man dra och trycka på den för att den skulle börja spela men jag låg och sov.
    Plötsligt spelade den och jag gömmer mig under tecket och blir iskall i hela kroppen.
    Efter en bar stund reser jag mig snabbt upp tar min leksak som hänger i väggen i en krock och lägger den i en låda jag hade och somnade om.
    Pappa berättade att i samma rum och säng dog en gammal gubbe som bodde i huset innan vi flyttade in.
    Då var det inte kostigt att glass ramlade ner från hyllan och gick sönder varje gång jag gick förbi.

Den tredje gången 2004 samma dag jag blev gravid med ebba så på kvällen ringer mamma och berättade att min ''plastpappa'' han var det inte på riktigt men han var min pappa han var där för mig.
    Och plötsligt dog han och man kunde inte rädda honom han hade canser fick man reda på.
    Men iaf på natten när jag kom hem mamma hade åkt iväg för att dricka så har mammafortfarande en hall spegel via sovrum toa så när man var inne i toan och dörren var öppen kunde man se spegel inte sig själv men man kunde se om någon annan var dör eller stod där.
    Plötsligt sänger någon mig (titta mot spegeln) och det gjorde jag och PLÖTSLIGT ser jag honom mammas man som dog samma dag och jag bara tittade länge på spegel och där stod han och när jag tittade bort och skulle titta igen var han borta igen.
    Men när jag berättade för mamma så trodde hon mig för hon sa att han ville säga farväl och bara se att jag hade det bra.
    På natten när ajg gick och la mig och jag skulle från toan till halen till sovrummet fick jag en kall vind över mig och blev livrädd och la mig i sängen och plötsligt hör jag skåp öppna och stänga sig när jag kände mig modig och trodde mamma kom hem sprang jag in satte på lampan men mamma var inte hemma men där hade han gått och kollat sina skåp han hade massa saker klocka och plåmbok och allt.

Så jag har en ängel där som skyddar mig och barnen sa mamma idag när jag berättade det pinsamma saken jag tar upp nu för er innan olyckan hände med elias.
    Innan jag lyfte babysittern och gick möt köket så sänger något till mig
    (du kommer att tappa du kommer att tappa)
    Tänkte inte mer på det utan kom genom dörröppningen och plötsligt tappar jag honom.
    I natt nu i natt så tänkte jag på detta och jag var så jävla säker på att det var han som ville skydda mig och min elias men jag lyssnade aldrig.
    Nu har jag lärt mig en läxa JAG SKA LYSSNA !!

• 3 barns mamma84

Sorry har aldrig skrivit så mkt haha

• 3 barns mamma84
    acure skrev 2011-02-18 16:59:43 följande:
    2 barnsmamma, huuu vilka läskiga historier, borde inte ha läst det nu när jag är ensam hemma. Men det verkar ju iaf vara snälla andar omkring dig. Häftigt vad mycket vi inte vet om saker här i världen...
    Du ska inte vara rädd gumman om det skulle hända dig ska du bara veta att folk som dött men varit goda är goda och vill hjälpa dig och din familje.
    Och man sak alltid lyssna om man hör ord i sin huvud.
    Men sen finns det onda andar en av dem jag blev jagad av min kompis sa som oxå varit med om detta om andar att hon berättade att han/hon var ont men att jag skulle stanna till men det jag kände var oro och räddsla och en varning jag sulle lämna stället fort.
    Men det detta med Elias som hände 2 dagar sen var en varning med men en god varning jag skulle ha lyssnat.
    Han ville bara säga att något skulle hända.

Pappa har sagt till mig att hans mamma var en häxa men en god häxa som kunde spå och se i framtiden och massa mer men när vi föddes gav hon aura till min lossas bror från pappas sida och han hade aura och kunde se folk hur deras signaler i kroppen var om dom var onda eller snälla människor något konstigt. men han gjorde ett pisstag vet inte vad och plötsligt försvan det.
    När jag var mindre berättade pappa att hans mamma ville träffa mig men jag frågade pappa men hon var ju död men pappa sa ja hon är död men hon vill se dig men att jag inte skulle bli rädd om hon skulle hälsa på.
    Men nu har pappa berättat att jag har något som gör att jag kan höra se och vara med om andra liv som dött och det är det jag är med om nu.. läskigt faktist men något jag är glad över.

Pappa kan oxå men mamma fick aldrig då hon inte trodde.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma