Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Tyringe? Småland?! Pinsamt hur dåliga mina geografikunskaper är...

• kajsalisa
    Bev skrev 2010-05-03 10:21:58 följande:
    Nu är jag här och hälsar på! KUL!!! Önskar er alla lycka till. Nu jäklar ska det gå!
    Härligt Bev. Jag kör helt på din inställning, vägrar att tro annat än att det ska gå vägen de här gången. Tar alldeles för mycket energi att gå omkring och oroa sig.

Enligt uträkningar gjorda på internet så går jag in i v 6 idag. Var är snabbspolningknappen?

Mini; jag känner inte så mycket, mer än lite molvärk då och då. Imorse var första gången då jag kände mig lite illamående när jag åt frukost, men det var förhoppningsvis en tillfällighet.
    Vad det gäller sexlusten så har jag inte märkt någon direkt skillnad. Vi är ganska ofta "helgsexare" då min man har så mycket att göra i veckorna och helt enkelt är för trött. Å att jag sedan går och lägger mig tio senast gör ju inte saken lättare... {#lang_emotions_wink}
  • kajsalisa
    MajMamman08 skrev 2010-05-02 21:58:18 följande:
    Jag hade MF 6 mars och blev sedan gravid direkt utan någon mens emellan!!! är i v 9 idag Hoppas så de går vägen denna gången,men man e ju sjukt orolig hela tiden!!!
    Välkommen Majmamman! Kul att ha dig här!
  • kajsalisa
    nyttförsök2010 skrev 2010-05-03 10:01:31 följande:
    Hej, jag är också gravid efter ett MF (förra månaden - så det tog på första försöket efter). Kul med en tråd för oss! Förra gången blev jag på en gång inställd på att jag var gravid, och var sååå glad och tyckte tajmingen var perfekt. Osv. Den här gången vågar jag inte riktigt glädjas, utan sticker huvudet i sanden lite och tänker att det visar sig lite längre fram... Allt för att inte behöva bli lika ledsen igen om något går fel. Fast jag tror i och för sig inte att det fungerar så i praktiken, för lika ledsen lär jag bli ändå. Jag plussade för en vecka sedan, men det var väldigt svagt. Borde testa igen, bara inte hunnit köpa ett nytt test. Symptomen är få, konstant molvärk och något större bröst bara. Med mitt första barn så hade jag väldigt ömma bröst också, men det har jag inte nu.Vill verkligen göra ett VUL för att se att allt ser bra ut och för att fastställa graviditetslängd. Sist gick jag hos privat BM och då var det inga problem, men nu tänkte jag gå till en vanlig, är det svårare då- någon som vet??
    Å givetvis välkommen till dig också nyttförsök.
  • kajsalisa
    Bev skrev 2010-05-03 10:21:58 följande:
    Nu är jag här och hälsar på! KUL!!! Önskar er alla lycka till. Nu jäklar ska det gå!
    Shit va peppad jag blev av dina inlägg, både här och i andra tråden!!!!
    Stor kram tjejen!
  • kajsalisa

Va kul att höra ifrån dig Nataliesliv. Som du kanske har sett så är vi en hel drös som plussat den här månaden. Känns jättekul!! Hur går det för dig?

• kajsalisa

Oh nej, det hoppas jag verkligen inte Maria204. Håller tummarna för att det inte blir mer än så. Jag hade inte heller mf, utan ma, så jag vet inte riktigt hur det vanligtvis börjar. Tänker på dig. Stor kram.

• kajsalisa

Så sjukt trött!!! Har varit på gymmet för första gången sedan jag plussade och jag har noll ork kvar. Å då körde jag inte ens tufft med tanke på lill*n i magen. Så det här är hur det kommer att vara nu alltså?! Hm... Tränar ni nåt nu när ni är gravida?

• kajsalisa

Jag veeet, jag spammar tråden totalt och jag ska snart sluta. Måste bara säga en till sak; Majmamman håller alla tummar och tår att det ser bra ut nästa vecka på ditt vul. Så, nu är jag klar. ;)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma