Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-02-20 22:31:29 följande:
    nu har jag upptäckt att jag visst har hemmorojder. Skulle torka mig och det kändes så skumt bak och visst är det det...REDAN i v.5??!!! Det är är inte sant. Trodde det hörde till graviditetens senare del, men jag har ju haft katatrog mage sedan några dagar före plusset och haft som diarré så kanske inte så konstigt.

Gillar inte detta alls och hoppas att det ger med sig av sig själv.
    Hemorojder kan man få fast man inte är gravid.
    Och det var det jag skrev kanske därför du blödde
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-02-21 07:24:50 följande:
    Gomorron tjejer!

Har försökt läsa ikapp men de är så jäkla mycke.. puh!

Va inne på förlossningen igår igen pga jordens värsta huvudvärk ever, flimmer för ögonen o illamående. Ingen HF iallafall, gött de! Kan varit migränanfall men ja.. jag vet inte.. den hänger kvar fortfarande så knaprar citodon nu!

Idag blir de spec mvc kl 9 för fortsatt förlossningsplanering, spännande att se vad han säger nu! OM jag blir igångsatt när vi pratat om det är de ju bara 5 veckor kvar!! Herregud. Jaja, vi får se vad som sägs!
    Hoppas du blir bättre låter ju allvarligt men är du yr i huvet ?
    Drick vännen min drick du måste ha vatten och en bebis som måste ha mat.
    Åh gud så spännade en bebis i tråden snart woohooo
  • 3 barns mamma84
    acure skrev 2011-02-21 08:57:19 följande:
    Tjejer, förlåt för detaljer nu men jag är lite nojig och måste fråga någon. Jag är ju inne i en ond cirkel med svampinfektioner och har nu använt canestens vagiatorier i två kvällar i rad, ska ta sista ikväll men grejen är att det gör så VANSINNIGT ont att föra in tabletten. Hela underlivet och sidan är så svullet så jag blir rädd. Vad jag kunde googla mig till är det kroppen som förbereder sig inför förlossningen genom att slemhinnorna svullnar, men jag tänker bara hur f-n det ska kunna komma ut en bebis där när det är så svullet att jag knappt kan föra in en vagiator? Jag som tänkte testa på den berömda färdknäppen men det törs jag inte nu med denna smärta. Är det någon som känner igen sig? Jag fungerade på om det kan vara så att canestens tabletter är så hårda och sträva och helt enkelt för torra för att de ska vara lätta att föra in, pevaryls tabletter är ju mer glatta och mjuka men dessa gillar inte min kropp. Borde väl ringa min Bm men ni brukar ha bättre svar! :)
    Gumman jag tycker du ska kontakta gyn + bm och kolla upp dig nu din underliv vissar ett tecken på att du ska kolla upp nu och inte vänta.
    Slemmhinnorna hmm vet inte men kanske livmodertappen ? den kan bli öm när man närmar sig
  • 3 barns mamma84
    Marlyn skrev 2011-02-21 09:50:52 följande:
    Där jag bor är det BM som gör det, iaf förra gången jag var gravid. Så det är nog olika. Vi har ju inget VUL eller läkare här heller.
    Jag måste åka iväg för att få mitt VUL.
    Jag hoppas att jag har roliga saker att berätta om imorgon...
    Gud så spännnade jag väntar redan
  • 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-02-21 10:00:24 följande:
    Sofy, stackars dig!!

Jag har kommit på att jag nog ska sy om gamla vita lakan till lakan att ha i spjälsängen och kanske i vagnen, det spar ju lite pengar + att det kanske är gosig med "slitna" lakan som är mjuka, vad tror ni?

Jag börjar bli rädd för en sak, det är att gå över tiden. Tycker man läser så mycket hemskt om mammor som dör, barn som blir skadade eller dör osv bara för att de troligen gått över tiden.
    Kan man vägra gå över tiden och be om igångsättning eller är det bästa för kroppen ändå att låta barnet komma när det vill?

Jag vägrar bli hemskickad från BB om bebis har dåliga värden osv. Min väns bebis föddes med en skada bara för att BB skickade hem henne och sedan fick bebis dåliga hjärtljud och syrebrist....

Visst måste man kunna stå på sig? :)
    TÄNK ALDRIG PÅ DETTA utan njut och tänk på att ALLT kommer att gå braHjärta
  • 3 barns mamma84

Är det någon eller finns det någon som gjort utbildning eller är barnmorska ?
    Tänkte på att jag vill ta en utbildning och vill veta lite ..

• 3 barns mamma84
    Marlyn skrev 2011-02-21 10:27:21 följande:
    Eftersom ni visat hur duktiga ni är så måste jag ju också =)

Detta påslakanet gjorde jag från ett gammalt lakan och målade med tvättbara färger när jag väntade dottern.

Snyggt !!
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-02-21 11:18:08 följande:
    Ibland, kommer yrselattacker som är skitläskiga, men de går över ganska fort. Såg att dom skrivit i journalen att mina reflexer va dåliga, ingen reaktion när dom testade knä + arm, hm! Men jaja.

Jag dricker vatten heeela tiden ;)
    Då måste du kolla upp gumman.
    Har du haft så innan ?
    Ja yrssel jag vart ju sjukskriven på grund av det under graviditeten läskigt att bara rammla till och slå bakhuvudet på golvet och så.
    Så dricka massa och äta massa och kanske måste man ta en sockerdriv ibland.
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-02-21 11:27:00 följande:
    Va inne på förlossningen igår ju.. alla mina värden va perfekta o lillgrabben mådde perfekt. Så blev hemskickad igen, men vi får se.. om de inte blir bättre inom nåra dar åker ja till vanliga akuten istället så får dom röntga skallen!
    Ja jag läste det så sjukt att man inte kan ta en på allvar !!
    Har du googlat ??
    Har läst något om detta inna vet fan vad det var men ngot var inte bra alls så KOLLA upp på en vanligt akut då för du måste veta vad fan det är
    Skönt att hjärtat i magen har det bra.
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-02-21 13:12:44 följande:
    No problems! ;) Har kallat henne idiot ett par gånger innan i den här tråden.. haha! Hon jobbar tydligen på Ultraljudsbarnmorskorna som gyn ibland också har ja förstått.. o på specen då, men jag är GLAD att jag inte träffat henne där, då hade jag bytt rakt av! Hon har ingen förståelse för hur man mår utan är bara.. nonchalant! Hon satt mest o snacka om hur kallt de va o hur hon frös första gången vi sågs.. som om de intresserade mig?

Går du på MVC i älvsjö? Hon har ju både Huddinge + Älvsjö så därför träffar jag henne också om de behövs, vilket de tack o lov inte gör mer!

Jaaa, vilken vecka är du nu? Håller tummen för han kikar ut snart!!
    ååååh vem heter hon ni har i Älvsjö ?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma