Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Andra dosen cytotec nu! Dom tänkte prova ta hinnorna nu då han sjunkit ner mer men körde en dos till för bästa möjlighet o lyckas, så runt kl 1 inatt blir de nog hinnsprängning verkar de som nu.. eller ballong, vi får seee! Men jäklar va förvärkar ja har o dom är starka som tusan! :D Yiho! Nu ska C och jag snart knata iväg en sväng igen :) Ska bara ligga en stund till me CTG som efter varje dos.. inte mer spännande än så änsålänge ;)

• needtobreathe

Öppen 3,5 cm tydligen :) Gick undan. Får se va nästa bedömning visar. Nu äre AJAJ haha, men blir en varm dusch nu! Men vi har skitroligt änsålänge.. dom som jobbar tycker ja e väldigt rolig o väldigt positiv.. jaja, nu kör vi! Bebis ska ut.. ja ska kämpa för innan kl 7 haha! Men vi får se ;)

Ska kolla på En unge också på tv4play.. har ju ingen tv så kan inte säga ngt än.. men ska bli kul!! :D

• needtobreathe

Hahahaa ni e tidsoptimister ni tjejer!! ;) Jag siktar på före kl 7 iallafall! Annars jävlar... moaha! De börjar göra rejält ont nu.. provade en varm dusch men de funkade ju inte alls, så klädde på mig o gick ut o tog en promenix istället..nu blir ja låst till ctg igen i 30 min, blä!! Hatar o ligga still.. jaja what to do! ;)

Jag tror på 3470 g o 51 lång! Och han kommer väl runt hm för o va realistisk.. 08.49! ;)

• needtobreathe

Kl 15.26 kom älskade busungen till världen! 16 min me krystvärkar så de gick me en jäkla fart! Tens + lustgas va de enda jag hade som smärtlindring, legat me värkar i 16 timmar men de har gått bra! Uppdaterar lite mer senare! Men sprack nästan ingenting, va något stygn bara, o dom sa att ja hade en jävla kraft när ja krystade, dom va imponerade.. känns bra!! :D Han e så fin.. sitter hos pappa Charlie nuu :)

• needtobreathe

Herregud så jäkla overkligt.. han är den mest perfekta lilla bebis jag nånsin sett!! Vi är så sjukt stolta. Hade värkar nonstop i 16 timmar, o krystvärkar i 10-16 min står de i förlossningsjournalen, ja är helnöjd såhär i efterhand me hur allt gick. De va en jävla smärta men fyfan så värd det, kommer knappt ihåg något efter kl 10 idag.. men mamma va me som stöd o Charlie va fantastisk!! Blont krulligt hår.. åååh va fin han är!! Jag kräktes under hela förlossningen o har inte ätit sen igår förmiddag, fick zofran som inte hjälpte.. nä men återkommer imorn när vi sovit lite! Nu ligger vi i vårt rum på BB o myser!

Kram o tack till er allihop!!!

• needtobreathe
    färnik skrev 2011-04-13 10:05:06 följande:
    Välkommen Devin! Skrattande

Sofy, hur stor var den lille rackarn nu då? Ser fram emot bilder senare!
    Han tackar så mycket! :D Han vägde 3250 g o va 48 cm lång! Så perfekt! Me blont krulligt fjun! Åååååh! :D

Ska bara byta blöja så ska ja uppdatera lite mer!

Och han har sovit hela natten.. legat o tittat bara.. åååh!
  • needtobreathe

Här är vår lilla skapelse! :)

• needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-04-13 10:59:59 följande:
    Hjärta Härligt Sofy! Det här är du verkligen värd!
    Taaack vännen!! :D
  • needtobreathe

Liten kort förlossningsberättelse då, ska skriva lite mer sen..

Vi kom in på förlossningen kl 14 i måndags, eftersom han låg som han gjorde o dom fick putta honom rätt igen så började vi me cytotec för att få igång sd/värkar o få ner honom mer i bäckenet, 2 såna doser fick jag o låg sen enligt förlossningsjournalen med värkar från 16.50, etablerade kl 00.30. Låg me tens hela natten o hade värkar varje minut, fick tillslut bricanyl för att glesa ut dom då ja blev helt slutkörd. Hinnorna togs 7.15 på morgonen igår o jag fick då lustgas, hade ingen effekt alls på värkarna men va skönt o andas i iallafall. Jag minns ingenting sen knappt men kl 14 har jag inte öppnat mig ngt mer sen dom tog vattnet på morgonen så jag får då morfin, och öppnar mig dom sista 5 cm på en timme, 15.08 skriker ja att Charlie eller mamma ska ringa på klockan för han är påväg ut.. de gick fort! 3 eller 4 krystvärkar o så va han ute.. 15.26! :D Apgar 10-10-10. Den mest perfekta lilla kille ja nånsin sett. Men de va en pärs o ligga mer värkar i 16 timmar utan bedövning nånstans, men de gick ändå! Ut kom han ju ;) Sprack ytterst lite, vid klitoris men de va de enda.. moderkakan kom ut 15.41 o va hel o fin!

Barnmorskorna som jobbade under tiden vi låg inne sa att dom va mycket imponerade över vilken kraft jag hade när han skulle ut, o hur envis jag va som person - de va tydligen bra haha :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma