Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Maria A 78 skrev 2010-05-09 13:35:29 följande:
    Jag har gått in i vecka 8  Jag försöker att ta det dag för dag och hoppas att jag inte blöder mer. De bruna flytningarna minskar så det känns bra! På det stora hela mår jag bra. Mest är det magen som krånglar nuförtiden, hård i magen, magknip, svårt att gå på toa... och så trött, lätt illamående och ömma bröst.Berättade för både föräldrarna och svärföräldrarna igår, det var roligt. Men nu är det ju tredje gången under det senaste året vi har berättat samma sak så det var ju ingen supernyhet direkt...
    Jobbigt att må dåligt. Går det att påverka magen med ändrad kost tror du?

Jag går in i vecka 7 imorgon och är, som jag skrev tidigare, aptrött, och känner mig som värsta dåliga frun för att jag bara slappar hela tiden. Tur att mannen pluggar hela tiden så att jag inte känner att jag måste hitta på saker.

Jag börjar känna igen mig från förra graviditeten nu, dvs vaknar jättehungrig och måste äta på momangen. Hungrig mest hela tiden med är tyvärr inte sugen på nåt. Äter för att jag måste. Godisbehovet existerar inte längre, så det är ett stort plus. Tuggade i mig en hel förpackning körsbärstomater (!) förut, så det är kanske kroppens sätt att säga till mig att jag behöver grönsaker.
    Tänk va lite hormoner kan ställa till med i kroppen?
  • kajsalisa
    Lallan skrev 2010-05-09 17:15:10 följande:
    Beslutade mig faktiskt för att ha en annan taktik än dom senaste gångerna så jag sydde faktiskt första bebisplagget samma helg som jag plussade. Hoppas att taktiken fungerar, dock skulle jag behöva sy ett plagg till för att det ska fungera fullt ut.
    Duktig på att sy? Önskar att jag vore det. Fast å andra sidan, om man aldrig försöker så lär man ju heller inte bli bra på det... {#lang_emotions_wink}
    Jag misstänker att jag kommer falla för frestelsen att köpa nåt efter första UL kanske?! Förra gången var jag mycket mer sugen på att köpa bebisgrejer och mammakläder tidigt (även om jag inte gjorde det), men nu känner jag inte samma sug. Naturligt kanske?
  • kajsalisa
    rontgensyrran skrev 2010-05-09 16:41:48 följande:
    Även mitt stooooora godissug har försvunnit! Skumt! Hoppas detta kan fortsätta i en positivtrend! Var innan idag och kollade på bebiskläder och tänkte faktiskt att jag skulle handla mig ett plag som jag tyckte var söt på lindex....lite tidigt för shopping. Men tyvärr hade den inte kommit in till butik ännu...så det blev en shoppingtur utan en enda kasse. Mycket bra att vara gravid för min plånbok, likadant var det förra gången jag var gravid. Nåt positivt! Pengarna lär behövas när det är dags för bebisen att titta ut.
    Mmm, vet hur det är. Jag kan vara en riktig shopaholic när jag sätter den sidan till, men det känns ju liksom lite "meningslöst" nu, så förhoppningsvis sparar jag lite pengar...
  • kajsalisa
    Cat79 skrev 2010-05-09 18:37:10 följande:
    Jag har knappt några känningar ännu i 6+2, lite spänningar i magen. Ibland tänker jag att det är negativt att inte ha några större symptom men det behöver det ju inte vara.... och som sagt så är det tidigt ännu så jag hinner nog bli tröttare, kanske illamående, hungrig o s v. Mina andra två graviditeter var jag uppe på nätterna för att äta i många veckor....Hoppas helgen har varit bra. Det har min och nu är det ny vecka igen imorgon. Jobbar bara nån vecka till sen åker jag och min sambo till Cypern en vecka :) ska bli skönt med avkoppling och hoppas jag inte mår alltför dåligt...Kram
    Förstår precis vad du menar. Det är ju skönt så länge du kan må bra. Jag har varit relativt symptomfri ända tills den här veckan. På 6+1 kom det som en blixt från klar himmel. Jättekonstigt...
  • kajsalisa

Gött med Cypern förresten!! Vi drar till Rom på långweekend på torsdag. Hoppas på lite sol...

• kajsalisa
    Mini Söderling skrev 2010-05-09 18:43:05 följande:
    Hallå va många vi blivit , va härligt !!!Blir lite avis när ni går in i vecka åtta i dag , varje dag e ju en dag längre fram och så här i början går det ju såå segt.själv är jag i 5+6 i dag .Är det någon som har någon bra ide om vad jag ska skylla på nästa helg när jag ska ha 30års kalas och alla förväntar sig att jag ska dricka, vill inte berätta ännu och vet inte vad jag ska hitta på för orsak.Någon som har någon bra ide ?
    Kan du inte hälla alkoholfritt vitt vin i en annan flaska som bara du dricker från? Det gjorde jag på julfesten på jobbet och det funkade utmärkt...
  • kajsalisa
    rontgensyrran skrev 2010-05-09 18:48:17 följande:
    Jag och mannen funderar på att dra dit i sommar då han fyller 30 år, du får gärna tipsa lite om dt när du kommer tillbaka :)
    Det ska jag. Har aldrig varit i Rom, så det ska bli himla spännande...
  • kajsalisa

Nähe flickor, nu ska jag trolla ihop en middag av lite fläskfilé. Sådärkul att laga mat när man själv inte känner för att äta den... ;)
    Ses kanske senare!

• kajsalisa
    rontgensyrran skrev 2010-05-10 06:21:11 följande:
    God morgon! Inte en blund i natt och sen nu på morgonen kom illamåendet som ett brev på posten *suck*.Hur ska det gå att jobba en hel dag samt hem till en jobbarkompis efter jobb. :/Hoppas det lättar under dagen. Får i mig lite musli och yogurt iaf. Nån mer som börjat må illa???
    Nja, inte direkt illa, men totalt osugen på allt...
  • kajsalisa
    Evsi skrev 2010-05-10 10:35:48 följande:
    Hoppar in här.Fick MA i januari i v.19har nu plussat igen, är i v.6 (7)sjukt nervøs øver att få MA igen, sk apå vul på torsdag *längtar*
    Välkommen hit Evsi. Hoppas att allt ser bra ut på torsdag!
    Jag ska på första mötet med bm imorgon bitti, men bara hälsosamtal. UL blir inte förrän 10 juni då jag är i v 11, och jag räknar timmarna tills dess...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma