Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Safireee skrev 2011-04-07 12:01:48 följande:
    Jag tror ju stenhårt på att det är en pojke i magen och har massor med namnförslag. Min man ratar alla utom Erik eller möjligen Philip, så vi får se om det blir det. Om det skulle vara en flicka så har jag bestämt mig för Stella (min man är mer tveksam).

2,5 h till KUB-ultraljudet nu. Nervöst!  

Åh, Stella var jättefint! Tack för "tipset" :)

Ska tänka på dig under ditt KUB! Uppdatera oss sen! Kram

• Pancakes
    MCT79 skrev 2011-04-07 12:09:03 följande:
    Ohh Stella gillade jag... :)
    När jag träffade min sambo.. eller ja inte direkt men kanske nått år in i förhållandet så visade han mig en suuuuupersliten lapp han hade i plånboken... men namn som han gillade.. om han skulle få barn nångång... hur gulligt är inte det?
    Tyvärr åkte plånboken i tvätten en gång så den finns inte kvar... men vi lyckades minnas de flesta..=)
    Åh, vad gulligt! Hur vanligt är det att killar gör så liksom :)
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-04-07 13:31:58 följande:
    Hmm det är inte jättelätt att måla tånaglarna med stor mage kan jag meddela
    Hehe, har du också märkt det?Det är riktigt jobbigt och man ser inte vad man gör. Jag vill ha fina fötter till förlossningen (ytligt, jag vet) så jag tänkte boka pedikyr på salong om ett par veckor.

Nåt annat som är svårt är att raka eventuella kroppsdelar från midjan och nedåt..
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-04-07 13:44:38 följande:
    Pancakes skrev 2011-04-07 13:32:25 följande:
    Åh, vad gulligt! Hur vanligt är det att killar gör så liksom :)
    Näe det är det nog inte... han vill verkligen verkligen verkligen ha barn.... så det gör extra ont i hjärtat på mig när "jag" inte kan ge honom det...
    Så ser han det nog inte, vännen! Han vill ju ha barn med dig för att det är dig han älskar. Ta inte på dig detta som att det är "ditt" fel. Förstår att det gör ont i hjärtat men ni kommer att få barn, så är det bara. Jag läste en intervju med en läkare som jobbat med fertilitetsfrågor i 30 år eller nåt sånt och han sa att han aldrig varit med om i sin yrkeskarriär att det INTE slutar med barn till slut för de som faktiskt blir gravida men får upprepade missfall. Det la jag på minnet och tänkte på när jag tyckte det kändes tungt.
  • Pancakes

Grattis Safiree, vilken söt liten bebis!

Sötfilur, ring förlossningen om du är orolig! Det är ju jättesvårt som förstföderska att känna igen signaler och veta vad som är vad.

• Pancakes
    MelikaH skrev 2011-04-08 12:36:50 följande:
    Gud så mycket ni skriver här, hänger knappt med. Känner mig stressad var gång jag ska läsa igenom tråden, hehe Glad

Men tjejer har ni någon aning om det är okej att äta punchrullar (dammsugare) som gravid?
    Jag känner att jag måste äta sådana nu, så goda :) 
    Ja, men visst kan du göra det. Har väldigt svårt att tänka mig att man skulle kunna bli full av massa dammsugare :) Det är säkert bara "punchessens" eller nåt sånt i. Svulla på!
  • Pancakes
    MelikaH skrev 2011-04-08 13:13:32 följande:
    Har en fråga till... när började ni som tidigast känna av bebben i magen? Någon märklig känsla under naveln?
    Oj, för mig var det senare. I vecka 18 strax innan VUL tror jag det var. Innan kunde jag nog inte avgöra om det var magkurr eller bubbel eller vad det var. Det var precis runt jul så man hade ju ätit en del också :)
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-04-08 16:12:57 följande:
    Inne på förlossningen nu, ligger me ctg o väntar på läkare.. Blöder som fan.. Kanske e på g säger dom men vi får se :) lillgrabben mår bra iaf!
    Men oj! Håller tummarna för att det är på g!  Jobbigt att du måste blöda en massa med skönt att lillgrabben mår bra! Kram på dig!
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-04-08 16:18:26 följande:
    Kan inte citera skriver från mobilen men de rann längs benen.. Blä! Hör av mig när ja vet mer :)
    Nej men fy vad obehagligt! Skönt att du är inne och blir omhändertagen nu i alla fall!
  • Pancakes

Åh, Sofy stort lycka till! Tänker på dig! Kom ihåg Odds ord om hur häftigt det är att föda barn :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma