Plus igen efter mf/ma
Maria A 78 skrev 2010-05-09 13:35:29 följande:
Jag har gått in i vecka 8 Jag försöker att ta det dag för dag och hoppas att jag inte blöder mer. De bruna flytningarna minskar så det känns bra! På det stora hela mår jag bra. Mest är det magen som krånglar nuförtiden, hård i magen, magknip, svårt att gå på toa... och så trött, lätt illamående och ömma bröst.Berättade för både föräldrarna och svärföräldrarna igår, det var roligt. Men nu är det ju tredje gången under det senaste året vi har berättat samma sak så det var ju ingen supernyhet direkt...Jag går in i vecka 7 imorgon och är, som jag skrev tidigare, aptrött, och känner mig som värsta dåliga frun för att jag bara slappar hela tiden. Tur att mannen pluggar hela tiden så att jag inte känner att jag måste hitta på saker.
Jag börjar känna igen mig från förra graviditeten nu, dvs vaknar jättehungrig och måste äta på momangen. Hungrig mest hela tiden med är tyvärr inte sugen på nåt. Äter för att jag måste. Godisbehovet existerar inte längre, så det är ett stort plus. Tuggade i mig en hel förpackning körsbärstomater (!) förut, så det är kanske kroppens sätt att säga till mig att jag behöver grönsaker.
Tänk va lite hormoner kan ställa till med i kroppen?