Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-02-18 16:43:01 följande:
    LYCKA, TOTAL LYCKA, tog nyss ett CB digital. Jag hade räknat med gravid 2-3, men det står gravid 3+ så nu är jag konfunderad om jag är längre gången än vad jag tror. Det betyder att jag blev befruktad för minst 3 veckor sedan, alltså den 28 januari eller tidigare och jag har inte haft sex under hela januari förutom den 30 januari och har haft helt normal mens under hela hösten. Eller vad betyder egentligen 3+?
    Då är du väl i vecka 3 eller vecka 4
    STORT GRATTIS Hjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    acure skrev 2011-02-18 17:59:17 följande:
    Oj vad alla har sett spöken och grejer. Jag är glad att jag inte har någon sådan förmåga för jag skulle nog bli alldeles för rädd om jag upplevde något... uuuu nu vill jag att min sambo kommer hem, men han jobbar ända till 20! Får gömma mig under filten med katten sålänge!
    Oj förlåt gumman var inte menningen .. jag fått typ en kik av att se och höra men blir oxå livrädd då dom söker upp en.
    Jag ville bara få ut detta då jag legat och tänkt på detta då jag blev varnad med elias.
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-02-18 17:30:25 följande:
    Härligt att det går framåt Telgebo!

Apropå övernaturliga saker... jag har själv aldrig sett något.
    Men många i min omgivning vittnar om saker de sett.

Det senaste var faktiskt förra veckan! Min sambo frågade mig om jag skulle tycka det vore hemskt att vistas någonstans där det finns spöken.. Nej, svarade jag. För jag har aldrig sett något själv, så jag antar att de är snälla mot mig och lämnar mig ifred, om de nu finns omkring mig.
    Då sade han att samma morgon, innan jag vaknade, hade han sett en kvinna i hörnet av vårt sovrum, bredvid vår säng. Hon stod framför hans svarta skjortor, så hon syntes eftersom hon var så ljus. Han hade sett exakt samma gamla kvinna där, på samma ställe, minst en gång tidigare. Men hon verkade snäll, hon hade tittat leende mot honom.

Jag tyckte det lät som ett rätt trevligt spöke så det skrämmer mig inte alls.
    Shit jag skulle pissa på mig om jag skulle ha set .
    Men vem är hon vet ni det ?
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-18 19:08:24 följande:
    Har för mig att jag drömde strax innan jag testade positivt att jag även gjorde det i drömmen.

Efter mitt MA så drömde jag om folk som ville mig illa genom att knivhugga mig i magen och annat otäckt, att de böt sig in hos mig för att skada mig. Det var en fruktansvärd jobbig tid, usch vad jag mådde dåligt och skit då.
    Nämen fy jag äkligt !! Förvånadmen hade du någon som ville dig illa eller avundsjuk ?
    Visst ett ma kommer för sig själv men iaf det kan vara något.

När jag fick ma berättade jag inte för mamma ditrek utan mamma ringde mig och frågade hur allt var och jag sa att jag hade fått ma och var inne på sjukhuset osv och mamma berättade FAN det var just det jag drömde om i natt att något skulle gå illa denna gången.

Sandrömmar är härliga för det flesta ggr som drömma om + och så
  • 3 barns mamma84
    mallanis skrev 2011-02-18 18:55:40 följande:
    Telgebo- gött med testet!!!

Marlyn- Håller tummarna stenhårt för dig, och hoppas att allt ser toppen ut på tisdag!

2barnsmamma- Oj va du har varit med om. Jag är naturvetare men har vänner som tror stenhårt på liknande upplevelser som du beskriver och har berättat ordentliga historier. Jag har också varit med om en del som varit svårt att förklara ur ett naturvetarperspektiv ;) vi vet nog inte allt och livet är inte svart eller vitt ;)  Ibland får man ju känslor och ingivelser som är bäst att följa!

Ett hus vi tittade på så gick jag ut i ladugården och fick rysningar i hela kroppen,(är inte särkilt rädd eller orolig av mig annars)  Mannen märkte på mig att det var något och frågade vad det var. Jag svarade bara att hit skulle jag aldrig våga gå ensam när du är borta på jobb. Köpte inte den gårdenkan jag säga utan i vårt hus finns bara positiv energi hit kan jag bjuda mina "intuitiva" vänner och de kommer att känna sig så hemma....

Jag har själv drömt en del "sanndrömmar" iaf förr och min mamma har berättat att min mormor var likadan... Tror nog att min mormor fortfarande spelar en roll i mitt liv fast det är många år sedan hon dog =) mina fina mormor!
    Fy fan vad läbbigt får ryssningar om detta jag läser ju brrr kallt det blev..
    Någon som ville ha sin ladgård för sig själv tydligen.

Var det bra eller dåliga sanndrömmar ?
    Min kompis var en som drömde sanndrömmar hela tiden men vissa av dem var otäcka.
    Min sambon killkompis hans mamma dog av canser och ingen fick berätta för någon annan inte änns jag fick berätta för hans ex som var min tjejkompis.
    Det var ass jobbigt men jag var tvungen.
    Men en gång ringer hon till mig och hon visste ingenting och säger till mig
    ''carina jag drömde om en riktig äklig döm i natt''
    -vadå vad var det då? svarade jag
    ''Jag drömde om att P mamma var död och att hon hälsade på min innan hon dog och sa något''
    - jag men vad var det hon sa då?
    ''Jag vet inte sa hon hon sa bara att jag skulle ha koll på P sen försvan hon bort''
    Och då berättade jag för henne att allt var sant hon hade dött den natten då hon drömde om detta.
    Och hon mådde JÄTTE dåligt.
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2011-02-18 18:30:59 följande:
    Marlyn: Mitt MF kom så tidigt så det blev aldrig någon klump, utan mer pytteblodklumpar ungefär som vid en vanlig mens. MA:t hade jag ju i v. 15 så det blir ju för sent.

Hoppas att din lille stannar kvar. *KRAMAR TILL DIG*Hjärta

2barnsmamma: Det låter ju som du har någon förmåga av något slag. Typ synsk eller vad ska man säga? Den gåvan får du ta vara på . Då kanske jag kan fråga dig om hur stor Sofia blir?

Jag har också varit med m en äcklig sak. Inte med spöken och sånt utan med änglavakt. När sonen var liten och kröp var vi på lekplatsen. Jag stod och pratade med en mamma. Sonen hade krypit jätte fort utan jag sett det. I ögonvrån såg jag (glömmer aldrig den bilden, den sitter etsad på hjärnan). Hur han snabbt närmar sig en flicka på en stor däckgunga. Flickans gunga var som allra högst upp i vädret och sonen var precis under. Däcket träffade min son med full kraft rakt i huvudet så han flög bakåt.

Jag fick panik..skrek och rusade fram. Åkte med honom direkt till VC. Läkaren var stenlugn. Han sa att han hade 4 pojkar och alla hade skadat sig under årens lopp. Ett barns hjärna tål mycket mer tryck än en vuxens och det var ingen fara. Men jag var i chock en vecka efter. Mår fortfarande illa av tanken. Ja man känner u sig som den sämsta mamman på jorden.

*KRAM*Hjärta
    FörvånadGud gumman du SKA aldrig klandra dig du vet att barn är snabba som 17 och springer och går ass snabbt.
    Ängla vakt JA gud ja han klardae sig.
    Det finns nog en del som gör sig riktigt illa.
    Du har en Ängel du kanske inte vet om som skyddar dig och din familje och du ska aldrig känna att du är en dålig mamma UTAN du är en jätte bra och en mamma som dina barn kommer känna sig otroligt trygga med.

Kan inte så så gumman men kan bara se vissa andrar som vill visa sig och andras som vill skrämma skitet av mig.
    Sen finns det goda andar som finns hos mig och min familje.
    Men om jag kan gissa mig fram så säger jag att hon blir iaf över 4000g men under 4200g du kommer få en snabb förlossning och du kommer åka in när vattnet gått inne i köket och du kommer att vara öppen 4 cm när du är inne på bb
  • 3 barns mamma84
    Marlyn:
    Fick ett MA i vecka 8+ och en klump var ca ögonsyn 5cm lång och 3cm tjock ca ögon mått och moderkakan kom ut
    Smärtsam och jobbigt och ont.
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-18 22:07:28 följande:
    2 barns mamma: Kan du se vad jag kommer få? Pojke eller flicka vikt, hur förlossningen kommer gå och om jag jag kommer gå en hel graviditet?
    Han kommer att heta något på L eller W vikten är jag inte så 100 på men kan säga att han kommer att vara
     3,300g men han kommer att vilka komma ut v 38 så ingen övertid alls.
    Förlossningen kommer inte gå som planlagt det kommer att ta tid och du kommer att sy 2 styggn men du kommer att ha det bra efteråt och det kommer han också att ha.
    Du kommer att bli igångsatt därför kommer han att komma ut i vecka 38
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-02-18 22:33:24 följande:
    Hihi 2-barnsmamma, är du lite synsk månntro?
    Vet inte
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-02-18 22:40:41 följande:
    Har du haft rätt på gissningar tidigare?
    jepp
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma