• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2011-01-08 20:32:29 följande:
    jag har ätit fyra mackor med kalkon, 3 kycklingklubbor och pasta med kycklingsås. :)
    Åh, det lät gott också!

Hur mår du vännen? Hur går det med mannens ben?

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2011-01-08 20:40:27 följande:
    jo jag mår bra här, Wilda är övertrött! Och Daniel har börjat stödja lite lätt på benet! 31 jan ska skruven ut ur fotleden! Sen kanske han kan läka ordentligt. Ska tvinga honom att ringa och försöka tigga jobb from 1 februari. :)
    Har jobbat två dagar dessutom, W får självklart följa med! :) Stackars lilltjej, börjar högskola vid 1 månad och jobbar vid 3 månader.. haha

Har även börjat träna igen.. idag blev det 90 min spinning och har 2.4 kg kvar av gravkilon.
    Jag är så himla imponerad av vilken energi du har, shit!!!

Vad skönt att han har börjat kunna stödja lite på benet nu, det underlättar kan jag tänka mig. Men läskigt mrf skruv och grejjer...huvva.

Du får ge lilla W en kram från mig, lilla fikakompisen

*kram*
  • Odetta
    Happiness skrev 2011-01-08 21:33:58 följande:
    gemigsinnesro: GRATTIS TILL DIN LILLA JENNIFER!!!!Nalle

fröken SJ:  har lagt till dig

ODD: Skrev några frågor till dig längre bak ang. glukosbelastning....har du sett?

Kajsa: Nu äntligen är det din tur tjejen!!!!!! Sitter på helspänn
    Ja jusst det...haha, jag trodde jag svarade dig för jag började svara 2-3 ggr, men det kom alltid nått i vägen så mina svar blev aldrig klara

Jag vet inte vad man ska ha för värde för att de ska vilja göra en glukosbelastning på en för jag har fått göra det eftersom jag fött barn som vägt mer än 4500 gram och då ska tydligen alla göra denna belastning.

Fasta gör man ju från midnatt och när du väk får dricka den där sockerlösningen är man så hungrig att den till och med blir gott Men det smakar som sockerdricka utan bubblor...riktigt sött!

Var det nått jag glömde nu?

*kram*
  • Odetta

Altså...jag är ju knäpp ibland.

Sitter här med dystra tankar om att vi säkert inte kommer att få vår lillebror. Ingen av de 4 graviditeterna innan denna resulterade ju i en levande bebis...varför skulle denna göra det?

suck.

• Odetta
    Mamma till W skrev 2011-01-08 22:42:51 följande:
    du måste ha missat en liten detalj... har du sett din mage? :) det är en livlig krabat där.. och en annan sak- du ska FÖDA BARN om två veckor! :)
    Ja...nu är det ju inte långt kvar....men tänk om han dör såhär på mållinjen? usch, jag är så himla rädd för det just nu

Han är så otroligt ofantligt enormt efterlängtad....det känns liksom så overkligt att vi ska få honom...och ha honom hos oss.
  • Odetta
    Happiness skrev 2011-01-08 22:56:51 följande:
    Tack vännen! Detta låter ju inte så farligt Med andra ord detta ska jag inte låta gå till oros lådan. Den är full ändå Kommer du ihåg var du fick för värde när det var klart? Hur mäter de resultatet? Stick i fingret eller i armen? Antar att man får svaret där och då. Klargjorde de bad som skulle hända om du låg för högt?

Ok så efter de tagit detta prov så har de inte nämnt något mer alls? Du ska inte göra det igen? Nu tar du "bara" vanlig glukos hos BM eller?

ODD: Ja jag känner igen den där obehagskänslan som gnager. Det var som Auror BM sa till mig. Du oroar dig när du inte oroar dig längre. Vem vet det kanske är så. Oros känslan blir en ovana. Hon frågade mig vad jag vinner på att känna oro? Intressant fråga. Får en ju att tänka lite.

Vill bara påminna dig om (inte för att jag tror du glömt det) att du är i v36 nu. Det är 28 veckors skillnad...det blir 7 månader. Du har ett färdigt barn i dig. Du kan föda inatt om det skulle vara och det skulle må hur bra som helst. Du kan släppa taget nu. Ditt barn är klart ODD! Du fixade det.....hela vägen *ler nöjt*
    Tack gulle dig! Jo, jag vet att han är färdig. Ringde och pratade med dem på förlossningen igår och då sa BM att om förlossningen startar nu så stoppar dem den inte utan då får jag föda. Men jag vet allt för väl att så mycket kan gå fel ändå, färdig bebis eller ej.

men bra fråga din BM ställde...bra tankeställare!

Och nej, du ska absolut inte lägga glukosbelastningen i oros-lådan. Du kan slänga den i papperskorgen Kom på att du ska vara kissnödig också för dem kollar kisset och stick i fingret både innan och efter belastningen. Svaret får man med det samma. Jag hade 7.6 eller nått sånnt efter belastningen och 4.1 innan (tror jag) så jag behöver inte göra någon sådan igen utan bara vanliga stick i fingret som man alltid gör

Det kommer att gå jätte bra med glukosbelastningen. Det låter liksom värre än vad det är...jag menar, lyssna på namnet "glukosBELASTNING". Men du går dit, kissar i en kopp, blir stucken i fingret, dricker sockervatten, sitter och har tråkigt i 2 timmar, kissar igen och blir stucken igen och så är det klart

*kram*
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2011-01-08 23:16:33 följande:
    Försök att inte tänka så! Du mår bara sämre av det! Jag har ju "bara" ett ma, men två syskon som dött så jag är orolig nu efteråt. Vill inte att W sover i egen säng för att jag kan missa om hon slutar att andas... Min brorsa blev tio timmar och min syster 2 mån... Nu har visserligen W passerat två månader men jag är fortfarande orolig för man VET inte om det är ärftligt.. Vissa säger att det inte är det, andra säger att det är det...

Du mår inte bättre av att tänka i de banorna! Men jag förstår dig helt och fullt. Men nu blir det bebis, det blir din mini mini!
    Bästa Mabaja...TACK vännen!!! Ja, när man har fått se det på så nära håll så blir det ju så verkligt. Jag har ju också en lillasyster som dog (visserligen kom hon för tidigt, men endå), en bekant till mig i USA förlorade sin bebis i magen, en bekant här i sverige dog barnet 5 veckor gammalt och en av mina bästa vänners son dog när han var 6 veckor gammal Ibland önskar jag verkligen att jag kunde vara så naiv som jag var första graviditeten igen...

Men du har rätt, jag mår inte bättre av att tänka dessa tankar...ingen gör det. Men knäppa jag har fått för mig att om jag tänkt tanken så kanske det inte händer...och händer det så är jag förberedd?

*stora stora kramar* 
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2011-01-08 23:34:04 följande:
    Du kommer ALDRIG vara förberedd OM det skulle hända.. Nu kommer du få en finfin liten bebis, men man är aldrig förberedd på det värsta! Vi har haft mf, vi vet att en graviditet inte alltid betyder bebis men vi är starka och har vågat hoppa på hästen igen och utmanat våra öden! Vi blir föräldrar och kan ge all vår kärlek till de skatter som faktiskt bestämde sig för att överleva en graviditet! Vi har så mycket mera kärlek att ge våra små eftersom vi fått kämpa för dem, vi har varit rädda och oroliga, men så kommer dem! och din lille Ivar/Vidar/Odd eller vad du nu får kommer få så mycket EXTRA kärlek! och lilleman blir storebror!

Ta hand om er! Kram
    Du är bäst! Ska tänka på dina ord och gå lägga mig nu och fokusera på att imorgon är det en ny dag....en dag som är ännu en dag närmare bebis!

*bamsekram bästa Mabaja*
  • Odetta
    gemigsinnesro skrev 2011-01-09 13:25:56 följande:
    Usch ja,  jag satt med precis samma tankar som du...att det kommer ju aldrig gå även fast det sparkade och levde om i magen. När jag sen fick gå över tiden och läste någonstans att dödligheten i magen ökar med 50% då man går över så höll jag på att förgås av ångest de ögonblick jag inte kände något i magen.  MEN det gick ju hur bra som helst och det ska nog mycket till att det ska gå fel när man gått så långt som du har.  Vill bara att du ska veta att du  inte var/är ensam om de tankarna du har. 
    En stor kram till dig i alla fall och klart det kommer gå bra och lillebror kommer till er när han ska :)
    "skönt" att höra att man inte är själv med sånna tankar...de är ju rätt bisarra. Jag vet om den statistiken och det är en av anledningarna till igångsättningen (förutom alla andra anledningar jag redan har). Åh...jag längtar så att få ut honom ur min mage...att kunna TITTA på honom och SE att han mår bra....ta honom till doktorn om han inte skulle göra det. Det känns så mycket tryggare än att enbart vara tvungen att lita på att min kropp sköter sig och gör sitt jobb.

Tror att det är där skon klämmer...att jag inte litar på min kropp. Den har ju svikit mig så många gånger förr liksom. Men ja...denna gången ska det banne mig gå bra hela vägen. 20 dagar kvar nu till igångsättningen....

*kram till dig*
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-09 13:23:08 följande:
    Odd:
    Tror du din bebis vill ut tidigare ?
    Åh det kommer gå bra vad det än händer..
    Men hoppas bara din busiga bebis stannar kvar liiiite till
    Ingen aning, men iböand känns det så...att vi inte kommer gå till igångsättningen. Men det gör vi säkert...det är ju bara 20 dagar kvar nu!

*kramisar*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma