Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-02-18 22:40:41 följande:
    Har du haft rätt på gissningar tidigare?
    För mig med haha innan Elias föddes skulle ut sa jag till bm att elias skulle väga 4190g men han var 4150g haha
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-18 23:18:33 följande:
    Ett namn på L eller W och en pojke, oj då. Jag tror på en flicka med ett namn som börjar på S eller E, men vi får se.

3300 g ja det vore lagom att klämma ut en så liten men varför igångsatt i v.38? Ta tid, hur lång tid då? 2 stygn låter ju iaf lovande och det hoppas jag också att det max blir.
    Barnmorskan kommer att kolla på din kurva och tycka att den ser större ut hon kommer att säga att hon trora att bebisen blir större så igångsättning kommer det bli då.
    Du kommer att ta för mycket lustgas och kommer att må illa.
    han kommer att åka upp lite så därför kommer det att ta dit.
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2011-02-19 10:40:38 följande:
    VAD DU ÄR GULLIG{#emotions_dlg.flower} 2barn....jag blir alldeles tårögd av dina uppmuntrande ord. Du har hjärtat på det rätta stället tjejen. Håll fast vid det och ändra inte på det. Märks att du är duktig på att lyssna på andramänniskor och förstå dem. Det är liksom inget problem för dig. Du har lätt för att "se" andra. Det är säkert jobbigt för dig ibland också att du tar in allt du ser och hör...men du använder ju dig av din begåvning genom att hjälpa andra.

Det tycker jag är så himla strongt. Du är en rikigt go tjejHjärta Är det inte så att du jobbar med människor annars också? Typ något vårdande yrke. Många säger ju att det kan vara slitsamt att stötta ch hjälpa andra hela tiden, men jag tror du är SUVERÄN på det. *LÖRDAGS KRAM TILL DIG*
    Tårarana rinner ner när jag läser detta.
    Gumman jag jobbar som usk på ett Äldreboende här i Dk och det gjorde jag i Sv med.
    Det är något jag brinner av och något jag känner i hjärtat.
    Jag vill hjälpa andra och folk i min omgivning kommer i första hand + mina barn och min mamma och pappa.
    Vill finnas där och lyssna och hålla hand.
    Och skrattar och är mer avslappnad och skojar med alla äldre så dom har roligt.
    Många ggr när jag ska göra något bara hänga upp deras tvätt stannar jag till och bara börjar att umgås som lite av privat person och bara pratar och lyssnar.
    Det glädjer som av det känner jag på.
    När jag var gravid och jobbade där när jag väntade Elias så var det många som ville hålla handen på magen.
    HAHA kommer igåg en gammla man som än idag lever så säger han alltid
    '' Är det en stor mage du har eller för många potatisar?''
    HAHA jag bara men M det är en bebis inne i magen men också massa potatisar och brunsås såklart
    Och han bara skarttade så löständerna höl på att rammla ut
    så när Elias föddes åka jag dit och hälsade på och han fick träffa honom och han bara
    ''Det var en stor potais du hade där'' och började klämma på kinden på honom

Jag ÄLSKAR att jobba som usk det är det jag är född till att hjälpa och lyssna på andra och inte bara tänka på mig själv.
    Har varit med om så mycket i mitt liv så jag vet nästan vad ni alla gått igen i livet och då har det bara nästan handlat om mig.
    Men gud vad man blir stark i hjärtat.
    Hjärta
  • 3 barns mamma84
    MCT79
    Alkisen tror jag ville bara hindra dig att gå upp till vinden.
    Tror han varit med om något han inte ville att du skulle uppleva där uppe.
    Du ska bara tacka honom nästa gång för han ville inget illa.
    Tror han lämnade dig när du sa till men han ville absolut inget illa.

Det din farfar gör är en ängel en som kommer att varna dig för otäcka saker i dit liv och ge dig ljuset dit du ska gå.
    Det ska man vara glad över.
    Tror nog din farfar visste men alkisen var en äldre man han var inte lika gammal som din farfar men han visste nog men han var.
    Och det var inget illa.

Och gumman musiken du hörde var något han ville vissa dig att du skulle vara stark utan honom också.
    HjärtaHjärtaHjärta
  • 3 barns mamma84
    Marlyn
    STORT GRATTIS TILLPlus NU SKA DU NJUTA AVGravid
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-19 11:13:45 följande:
    ok får se hur det blir, men sådant om igångsättning bestämmer väl inte BM utan läkare väl?
    Lustgasen skall jag hålla mig långt ifrån, avskyr att må illa Åka upp?

Tänk om det blir såhär som du skriver då kommer jag verkligen bli helt paff hur rätt du hade.
    Bm är en del som bestämmer hur det kommer att gå för dig och barnet.
    Sen kommer överläkaren att bedöma saken.
  • 3 barns mamma84

Juste i natt var jag hel dööööd jag hade en sambo som lät som en moped inne i sovrummet och en elias som ville äta äta äta och bökade i sin vagga.
    Han sover alltid på sidan eller på rygg har aldrig haft honom på magen men nu var det ett tecken han ville sova på magen och jag fick en god kännsla det skulle gå bra.
    Ingen varning alls tack och lov.
    Så kl 06.00 la jag honom på magen det tog 1 sek och han började att snarka och kl 09.30 vaknade han upp och ville ha mat igen.
    Efter ca 10min la jag honom på magen igen och han sover fortfarande

• 3 barns mamma84
    Marlyn skrev 2011-02-19 11:24:46 följande:
    Klart jag inte kunde hålla mig =)

Jag blöder fortfarande massor och nu har det kommit några kuagulerade blodklumpar.

Det kändes ju iaf skönt att få ett så klart + på stickan, jag köpte ett 2-pack så jag har ett kvar =)

Nu längtar jag oroligt till tisdag för då får jag ju det (förhoppningsvis) svart på vitt.

Man blir ju helt knäpp av väntan, men 3 dagar ska jag nog stå ut.
    Du ska bara ringa bm på måndag och du kommer få göra vul
    Solig
  • 3 barns mamma84
    Marlyn skrev 2011-02-19 11:31:38 följande:
    Jag ska på VUL på tisdag 10.10 Nalle
    Haha fan vad härligt
    Jo jag undrade en sak har du Tvilligar i släkten eller omgivningen som sambon din har eller din mamma eller pappa eller någon av deras omgivning?
    Vet inte men det känns som en har tappat greppet :-/ känns som du haft två i magen bara men jag kanske har fel.
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-02-19 11:37:44 följande:
    Marlyn, vilket snyggt plus! Du är ju gravid ju, ingen tvekan om den saken!

MCT, shit, vad häftigt, du har verkligen en skyddsängel du. Häftigt att liksom VETA vem den där skyddsängeln var också. Jag har ju bara ett litet snällt spöke här hemma som sambon har sett ett par gånger, men henne gillar jag liksom.

Min sambo känner en kille som kan "se" spöken.
    Den här killen bodde länge på ett hotell här i stan när han jobbade här (han är från ett annat land) och tyckte det var fruktansvärt skrämmande på det hotellet... Han mådde så dåligt och kände närvaro av flera personer i rummet, fast han var ensam. han kände sig rent hotad i sitt hotellrum, som om han inkräktade på någons revir... 
    Till slut fick han reda på att hotellet för länge sedan varit ett ålderdomshem, där många äldre människor avlidit.
    Då började han med en grej som han lärt sig: varje gång han skulle gå in i sitt hotellrum så knackade han på dörren innan han låste upp och gick in. Då plötsligt, blev det helt annorlunda.
    Han förklarade det så, att spökena var de som egentligen bodde där, han var ju bara gäst. Så genom att knacka så visade han dem respekt och de lämnade honom ifred.
    Sjukt va!
    Fan vad coolt !!
    Ja man ska visa respekt för dom gamla och döda !
    Hjärta
    Hur blev det för honom sen han slutade att må illa sen va ?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma