Happiness skrev 2011-01-08 22:56:51 följande:
Tack vännen! Detta låter ju inte så farligt

Med andra ord detta ska jag inte låta gå till oros lådan. Den är full ändå

Kommer du ihåg var du fick för värde när det var klart? Hur mäter de resultatet? Stick i fingret eller i armen? Antar att man får svaret där och då. Klargjorde de bad som skulle hända om du låg för högt?
Ok så efter de tagit detta prov så har de inte nämnt något mer alls? Du ska inte göra det igen? Nu tar du "bara" vanlig glukos hos BM eller?
ODD: Ja jag känner igen den där obehagskänslan som gnager. Det var som Auror BM sa till mig. Du oroar dig när du inte oroar dig längre. Vem vet det kanske är så. Oros känslan blir en ovana. Hon frågade mig vad jag vinner på att känna oro? Intressant fråga. Får en ju att tänka lite.
Vill bara påminna dig om (inte för att jag tror du glömt det) att du är i v36 nu. Det är 28 veckors skillnad...det blir 7 månader. Du har ett färdigt barn i dig. Du kan föda inatt om det skulle vara och det skulle må hur bra som helst. Du kan släppa taget nu. Ditt barn är klart ODD! Du fixade det.....hela vägen *ler nöjt*
Tack gulle dig! Jo, jag vet att han är färdig. Ringde och pratade med dem på förlossningen igår och då sa BM att om förlossningen startar nu så stoppar dem den inte utan då får jag föda. Men jag vet allt för väl att så mycket kan gå fel ändå, färdig bebis eller ej.
men bra fråga din BM ställde...bra tankeställare!
Och nej, du ska absolut inte lägga glukosbelastningen i oros-lådan. Du kan slänga den i papperskorgen

Kom på att du ska vara kissnödig också för dem kollar kisset och stick i fingret både innan och efter belastningen. Svaret får man med det samma. Jag hade 7.6 eller nått sånnt efter belastningen och 4.1 innan (tror jag) så jag behöver inte göra någon sådan igen utan bara vanliga stick i fingret som man alltid gör
Det kommer att gå jätte bra med glukosbelastningen. Det låter liksom värre än vad det är...jag menar, lyssna på namnet "glukosBELASTNING". Men du går dit, kissar i en kopp, blir stucken i fingret, dricker sockervatten, sitter och har tråkigt i 2 timmar, kissar igen och blir stucken igen och så är det klart
*kram*