Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Sötfilur; Finfin! :)

Sugar; Apoteket har någe liknande sport-bh modell i bomull som tydligen är väldigt sköna, prova ngn sån? Många som använt tydligen.. :) Jag har F-H i vanliga fall o använder sportbh nu :)

• needtobreathe

Oj vad jag missat nu antar jag.. har inte prioriterat datan alls dessa två veckor ;)

Men Sugar, GRATTIS vad fantastiskt!!! Häftigt ställe att ha ett frieri på också.. romantiskt!

Havsklippan, STORT GRATTIS även till dig!! Hoppas resan till Paris blir mysig!

Sötfilur; Lycka till! De är värt smärtan ;)

Ego; Idag blir Devin 2 veckor!! Fysjutton va tiden går foooort.. men han e så mysig så, lilla tusse! :D

• needtobreathe
    Bellas7 skrev 2011-04-27 10:22:48 följande:
    Har en liten fråga, jag har ju blivit hormonbehandlad och tar crinonen. Har till och från sedan lördags fått ut det lite brunt, inga andra blödningar osv bara progresteronet som är vitt när man för in men nu kommer det ut lite vitt och brunt som det gör en blödning i Slemhinnan. Är det någon som har haft liknande? Mår skitilla av detta :( bara 4+2 idag
    Jag tog proggisar fram till v 12.. och jag fick rikliga blödningar av det, enligt min läkare kan de reta upp slemhinnan o orsaka detta. Jag blödde knallrött, brunt, rosa o med massor av klumpar också. Var inne på koll för detta x antal ggr men det var aldrig ngn fara som sagt.

Tror inte du ska oroa dig alls :)
  • needtobreathe
    Sugar;

GRATTIS till Lyckat RUL!! Fasen så härligt!! :D Superfin bild!! {#emotions_dlg.flower}
  • needtobreathe
    Pancakes;

Jag blir också förvånad över att dom säger så om sätesförlossning som förstagångs.. har dom pratat om att röntga bäcken osv isåfall? För det "brukar" man väl göra då? Så har dom sagt här iallafall..

Devin låg ju med huvudet vid mina revben, ryggen nedåt o rumpa + ben uppåt mot andra revbenet.. som en falukorvsring! Men de va aldrig snack om KS för mig.. tror dom ville undvika de in i de sista.. dom vände ju först samma dag som dom såg de på UL, o sen snurrade han omkring så dom gjorde de igen när vi kom in till förlossningen den 11e.. men han va lätt o vända sa dom.. sätesförlossning va de aldrig snack om..

Hoppas allt går bra, vad du/ni än väljer och att ni får en chans till för vändningsförsök om de är så!

Kram!
  • needtobreathe
    Pancakes skrev 2011-05-03 16:19:45 följande:
    Sofy, gjorde vändningsförsök igår men det gick inte. De har gjort bäckenröntgen och det är bra mått så förutsättningarna är goda. Ska också göra TUL för att kolla hur stor bebisen är.

Jag vet inte vad jag ska tro. Fick inte så mycket info om riskerna med sätesförlossning mer än att 30% brukar sluta i akut kejsarsnitt men det skulle inte vara större risk för bristningar enligt dem. Vad är risken då?? Det måste ju finnas en anledning till att bäckenet inte får vara för litet och att bebisen inte får vara för stor.
    Däremot sa de att det kan bli lite andningsproblem för bebisen med planerat snitt och att risken för allergier ökar eller nåt sånt.

Vad skönt att Devin hamnade rätt till slut!!
    Hm, avvakta tills efter TUL då innan ni beslutar er.. jag hade dock aldrig vågat me sätes, vad dom än sa - då hade ja valt KS. Men alla är vi olika, gör de som känns bäst för er bara! :) Snart dags i vilket fall för er.. spännande! :D

Joo, fast de tog tid.. ;) Han låg ju för högt upp o dom fick inte ner honom så fick ju cytotec för o framkalla värkar som skulle fixa de o sen tog dom hinnorna o då sjönk han ner mer.. men inte helt förrän efter ett dygn när ja suttit på pilatesbollen o grejat också ett bra tag, o haft jävulskt ont, o fått värkstimulerande.. haha ;) Busungen.. men ja har ingen smärtgräns heller så :) Men allt gick ju bra o ja är nöjd me förlossningen! :D
  • needtobreathe
    Prommis; Vilken vecka är du i nu o hur mycke vägde den? :D
  • needtobreathe
    Evve81 skrev 2011-05-10 15:39:29 följande:
    Sofy: Jag är i v 29 och bebis vägde 1500g. Den skulle ha vägt ca 1100g. Läkaren frågade till och med om jag var säker på graviditets längden Sedan är det ju inte säkert att man är säker vid TUL men han mätte flera gånger och bebisen är så stor som den ska vara i v 31 eller 32 tror jag.....
    Okaj! 28+ något? :)

I vecka 28 vägde Devin beräknat 1100 g.. 2 veckor senare beräknades han till 1844 g.. haha! Tjockisen.. och 2 v innan han kom beräknade dom de till 2998 g, o ut kom han ju me en vikt på 3250, så de stämde nog ganska fint hela vägen trorja! :D

Gud va ja saknar o va gravid haha!
  • needtobreathe
    Safireee skrev 2011-05-10 16:49:24 följande:
    Är TUL standard i era landsting eller är det pga stort SF-mått eller liknande? Har inte riktigt hängt med på det där innan. Glad  
    Jag gjorde TUL pga tidigare MF samt för min blödarsjuka, dom ville ha koll på hur stor han var hela tiden :)
  • needtobreathe

Ni kan väl ta tjafset privat eller? Onödigt o ta upp denna fina tråd!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma