Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-02-28 15:40:20 följande:
    MYS! :D

En fråga bara.. i vagnen, där äre ju bara vagnmadrassen, har ni nånting över den, typ "lakan" eller så? Plastad frotté har ja tänkt på men då måste man ju ha ngt över de också sen? Eller har ja fel?
    Det där beror ju på årstid kan jag tycka. Vi har ju åkpåsen i vagnen så det räcker...
  • kajsalisa
    needtobreathe skrev 2011-02-28 15:47:36 följande:
    Hmm.. men en aprilbebis då? Eller om ja säger såhär.. när ni inte har åkpåsen kvar i vår/sommar, vad har ni då under istället? :D
    Jadu Sofy, det är en bra fråga. Har inte riktigt kommit dit än. Flört
    Vi har ett "fårskinn" som han nog får sitta på, för då är det nog dags för sittdelen skulle jag tro. Så länge barnet har relativt mycket kläder på sig skulle jag inte oroa mig för mycket över det där med plastlakan. Det är nog mest kläderna som får ta stryk då om det skulle läcka.
    Annars skulle jag nog lägga en filt eller nåt under...
  • kajsalisa
    Muffe skrev 2011-02-28 15:55:23 följande:
    Bäddar man med täcke i vagnen eller räcker åkpåse?
    Vi har bara åkpåse, och tar bara på Ted en mössa och lägger honom i innekläderna i vagnen. Sen har ju mjukliften ett överdrag som vi drar igen också. Med sufletten uppe räcker det gott och väl, även dom det är 5 minusgrader. När det varit riktigt kallt har vi tagit på honom vantar också eftersom han gärna viftar omkring med sina händer när han är vaken...
  • kajsalisa
    Muffe skrev 2011-02-28 16:03:11 följande:
    Hm och en åkpåse, köper man en som "tillhör" vagnen eller finns det massa att välja på där?
    Finns samma märken som vissa vagnar. Själv köpte jag min på Ullared för en betydligt billigare penning. Kan annars rekommendera Stadium. Dom har åkpåsar för bra pris också. Ser ut som små sovsäckar typ. Syrran har en sån och är jättenöjd. På den kan du dessutom dra åt runt huvudet om du förstår vad jag menar...
  • kajsalisa
    mallanis skrev 2011-02-28 16:07:52 följande:
    När jag var i ungefär din vecka så pratades det om i tråden att veckorna gick så fort ;) Ja tyckte de var lite tokiga.... nu hör jag till dem som tycker att veckorna rasar iväg och snart är DU också där ;)
    Det stämmer. Jag tyckte det började gå snabbt runt v 25 ungefär, och sen efter vecka 30 gick det raketfort. Ni är där snarare än ni anar... Flört
  • kajsalisa

Näe flickor, nu måste jag nog lägga ifrån mig datorn. Lillen ligger på golvet och sprattlar under babygymmet, men börjar bli otålig. Tittar säkert in senare.

Kram på er!

• kajsalisa

Lycka till idag Sofy, och hälsa Devin därinne!! ;)

• kajsalisa

Flickor.... Ingen av er som råkar vara katolik/ha en katolsk partner som vet vad som gäller angående dop i katolska kyrkan här i Sverige??

• kajsalisa

Ja, Happiness, jag får nog helt enkelt göra det...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma