Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-04-14 13:40:06 följande:
    Ja, haha, vart tar de vägen? Är det inte så att de delar på sig när magen växer?
    Jag är mäkta impad av ditt tränande i vecka 34!
    Förresten, jag ska börja på gravidyoga nu! Det ska bli skoj!
    Tack, vad du är gullig! Önskar bara att viktökningen hade varit mindre när man tränar så mycket men det spelar liksom ingen roll. Kilona smyger sig på ändå. Nu vill jag stanna där jag är (+12 kg) men tyvärr så ska ju bebisen växa lite till och det måste den ju få lilla kraken :)

Åh, vad skönt med gravidyoga. Det skulle jag också vilja göra men det har inte riktigt blivit av. Jag har kort på både SATS och F&S så det håller mig sysselsatt liksom.
  • Pancakes

Jag var på föreläsning på Danderyds sjukhus igår kväll. Nån mer som var där?

• Pancakes
    LittleJunia skrev 2011-04-15 12:30:53 följande:
    Hemma igen efter överburenhetskontrollen!
    Ingen igångsättning idag... känns helt OK iaf.. har ju en hel del värkar nu faktiskt.. Dom kommer dock inte vidare regelbundet och varar inte länge, men dom gör ONT... så jag hoppas och kan tro nu att det kanske kan komma igång av sig själv här framåt..
    Allt såg iaf finfint ut! Fin CTG kurva, fina hjärtljud, såg fint ut på ultraljudet, flödet i navelsträngen av perfekt. Fostervattnet fanns det inte så mkt av, men fortfarande inom normal (ska ligga mellan 5-25) Mitt låg på 5 .. Bebisen uppskattades till ca 3,9 kg (just nu) 
    Läkaren gjorde även en hinnsvepning, så nu hoppas vi på det bästa.
    Fått en ny tid till på söndag. (hoppas jag slipper använda mig av den tiden)  Det är då bokat ännu en kontroll, dock med en EVENTUELL igångsättning... (isåfall pga fostervattnet) Annars är det igångsättning 42+2 som gäller.. vilket innebär måndag och min födelsedag... 
    Skönt att allt såg bra ut och att du har en sån bra inställning! Hoppas det kommer igång av sig själv nu! Det låter ju så faktiskt.

Hur många dagar över BF är du?
  • Pancakes

Måste fråga er tjejer... Min bebis låg ju åt fel håll sist sa barnmorskan, alltså med huvudet upp och fötterna ner. Idag sprattlar den som sjutton och det spänner och trycker både upp och ner och på sidorna hur som helst och magen byter form stup i kvarten. Ser ut som det pågår ett mindre världskrig där inne.. Kan det vara att den håller på och vänder sig? Hoppas hoppas...

• Pancakes
    sugarrush skrev 2011-04-15 15:02:09 följande:

Jo, ett annat tips, har du en moped hemma? Eller har någon du känner en mc? Åk ett långsamt varv runt kvarteret (kör själv eller sitt bakpå) så kan det dra igång. Har hört att vibrationerna kan göra susen....

Haha, vilka härliga tips! Ska prova det sen, maken har ju mc.

Grensla torktumlaren kanske också kan göra susen? Glad
  • Pancakes

Hej tjejer! Har inte varit inne på jättelänge, har haft så fullt upp med flytten och inte varit på jobbet.
    Hoppas ni mår bra!

Är Sötfilur på g??

Sugarrush, grattis till förlovningen! Så underbart!

• Pancakes
    sugarrush skrev 2011-04-26 13:34:29 följande:
    Tack!
    Vart har du flyttat? Till större?
    Ja, har flyttat till hus och det är mycket som ska bli klart innan bebisen kommer, så man känner sig lite stressad. Just nu målas det för fullt. Dock inte av mig :) Orkar inte med så mycket längre, allt känns plötsligt mycket tyngre.
  • Pancakes

Leaeva, grattis!!! Vad roligt! Bra att du fått tid för VUL och att du inte tog för tidigt så att det blir svårt att se nåt.
    Ska hålla alla tummar!

• Pancakes

Jaha, bebisen ligger fortfarande åt fel håll. Måste göra vändingsförsök. Usch och fy! Vill inte!

Sötfilur, finns du här?  Hur gick det för dig? Gjorde du ett andra försök efter att det misslyckades första gången?

• Pancakes
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-27 09:40:43 följande:
    Hon har inte varit inne sen hon skrev att de verka va på G för någon dag sen!

Men om jag minns rätt lyckades dom för hennes bebbe låg rätt nu! :)

Hoppas dom lyckas vända dig på första försöket! när ska dom vända?
    Jag har inte fått tid än, de skulle ringa under dagen. Men ganska snart. Inte vill man väl föda i sätesbjudning som förstagångsföderska eller? Då blir det väl kejsarsnitt om det inte lyckas?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma