Liten kort förlossningsberättelse då, ska skriva lite mer sen..
Vi kom in på förlossningen kl 14 i måndags, eftersom han låg som han gjorde o dom fick putta honom rätt igen så började vi me cytotec för att få igång sd/värkar o få ner honom mer i bäckenet, 2 såna doser fick jag o låg sen enligt förlossningsjournalen med värkar från 16.50, etablerade kl 00.30. Låg me tens hela natten o hade värkar varje minut, fick tillslut bricanyl för att glesa ut dom då ja blev helt slutkörd. Hinnorna togs 7.15 på morgonen igår o jag fick då lustgas, hade ingen effekt alls på värkarna men va skönt o andas i iallafall. Jag minns ingenting sen knappt men kl 14 har jag inte öppnat mig ngt mer sen dom tog vattnet på morgonen så jag får då morfin, och öppnar mig dom sista 5 cm på en timme, 15.08 skriker ja att Charlie eller mamma ska ringa på klockan för han är påväg ut.. de gick fort! 3 eller 4 krystvärkar o så va han ute.. 15.26! :D Apgar 10-10-10. Den mest perfekta lilla kille ja nånsin sett. Men de va en pärs o ligga mer värkar i 16 timmar utan bedövning nånstans, men de gick ändå! Ut kom han ju ;) Sprack ytterst lite, vid klitoris men de va de enda.. moderkakan kom ut 15.41 o va hel o fin!
Barnmorskorna som jobbade under tiden vi låg inne sa att dom va mycket imponerade över vilken kraft jag hade när han skulle ut, o hur envis jag va som person - de va tydligen bra haha :)